آذری جهرمی

وزیر ارتباطات از وجود اینترنت در ۹۰ درصد روستاهای کشور تا پایان برنامه ششم خبر داد.

به گزارش مشرق، محمد جواد آذری جهرمی امروز در شورای اداری شهرستان در هتل سبز نیاسر اظهار داشت: برای روستاها دو شاخص جمعیتی و مساحتی و جغرافیایی داریم که در برنامه ششم توسعه اشاره ای به ترکیب این دو شاخص شده است.

جهرمی با تاکید بر اینکه پایان این برنامه باید 90 درصد روستاهای بالای 20 خانوار خدمات ارتباطی مناسب دریافت کنند گفت: در ابتدای دولت دوازدهم میزان روستاهای بالای 20 خانوار متصل به خدمات مناسب 25 درصد بود که هم اکنون به 55 درصد رسیده است.

وی افزود: اگر ضریب نفوذ به تعداد روستاهای بالای 20 خانوار در نظر بگیریم الان حدود 55 درصد است که تا پوشش 90 درصدی تا پایان برنامه ششم باید تلاش جدی صورت بگیرد. که تا پایان امسال به رشد قابل توجهی خواهیم رسید.

بیشتر بخوانید:

گوشی موبایل 50درصد ارزان‌تر می‌شود

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بیان کرد: شهر نیاسر یکی از مناطق جغرافیایی کشور برای نجوم است که مورد توجه سازمان قضایی این وزارتخانه قرار گرفته است. قرار است در این شهر نخستین پارک گردشگری نجوم کشور توسط سازمان فضایی احداث  می شود.

وی اضافه کرد: هدف احداث پارک توسعه نجوم آماتوری کشور است و گسترش علم نجوم در بین  علاقه مندان است و نقش بسزایی در توسعه گردشگری دارد چون آسمان کاشان و کویر بسیار آسمان مطلوبی برای رصد نجوم و ستارگان است.

آذری جهرمی  تصریح کرد: کاشان دانشمندان زیادی در حوزه نجوم داشته است و این اقدام سازمان فضایی هم برای توسعه فرهنگ نجوم و توسعه اقتصاد گردشگری در منطقه است.

وی با بیان این مطلب که امروز طرح احداث پارک نجوم آغاز می شود گفت:  دو بخش در حوزه ظرفیت زیرساخت های فناوری اطلاعات و توسعه گردشگری مبتنی بر نجوم در کاشان را فعال می کنیم که امیدواریم بتواند بر توسعه گردشگری منطقه تأثیر داشته باشد و شاخص های اشتغال نیز از این طریق افزایش یابد.

جهرمی با بیان این  مطلب که کاشان شهر گردشگری و ویترین کشور است و ارائه خدمات به این شهر  مورد قضاوت بین المللی خواهد  بود.

وی در ادامه افزود: ظرفیت بالای فناوری در این منطقه می تواند  ظرفیت گردشگری منطقه را فعال کند  و جذب گردشگر بیشتری کند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس