کد خبر 899757
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۸
ویزای اربعین

با وجود آغاز ثبت‌نام رسمی ویزای اربعین از روز ۴ مهر از طریق سایت سماح تا به امروز ۱۴ مهر ماه، هنوز هیچ ویزایی برای متقاضیان ثبت‌نامی در سایت سماح صادر نشده است!

به گزارش مشرق، چهارم مهر ماه جاری بود که مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی سازمان حج از آغاز ثبت‌نام زائران اربعین حسینی در 2500 دفتر تحت پوشش این سازمان با تخصیص ارز حدود 8 هزار تومانی خبر داد.

با احتساب ارز 8 هزار تومانی و 41 دلاری که برای ویزای امسال تعیین شد بعلاوه هزینه صدور، بیمه و ... در مجموع هزینه دریافتی از هر زائر متقاضی ویزای اربعین 386 هزار تومان تعیین شد.

با وجود آغاز ثبت‌نام رسمی ویزای اربعین حسینی از روز 4 مهر از طریق سایت "سماح" و اعلام قبلی مبنی بر صدور ویزای متقاضیان ظرف 48 تا 72 ساعت اما تا به امروز 14 مهر ماه، هنوز هیچ ویزایی برای متقاضیان ثبت‌نامی در سایت سماح صادر نشده است!

بیشتر بخوانید:

امام‌جمعه نجف خواستار لغو روادید برای زوار ایرانی در اربعین شد

نرخ امروز ویزای اربعین! +عکس

همزمان با آغاز ثبت‌نام در سماح از 4 مهر و تحویل اسامی ثبت‌نامی از سوی کارگزاران به شرکت مرکزی کارگزاران در تاریخ 5 مهر و تحویل مدارک و پاسپورت متقاضیان ویزا به سفارت عراق در تاریخ 7 مهر، به‌دلیل مشکلات متعدد و ناهماهنگی‌های موجود، هنوز هیچ ویزایی صادر نشده است.

طبق اظهارات برخی از کارگزاران حج و زیارت، یکی از دلایل بروز این مشکل،‌ به اختلاف بانک مرکزی و سفارت عراق در عدم تامین ارز لازم برای صدور ویزای زائران اربعین باز می‌گردد؛ عدم هماهنگی بین وزارت کشور با بانک مرکزی و سفارت عراق نیز از دلایل بروز این مشکل اعلام شده است.

با توجه به نزدیک‌تر شدن به ایام اربعین حسینی و افزایش روزانه تعداد متقاضیان ویزای اربعین، در صورت ادامه این روند و برطرف نشدن مشکل صدور ویزای زائران اربعین، این امر می‌تواند تبعات سنگینی در اعزام زائران اربعین و ایجاد مشکلات عدید در مرزهای خروجی به عراق در روزهای منتهی به اربعین ایجاد کند.

ضروریست مسئولان سازمان حج و زیارت، ستاد مرکزی اربعین و وزارت کشور ضمن پاسخگویی درباره چرایی عدم صدور ویزای زائران اربعین با وجود گذشت بیش از 10 روز از آغاز فرایند ثبت‌نام، هرچه سریعتر نسبت به رفع و حل این مشکل اقدامات لازم فوری را به‌عمل آورند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 13
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۱۵:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۴
    62 33
    دولت از هر گونه کارشکنی علیه مراسم اربعین خودداری نخواهد کرد.
    • IR ۱۸:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۴
      17 79
      جمه کنید این خرافات را
    • IR ۱۹:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۴
      47 21
      18:11 اینکه وهابی و بی دین هستی جای هیچ شکی نیست ، ولی بدان در طول تاریخ خیلی ها خواستن مراسم اباعبدالله (ع) را خرافه جلوه دهند ولی تا امروز همه آنها این آرزو را بگور بردند و تو هم به گور خواهی برد ، انشاالله
    • FR ۲۱:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۴
      17 9
      امثال تو نقش دست نشانده های نادان سعودی رو بازی می کنن
  • خرمی IR ۱۶:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۴
    18 10
    متوقف نشده .هنوز شروع به صادر کردن نشده .متوقف زمانی هست که صدور ویزا شروع شده باشد وگذرنامه از سفارت با ویزا بیاد بیرون .بعد دیگه صادر نککن میگن متوقف شده .کلا هنوز یک عدد ویزا صادر نشده .لطفا مطالب درست اطلاع رسانی کنید تا مردم به شما بدبین نشن .شما چشم ملت هستید
  • محمد IR ۱۷:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۴
    15 1
    بدلیل اختلاف بین ایران و عراق در خصوص نحوه دادن پول ویزاها به دلار یا ریال هنوز ویزا صادر نشده است.
  • یاکربلا IR ۱۸:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۴
    5 2
    این حیله هرسالشون من سه سال پیاپی رفتم ویزا هرسه سال هم زدم ورفتم دیدم اپنایی که بدون ویزا رفتن خیلی راحت رفتن وبرگشتن ونیازی برای وایستادن تو صف واسه مهر نداشتن وهزینه مفت هم ندادن به دولت امسالم قطعا ماها رفتیم سیصدوهشتاد دادیم برا ویزا باز دقیقه نود میگن بدون ویزا بیاید برید کاش عادلانه باشه ویه عده مجبور نشن پول بدن یه عده مفت
    • مهدي IR ۱۹:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۴
      9 3
      چطوري وازچه مرزي تونستين بدون ويزا تشريف ببرين،بگيد ماهم بريم
  • IR ۱۸:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۴
    12 0
    برا مردم فیلم بازی میکنن
  • پوریا IR ۱۹:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۴
    2 9
    درآمدش برای طرف عراقی جالب نیست 500تا 600تومن منطقی بنظر می رسد.
  • محمد IR ۲۰:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۴
    1 0
    برید خودتون ویزا بزنین کارهاش انجام بدین خیلی سریعتر و راحت تره. نه سماح نه شماح
  • IR ۲۰:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۴
    3 0
    بدون ویزا نمیشه رد شد حتما اشنا داشتی
  • IR ۰۷:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۵
    1 0
    دولت باید هم سنگ اندازی کند برای اربعین . چرا که مرام هیهات مناالذله مردم با التماسهای دولت در مقابل کدخدا امریکا و اربابان اروپایی نمی خواند باید این حرکت را کم رنگ کند چه به دست هم حزبی هایش در شورای شهر با جمع کردن بنرهای محرم چه با سنگ اندازی در مراسم اربعین پارسال هم در حالیکه قیمت اتوبوسهای عید را افزایش نداده بود (علیرغم برگشت خالی اتوبوسها) قیمت اتوبوسهای اربعین را به همین بهانه دو برابر کرده بود. البته از رییس جمهوری که همه را قابل نقد می داند غیر از خودش انتظاری جز نیست.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس