کد خبر 898607
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۰
بندر

کنسولگری روسیه در پوسان کره جنوبی اعلام کرده که کشتی روسی توقیف شده در این بندر، تاکنون حتی به کره شمالی سفر نکرده و ‌نمی‌توانسته تحریم‌ها علیه این کشور را نقض کند.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری «تاس»، "رومان بیکوف"  کنسول روسیه در بندر پوسان کره جنوبی در پایان دیدار خود با فرمانده و خدمه کشتی «سواستوپل» که در جمهوری کره توقیف شده، تاکید کرد که این کشتی روسی هرگز به کره شمالی سفر نکرده، هیچ اقدام غیرقانونی انجام نداده و ‌نمی‌توانسته تحریم‌ها علیه پیونگ یانگ را نقض کند.

بیشتر بخوانید:

روسیه چگونه اس ۳۰۰ را به سوریه می‌برد؟

این دیپلمات روس در گفت‌وگو  با خبرنگار این خبرگزاری یادآورشد: «کاپیتان این کشتی اعلام کرده که هرگز به کره شمالی سفر نکرده و هیچ اقدام غیرقانونی را انجام نداده است. ما انتظار داریم که طبق وعده مقامات کره جنوبی، اوضاع درباره توقیف این کشتی روسی امروز، سه‌شنبه بطور نهایی مشخص شود.»

ضمن اینکه روز گذشته سفیر کره جنوبی در مسکو در رابطه با توقیف کشتی روسی در بندر پوسان،  به وزارت امور خارجه روسیه احضار شده و "ایگور مارگولییف" معاون وزیر خارجه در رابطه با اقدام غیرقانونی مقامات سئوال در توقیف کشتی «سواستوپل» در بندر پوسان اعتراض رسمی دولت روسیه را به وی ابلاغ کرد.

شرکت کشتیرانی حمل و نقل دریای «گودزون» که کشتی مذکور متعلق به آن است، در ماه آگوست سال جاری به فهرست تحریم‌های یکجانبه آمریکا علیه پیونگ یانگ افزوده شد. مقامات واشنگتن معتقدند که این شرکت مواد سوختی برای کره شمالی حمل کرده است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس