کد خبر 898643
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۱
فاطمه هاشمی

دختر مرحوم آیت الله هاشمی بدون رعایت ضوابط جذب و عدم صلاحیت علمی به عضویت گروه علوم سیاسی واحد تهران جنوب دانشگاه آزاد در آمده است که با سیاسی کاری و فرافکنی سعی در پنهان ساختن نقایص علمی خود دارد.

به گزارش مشرق، روز گذشته خبری با این عنوان که؛ «با یک تلفن اخراج شدم» در رسانه‌ها به نقل از فرزند آیت الله هاشمی رفسنجانی منتشر شد.

فاطمه هاشمی در این مصاحبه اظهار داشت که «در حالی که وی برای ریاست گروه علوم سیاسی واحد تهران جنوب اعلام آمادگی کرده بود به دلایل مسائل سیاسی از دانشگاه آزاد اخراج شده است» .

بیشتر بخوانید:

  آیا عباس آخوندی مدرک تحصیلی معتبر دارد؟ +عکس

پیگیری‌های صورت گرفته شبکه علمی ثریا ابعاد جدیدی در این پرونده را روشن ساخته و مهمترین آن اینکه دختر مرحوم آیت الله هاشمی بدون رعایت ضوابط جذب و عدم صلاحیت علمی به عضویت گروه علوم سیاسی واحد تهران جنوب دانشگاه آزاد در آمده است که با سیاسی کاری و فرافکنی سعی در پنهان ساختن نقایص علمی خود دارد.

مدرک دکتری ارائه شده توسط فاطمه هاشمی از یک دانشگاه در لهستان و به صورت غیرحضوری است که وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تنها در یک مقطع خاص آن را ارزشیابی کرده و در ادامه از تایید آن امتناع کرده است.

همچنین وی در زمان درخواست برای عضویت هیئت علمی شدن در دانشگاه (سال 1385) 46 سال سن داشته است که پذیرش او خلاف ضوابط و آئین نامه های مصوب بوده است.

گفتنی است وی در سال 1385 با مدرک کارشناسی ارشد برای عضویت هیئت علمی استخدام شده است و از سال 1387 شروع به کار کرده و صلاحیت علمی وی نیز در سال 1392 تایید شده است که خلاف رویه های جاری دانشگاه و آموزش عالی بوده که بر این اساس در سال های قبل از 1392 وی فاقد صلاحیت علمی برای تدریس بوده است.

طی سال های گذشته مشخص شده است که برخی از افراد سیاسی و وابستگان آنها؛ تلاش زیادی برای اخذ عناوین دانشگاهی نظیر دکتر، مهندس، عضو هیئت علمی و... از مسیرهای نادرست به منظور افزایش اعتبار و منزلت داشته اند که افشای آن هزینه های اجتماعی بالایی را برای آنها داشته است.

باید منتظر بود و دید فاطمه هاشمی که سال ها کسوت استادی و مدیریت گروه علوم سیاسی در نهاد آموزش عالی دانشگاه آزاد را داشته است حاضر است در راستای آگاه سازی دانشگاهیان (که اظهارداشته به آن اعتقاد دارد) درخصوص ارائه مدرک دکتری غیر حضوری از دانشگاه غیرمعتبر و عدم رعایت ضوابط جذب که بخشی از آن در بالا اشاره شد، شفاف سازی کند و یا اینکه همچنان بر سیاسی کاری اصرار دارد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 12
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۰
    3 0
    خیلیا هم با یک لگد از کارشون اخراج شدن
  • IR ۱۲:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۰
    1 0
    اگر یکی کمی فقط کمی قویتر از احمدی نزاد بیاد که نه تنها کنارشون بذاره بلکه این مافیای ثروت و قدرت و صنعت و نفت را تبعید کنه- بخدا غوغا کرده بود در تیم مافیا خودرو همه ناامید و پنچر شده بودن تا روحانی اومد دوباره ازدهای دو سر شدن اینا- درود بر ولایتی فقط بخاطر این کاراش البته.
  • IR ۱۲:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۰
    2 0
    گ ر حکم شود که مست گیرند در شهر هر آنچه هست گیرند غالب مقامات و وابستگان مدرک علمی دارند که بدون پشتوانه تحصیلی و علمی است دانشمندان را در حوزه قدرت راهی نیست
  • IR ۱۲:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۰
    2 0
    با مدرک معتبر از دانشگاه معتبر از 88 با درجه علمی کارشناسی ارشد بیکارم در جذب و گزینش ها هم هزاران طرفند بنی اسرائیلی مانع جذب من شده آن وقت این رانتی ها نفس مردم را بند آورده اند.
  • IR ۱۲:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۰
    2 0
    تن آدمی شریف است به جان آدمیت نه که این مدرک بالاست نشان آدمیت این فقط یک نمونه از هزاران مدرک تقلبی است که توسط بسیاری از سیاسیون طی سالیان گذشته جهت انتساب در پستهای مختلف ، از پستهای ستادی گرفته تا مجلس و دولت و ... به شیوه های مختلف اخذ کرده اند و سال هاست که به نا حق از طریق آن ارتزاق نموده اند.
  • IR ۱۲:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۰
    2 0
    کلا کارشون داد و و بیداده
  • آرش فکورو فانی در خدا IR ۱۲:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۰
    0 0
    خدایا مگذار که ایمانم به اسلام و عشقم به خاندان پیغمبر مرا با کسبه دین و حمله تعصب و عمله ارتجاع هم آواز کند که آزادی ام اسیر پسند عوام گردد که دینم در پس وجهه دینی ام دفن شود و عوام زدگی مرا مقلد تقلیدکنندگانم سازد که آنچه را حق می دانم به خاطر آنکه بد می دانند کتمان کنم
  • ح IR ۱۵:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۰
    1 0
    وجدان کجاست؟
  • gxtd IR ۱۵:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۰
    1 2
    متاسفانه یک قرن است که ژن بزرگ ستیزی در خون و کوشت و استخونمون رخنه کرده , و کشور را به قهقرا و فلاکت برده , بردار عزیز این خانواده به تو چه کرده که اینقدر توهین می کنی , اینا که هزاران برابر آنچه از این کشور گرفته اند زیان روحی , روانی و حیسیتی داده اند برای خدا انصاف و اخلاق داشته باشیم تا مورد لطف خدا قرار بگیریم , بدون مطالعه تهمت نزنیم , فردای هست .
  • IR ۱۹:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۰
    1 0
    مرگ بر اشرافیگری
  • سید رضا IR ۲۲:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۰
    1 0
    مشرق ! نمیدانم ؛ وقتی اکثر نظرات را نشان نمی دهی ! چرا بخش نظر شما را گذاشته ای ؟! حداقل این یکی را پخش کن !! بنده حداقل یک مورد ، در جریان مدرک دکتری گرفتن یکی از روسای واحد خارج از کشور دانشگاه آزاد ، در سالها پیش بودم و می دانم که با استفاده از رانت و بدون داشتن صلاحیت لازم ، مدرک برای خود و فرزندانش صادر کرد ! و آنقدر کند کاری در آن واحد کشور اروپایی در آوردند ، که مجبور به تعطیل آن واحد شدند !
  • رشاد IR ۲۳:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۰
    2 0
    این خانواده واقعا" دیگه شورش رو دراوردند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس