کد خبر 898295
تاریخ انتشار: ۹ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۵
لبخندهای نادر وزیران خارجه بحرین و سوریه

وزیر خارجه بحرین می‌گوید که از زمان آغاز بحران در سوریه، بیش از یک‌بار با وزیر خارجه این کشور دیدار کرده است.

به گزارش مشرق، وزارت خارجه بحرین در صفحه کاربری خود در توییتر درباره دیدار «شیخ خالد بن‌احمد آل‌خلیفه» وزیر خارجه این کشور با همتای سوری‌اش «ولید المعلم»، نوشت: «دولت سوریه همان دولت سوریه است و بحرین با کشورها، هر چند با آنها اختلاف داشته تعامل می‌کند نه با دولت‌هایی که آن را ساقط می‌کند.»

شیخ خالد فاش کرد که دیدارش با وزیر خارجه سوریه نخستین دیدار از زمان بحران سوریه نبوده است. او خاطرنشان کرد که «این بار برای( آن) هماهنگ نکرد».

وزیر خارجه بحرین اظهار داشت که دیدار در زمانی انجام شد که جهان شاهد «تحولاتی مثبت» درباره نقش سازنده کشورهای عربی در بحران سوریه است.

روز گذشته رسانه‌ها از دیدار ولید المعلم، وزیر خارجه سوریه با شیخ خالد بن احمد آل خلیفه، همتای بحرینی اش در یکی از راهروهای مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک خبر داده و تصویری از این مصافحه را منتشر کردند. شبکه‌های ماهواره‌ای «العربیه» و «الحدث» سعودی نیز بارها اقدام به پخش این خبر کردند.

ناظران درباره این دیدار می‌گویند مصافحه وزیر خارجه بحرین با همتای سوری‌اش، با چراغ سبز عربستان سعودی و امارات متحده صورت گرفته است و هدف محتمل‌تر آن نیز این است که این دیدار بستری برای ایجاد هماهنگی میان کشورهای عربی و متعاقب آن فراهم کردن بستر تشکیل ائتلاف «ناتوی عربی» است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس