لامونت

بسیاری از تحلیل‌گران در بریتانیا لامونت را مامور خاندان روچیلد برای فروپاشی اقتصاد بریتانیا می‌دانند.

سرویس سیاست مشرق - روز ۸ مهر، «رابرت مَکِر»، سفیر بریتانیا در ایران، در حساب توئیتر خود از دیدار یک سیاستمدار کهنه‌کار انگلیسی به نام «لرد نورمن لامونت»، با فعالان اقتصادی دولتی و غیردولتی ایران خبر داد.

در ظاهر یک خبر عادی است. سفیر انگلستان درباره دیدار یک «نماینده تجاری» هموطن خود با فعالان اقتصادی ایران اطلاع‌رسانی کرد. اما نکته این‌جاست که نه «رابرت مَکِر» یک سفیر عادی است و نه این «نماینده تجاری»، یک بازرگان عادی. درباره سوابق اطلاعاتی مَکِر، پیش از این در مشرق گزارشی منتشر کرده‌ایم. حال به نظر لازم است توضیحاتی درباره لرد لامونت داده شود.

با سفیر انگلیس بیشتر آشنا شوید

عامل اطلاعاتی در چهارراه استانبول؛ ماموریت‌ سفیر انگلیس در تهران چیست؟ +عکس

«نورمن استیوارت هیوسون لامونت» معروف به «لرد لامونت لِرویک» (متولد ۱۹۴۲)، خزانه دار دولت انگلستان در دولت «جان میجر» در دهه ۱۹۹۰، بعد از کنار رفتن از منصب اجرایی در اواسط آن دهه، و بعد از رسیدن به جایگاه تشریفاتی «لرد لِرویک»، به مشاور و وکیل ثروتمندترین اعضای جامعه مهاجر ایرانی در انگلستان تبدیل شد.

او به واسطه روابط گسترده دیپلماتیک-اقتصادی که از دوران مسوولیت اجرایی خود داشت، به دستیار و امین ثروتمندان ایرانی مقیم انگلستان تبدیل شد. اما ارتباطات اصلی او با «وحید علاقه‌بند»، تاجر سرشناس فولاد و یکی از ثروتمندترین افراد بریتانیاست و در دستگاه مالی و تجاری خاندان علاقه‌بند(گروه Balli)، لرد لامونت خود یک غول اقتصادی با شبکه‌ای از ارتباطات و پیوندهای حکومتی و غیرحکومتی در انگلستان شد.[۱]

او مشاور اصلی تاجران و بازرگانان فعال در انگلستان و ایران محسوب می شود و چهره‌ی کلیدی در روابط بخش بازرگانی ایران و انگلستان. از همین رو، او توانسته ارتباطات گسترده‌ای با مقامات اجرایی مسوول در ایران پیدا کند. از مهم‌ترین دوستان لرد لامونت باید به محمدحسین عادلی(رییس اسبق بانک مرکزی و سفیر اسبق ایران در بریتانیا و از مدیران فعلی وزارت نفت)، محمد نهاوندیان(معاون رییس جمهور در امور اقتصادی) و سیدعلی نقی سیدخاموشی(رییس اتاق بازرگانی ایران-انگلستان یا IBCCIM) اشاره کرد.

گفتنی است که لرد لامونت در کنار «جک استراو»(وزیر خارجه اسبق بریتانیا) کانال‌های اصلی روابط دولتمردان کنونی ایران با حکومت بریتانیا و سیار دولت‌های اروپایی هستند. لرد لامونت اکنون رییس «اتاق بازرگانی بریتانیا-ایران»(BICC) است که از دیگر اعضای هیات مدیره آن می توان به «ریچارد دالتون»(سفیر اسبق انگلستان در تهران و از مهره‌های اطلاعاتی-دیپلماتیک این کشور) اشاره کرد.

او در سال ۱۹۷۲ برای اولین بار وارد پارلمان بریتانیا شد. در ۱۹۷۹ به مقام معاونت وزارت در دولت محافظه‌کار مارگارت تاچر رسید. او در ۱۹۹۰ در دولت «جان میجر» از حزب محافظه‌کار به عنوان خزانه‌دار منصوب شد و تا ۱۹۹۳ در این جایگاه بود. لامونت از موسسان اندیشکده متنفذ Bruges Group است که طیف مخالفان الحاق بریتانیا به اتحادیه اروپا را نمایندگی می کند.

لامونت در کنار نخست وزیر وقت انگلستان، جان میجر(۱۹۹۲)

فعالیت تجاری لامونت در سال ۱۹۶۸ با امپراتوری مالی صهیونیستی «روثچایلد و پسران» (که به عنوان روچیلد نیز معروف است) و در حوزه بانکداری آغاز کرد و از آن سال، مدیریت شرکت‌های زیادی را به عهده داشته است.[۲] «سر اِولین روثچایلد (روچلید)» رییس این امپراتوری مالی، مشاور شخصی «الیزابت دوم» ملکه انگلستان است و در سال ۱۹۸۹ از سوی او به عنوان «شوالیه» برگزیده شده است.

لامونت مدیریت دو شرکت بازرگانی را که با ایران تجارت گسترده داشتند، بر عهده داشته‌ است. او عضو هیات مشاور «بنیاد میراث ایران» است که توسط خاندان علاقه‌بند اداره می شود. گفتنی است که در سال ۸۸، طبق توصیه «محمدعلی همایون کاتوزیان»، صاحب کرسی پژوهشی بنیاد میراث ایران در کالج سنت انتونی آکسفورد، مهدی هاشمی(فتنه‌گر سیاسی و مفسد اقتصادی و از متهمین اصلی فتنه ۸۸) ، به واسطه روابط نزدیک خاندان هاشمی با خاندان علاقه‌بند، در دوره دکتری آکسفورد پذیرفته شد که جنجال زیادی در همان مقطع ایجاد کرد.[۳]

مهدی هاشمی در لندن

بیشتر بخوانید

رمزگشایی از ارتباط جلایی‌پور با مهاجرانی/ پول‌های سعودی کجا خرج می‌شوند؟ +عکس و سند

چهره اصلی این خاندان، وحید علاقه‌بند است. وحید علاقه‌بند سال ۱۹۸۰ وارد لندن شد و گروه بالی را به گفته خودش با سرمایه‌ای به ارزش ۲۰۰ هزار دلار با استقراض از خویشاوندانش تأسیس کرد و یک منشی پاره وقت استخدام کرد و مواد شیمیایی و فولاد را از دفتر دو اتاقه‌اش در غرب لندن دادوستد می‌کرد. در سال ۱۹۸۱ گروه بالی ۶ میلیون دلار فروش داشت؛ پنج سال بعد، آن‌ها شش برابر یعنی تا ۳۶ میلیون دلار افزایش فروش داشتند. وحید علاقه‌بند می‌گوید بالی در سال ۱۹۹۰ رکورد ۳۰۰ میلیون دلاری خود را با تجارت یک میلیون تن فولاد شکست. وی به مرور وارد صنعت سنگ تراشی و ذوب آلومینیوم نیز شد[۴]

او در راس یک خانواده بسیار ثروتمند و متنفذ در بریتانیاست که از روابط گسترده‌ای با سیاستمداران آمریکایی، بریتانیایی و سایر کشورهای غربی برخوردار است. او از حامیان مالی اندیشکده‌های صهیونیستی «سایان» و «بروکینگز» است که از قدرتمندترین بازوهای فکری صهیونیست‌های افراطی در سیاست ایالات متحده محسوب می شوند.[۵] وحید علاقه‌بند از دوستان خانواده کلینتون و از حامیان مالی «بنیاد کلینتون» نیز بوده است.[۶]

گفتنی است که لرد لامونت در هیاتی به ریاست جک استراو، برای جوش دادن روابط تجاری انگلستان با ایران در اولین ماه‌های روی کار آمدن روحانی(دی ماه ۹۲) به ایران سفر کرد.[۷] او از ۱۹۹۸ عضو مجلس اعیان انگلستان بوده است.

علاوه بر این، لرد لامونت در خود بریتانیا سابقه مثبتی ندارد، چرا که در «چهارشنبه سیاه»(۱۶ سپتامبر ۱۹۹۲)، روزی که ارزش پاوند انگلستان به شدت سقوط کرد و یک بحران مالی بزرگ در انگلستان پدید آمد، لامونت به عنوان خزانه‌دار یکی از مسببین محسوب می شد و در نتیجه منجر به برکناری او در ۱۹۹۳ شد.[۸] او به واسطه همین عملکرد زمانی نامحبوب‌ترین سیاستمدار بریتانیا محسوب می شد.[۹] بسیاری از تحلیل‌گران در بریتانیا لامونت را مامور خاندان روچیلد برای فروپاشی اقتصاد بریتانیا، با هدف تسلط بیشتر این خاندان ماسون-صهیونیست بر گلوگاه‌های اقتصادی این کشور می دانند، و البته لامونت ظاهرا دستمزد انجام این ماموریت را گرفت و بلافاصله بعد از برکناری از سمت خود، در امپراتوری مالی (روچیلد) روثچایلد به عنوان مدیر ارشد مشغول به کار شد و مدیر دارایی‌های این امپراتوری عظیم شد.[۱۰] خاندان روچیلد در کنار خاندان راکفلر، بزرگ‌ترین حامیان و هدایت‌کنندگان جنبش جهانی صهیونیزم هستند.

سر اولین روچیلد
Evelyn de Rothschild

سر یعقوب روچیلد

حال لازم است که مسوولین مربوطه برای روشن شدن افکار عمومی، توضیح دهند که حضور این فرد در ایران با چنین سوابق و ارتباطاتی، که پیوندهای او با صهیونیزم به واسطه خاندان روچیلد محرز است، برای انجام چه ماموریتی است. در جلسات و دیدارهایی که با حضور این فرد در روزهای اخیر در ایران انجام گرفت، چه سخنانی رد و بدل و چه برنامه‌هایی مطرح شده است.


[۱] https://www.intelligenceonline.com/insiders/iran_united-kingdom/۲۰۱۶/۰۲/۱۷/norman-lamont-pillar-of-the-british-iranian-business-community/۱۰۸۱۲۹۶۴۲-be۱

[۲] http://www.bicc.org.uk/ab-bicc-board.html

[۳] https://www.mashreghnews.ir/news/۸۵۰۷۹۷

[۴] http://www.politico.com/blogs/laurarozen/۰۲۱۰/UK_firm_pleads_guilty_to_selling_US_۷۴۷s_to_Iran.html

[۵] http://www.thedailybeast.com/articles/۲۰۱۵/۰۷/۱۰/iranian-moneyman-gave-to-clinton-foundation.html

[۶] همان

[۷] https://www.mashreghnews.ir/news/۲۷۵۸۹۸

[۸] https://www.theguardian.com/business/۲۰۰۷/jul/۲۲/conservativeparty.politics

[۹] https://www.telegraph.co.uk/finance/currency/۹۵۳۳۴۷۴/Black-Wednesday-The-day-that-Britain-went-over-the-edge.html

[۱۰] http://antimatrix.org/Convert/Books/Andrew.Carrington.Hitchcock/Synagogue.of.Satan/۱۹۹۱-۱۹۹۷.htm#Norman_Lamont_returns_to_Rothschilds

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 39
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 9
  • IR ۱۱:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۱
    80 5
    لطفا بیشتر و سریع تر این خبرها پس از اضمحلال ایران دردی را دوا نمیکند
    • IR ۱۲:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۱
      94 4
      تف بر ذات هرچی آدم بی غیرت و احمقه. تُف تٌف. تٌف بر ذات کسی که این عبارت برد_برد رو جهت فریب مردم برای قراردادهای ذلت بار در ادبیات ما جاری کرد.
    • وطن دوست NL ۰۱:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۲
      17 0
      این حرام زاده ها غربی بویژه این خانواده فاسد به دنبال در دست گرفتن کنترل بانک مرکزی کشورها هستند -- این م و هم پیاله آنها هستند -- هر عقل مستقلی میدونه به عنوان مثال فتا = پالرمو = مافیا . پس چرا سنگشو به سینه میزند ؟
    • IR ۰۸:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۲
      15 1
      پیوند مسئول منافق نفوذی دو تابعیتی با صهیونیسم داره عیان می شه و پرده ها کنار میره!!!
  • IR ۱۱:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۱
    96 25
    پاسخ ندن من یکی نواب میشم همشون را صفوی میکنم
    • EXtremist IR ۱۳:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۱
      55 10
      تنها نیستی داداش منم پایم
    • سهیل بشردوست DE ۱۵:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۱
      19 70
      داداش مردم که پادگان ها رو بگیرن دست به اسلحه بشن از ترس ننه و خواهرت نواب شدنت می خوابه!
    • محمد IR ۲۱:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۱
      12 0
      ۱۵:۰۹ مردم مورد نظر تو که مشخصه از کدوم قماش هستن انشاالله چنبن جراتی داشته باشن تا ببینی چطور روزگار منافق هایی مثل تو رو سیاه میکنیم کاری میکنیم مثل سگ واق واق کنی مارو از چی میترسونی میدیدمت کاری باهات میکردم که دیگه زیاد میل نکنی مشرق سانسور نکن
    • سعید ۰۲:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۲
      11 0
      جناب سهیل بشردوست، لطفاً خودتو با مردم یکی حساب نکن، ملت ایران هیچ گاه قدمی در تامین خواسته های وطن فروشان و مزدوران بیگانه نخواهد برداشت، پس بهتره دهن کثیفتو ببندی و دوغتو بنوشی کوچولو.
  • NL ۱۲:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۱
    72 11
    به زودی ایران را تحویل انگلستان میدهند بعضی ها
    • IR ۱۴:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۱
      38 12
      اين كشور صاحب دارد شايد كار را سخت كنند اما صاحب اين شيعه خانه نمي گذارد غلط اض
    • عادل IR ۱۵:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۱
      38 7
      فکر میکنم فرار به انگلستان رو بر قرار ترجیح خواهند داد بعضی ها.
  • IR ۱۲:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۱
    55 8
    "لازم است که مسوولین مربوطه برای روشن شدن افکار عمومی، توضیح دهند"... چه توقعاتی!! مگه اینجا خارجه هست که مردم پاسخ بشنوند؟
  • IR ۱۲:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۱
    67 7
    اصولا این دولت شده ابکش نفوذ هرچی جاسوسه .
  • DE ۱۲:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۱
    66 3
    نهاوندیان خیلی مشکوکه. کسی کاری به كارش نداره.
    • IR ۱۳:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۱
      26 9
      معلوم نیست کی نقاب از چهره بردارند و برن اونور !!!!!!!!!!!
  • IR ۱۲:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۱
    43 4
    جاسوس ها
  • IR ۱۳:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۱
    31 4
    بنده هم فکر می کردم اصلاح طلبان خل و چل سواد آن را ندارند در چند سال اقتصاد ایران را به این روز بیاندازند ولی انگلیس این روباه پیر کار خودش را کرد ؟! در دولتهای بعدی دید هر دولت سود بانکی را بالا برد بدانید خائن است و دستورات روباه پیر را به اجرا گذاشته است
  • FR ۱۳:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۱
    21 30
    مشایی را محاکمه میکنند !!!
    • IR ۱۹:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۱
      11 0
      گنه کرد در بلخ آهنگری...
    • IR ۲۱:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۱
      0 22
      معلومه که بیشتر این کامنت گذار ها همه شون از باند احمدی نژاد خائن ومخالف رهبر معظم هستند ومشرق هم شده زبان و سخنگوی احمدی نژادیها ! مشرق یه خدا شرم اوره که وقتی میبینی برجام داره به موفقیت میرسه علیرغم فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر حمایت از دولت ؛ باز هم گزارشهای صد تا یه قاز تهیه میکنه ! تا دولت منتخب ملت را تخریب کنه اونم به هر قیمتی !!!
    • IR ۲۳:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۱
      10 0
      21:46 میشه بگی برجام کجا به نتیجه رسید ؟ ته مستراح ؟
  • ناشناس IR ۱۳:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۱
    21 11
    القصه روبهی بودو زاغکی و پنیری(اقتدار ایران موشکهای سپاه)هرچه جلوتر میریم نفوذ عیان تر میشه تامردم باعشقمون اینو متوجه بشن راهی باقی نمونده انشالله
    • IR ۰۱:۲۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۴
      0 0
      سلام ان شاءالله اصله
  • IR ۱۳:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۱
    36 6
    مواظب دلالان اخلالگرسعودی،اسرائیلی، امریکائی باشیم
  • LB ۱۴:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۱
    32 3
    از قیافش خباثت انگلیسی میباره
  • رضا IR ۱۴:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۱
    45 2
    قابل توجه آنهایی که رقص کنان وپایکوبان تحت تاثیررسانه های بیگانه(بویژه بی بی سی)وفضای مجازی وافاضات سلبریتیهااین خودباخته هاوگاهی خاینین وتجارت پیشه هاراکه عشقشان به لندن بیشترازایران است راانتخاب وحاکم کردند.
  • ایران من IR ۱۵:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۱
    37 4
    نمی دونم چرا هر مشکلی وهر اتفاقی در کشور عزیزم ایران می افته ناخواسته حسی بهم می گه روباه سفید جهان پشت اتفاقات کشورم هست.
  • IR ۱۶:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۱
    2 10
    مشکل بزرگ سایت مشرق و سایر هم فکران این است که غرب را به صورت یک کلیت می بینند. باید درک کنیم که منابع مادی باعث تغییر نگاه ها می شود و تکثرگرایی از الزامات مادی گرایی در جهان است. جهانی که به جای خداوند انسان را پرستش می کند. قرار نیست چون ایشان در بنیاد روچلید بوده است پس روش آنها را پیاده می کند. باید دید که ایشان چه چیزی ارائه داده است ثانیا چرچیل نیز در دهه 1920 نامحبوب ترین سیاستمدار بریتانیا بود اما در دهه 1940 محبوب ترین سیاست مدار این کشور بود. وقتی که در انتخابات از حزب کارگر شکست خورد استالین در اظهار نظری اعلام کرد که سیستم انتخاباتی بریتانیا چیز بدی است که اتلی را با چرچیل عوض کرده است. نکنه مشرقی ها هم، چنین نگاهی دارند!!! ثالثا از سایت مشرق توقع می رود به جای دل واپس کردن عوام و نخبگان صحبت ها و مذاکرات این شخص را نقد کنند. حضور و فعالیت در یک جا نه ارزش است و نه ضد ارزش.
    • امین ۰۲:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۲
      6 0
      خطاب به 16:30، طبق منطق شما ، حتماً حضور در لژ فراماسونی هم نه ارزش است و نه ضد ارزش!!!! شما این نکته بدیهی را از یاد برده اید که حضور در یکسری بنیادها تنها در صورتی امکانپذیر است که کاملاً در جهت اهداف و آرمانهای آن بنیاد فعالیت کنند.شاید هم انتظار دارید این فرد بیاید و با صراحت اعلام کند که بنده ماموریت ویژه دارم که بر علیه جمهوری اسلامی فعالیت نمایم!!!!!!!!!!!!
  • مصطفی RO ۱۷:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۱
    9 0
    خانواده روچیلد از اعضای اصلی لژ ماسونی هستند. این مقاله درباره ارتباط این خانواده با صهیونیزم جهانی است و همچنین رگه های شیطانی جنی که این افراد دارند. http://www.whale.to/b/rothschild.html
  • IR ۱۸:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۱
    11 0
    همیشه پای یک نهاوندیان در میان است
  • IR ۱۹:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۱
    6 0
    روباه پیر !!!
  • نشداس HU ۱۹:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۱
    8 0
    رابطه ایران با نگلیس کاملا شفاف نیست از طرفی مرگ بر انگلیس میگیم از طرفی سفارت دارن اینجا.همیشه...
  • CA ۲۱:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۱
    1 11
    تنها کسانی که با صهیونیزم در این دنیای بزرگ ارتباط ندارند مشرق نیوزیلند و ذهن‌های مشابه در کیهان هستند که البته تاکنون کسی راجع ارتباطاتشان تحقیقی انجام نداده!!!!
    • سعید ۰۲:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۲
      11 1
      خطاب به 21:22، در گزارش بالا مشرق نیوز کلی استدلال و برهان بیان کرده و حتی سند و مدرک ارائه کرده، بعد جنابعالی با لودگی می خواهی صحت آنها را زیر سوال ببری؟!!!!! جدیداً لودگی جایگزین بیان استدلال و ارائه سند و مدرک شده است؟!!!!! وقتی که در بیان استدلال کم می آورید، بهتر است ساکت باشید، تا حداقل با بیان این نظرات مضحک و بی ارزش، بی سوادی و بی منطقی خود را نزد دیگران جار نزنید( البته خداوند دشمنان ما را از احمق ها آفریده است).
  • IR ۲۲:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۱
    1 1
    توافق سری روسیه - سعودی برای افزایش تولید نفت این اقدام به معنی تلاش برای جایگزینی صادرات نفت ایران است ترامپ به دنبال صفر کردن صادرات نفت ایران به وسیله تحریم های شدید است عصرایران #بین_المللی
  • IR ۰۹:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۲
    5 1
    خدا شاهده سگ آمریکا به انگلیس شرف داره تاریخ بخونید ببینید تو صد سال اخیر از کجا ضربه خوردیم مملکت افتاده دست انگلفیل ها
  • محمد IR ۰۷:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۳
    0 0
    پس از قرار معلوم مشکلات اقتصادی ما حالا حالاها برطرف نخواهد شد وراکتور اراک هم به یک متروکه مبدل خواهد شد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس