کریشانتا دیلان پریرا

تیم پرسپولیس در چارچوب مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان 2018 آسیا باید در دوحه قطر و ورزشگاه جاسم بن حمد رودرروی تیم السد بایستد.

سرویس ورزش مشرق – قضاوت دیدار حساس تیم پرسپولیس مقابل السد بر عهده داوری است که در همین تورنمنت در فصل جاری (2018) یکی دیگر از رویارویی های پرسپولیس و السد را سوت زده است.

"کریشانتا دیلان پریرا"  داور اهل کشور سریلانکا در شرق آسیاست که با 40 سال سن جزو داوران خیلی مطرح قاره کهن به حساب نمی آید. او در سالهای اخیر 10 بار در مسابقات لیگ قهرمانان سیا قاضی دیدارهای تیم های ایرانی بوده که بررسی نتایج آن 10 بازی نشان می دهد تیم های کشورمان فقط یک بار با سوت این داور طعم تلخ شکست را چشیده اند.

**اولین حضور پریرا!

این داور در فصل 2013 به عنوان داور چهارم اولین تجربه حضور در یکی از دیدارهای تیم های ایرانی را تجربه کرد. بازی بین تیم اف سی سئول و استقلال که با نتیجه 2-0 به سود تیم کره ای تمام شد. استقلال در مرحله نیمه نهایی با این شکست از گردونه رقابتها حذف شد. در آن سال نیمه نهایی با تک بازی تیم فینالیست را تعیین می کرد.

**بیشترین قضاوت برای سرخابی ها!

کریشانتا در فصول 2014، 2015، 2017 و 2018 شش بار برای تیم های استقلال و پرسپولیس سوت زده است. تا از این نظر بیشترین قضاوت بین تیم های ایرانی را برای این دو تیم انجام داده باشد. او غیر از این دو تیم برای سپاهان، ذوب آهن، تراکتورسازی و نفت تهران هم سوت زده است.

**2 برد پرسپولیس با کریشانتا!

این داور در اولین قضاوت برای پرسپولیس در فصل 2015 مصاف این تیم با لخویا (الدحیل فعلی) را سوت زد که با برد 0-3 نماینده کشورمان تمام شد. در فصل 2017 دیدار پرسپولیس الهلال را سوت زد که 1-1 تمام شد. در فصل جاری 2018 هم بازی مرحله گروهی بین پرسپولیس و السد در تهران را سوت زد که شاگردان برانکو با گل به خودی مرتضی پورعلی گنجی 0-1 بازی را بردند.

**استقلال با این داور نباخت!

استقلالی ها با کریشانتا یک برد (2017 مقابل التعاون 1-2) و 2 مساوی (2014 مقابل الجزیره 2-2 و 2018 مقابل الریان 2-2) بدست آورده اند.

**2 برد 3 گله در یک فصل!

کریشانتا در فصل 2015 لیگ قهرمانان دو بار برای نمایندگان کشورمان سوت زد که هر دو بازی با نتیجه مشابه 0-3 به پایان رسید. مسابقه پرسپولیس – لخویا (الدحیل فعلی) و الشباب عربستان – نفت تهران در ریاض که آن هم با پیروزی پرگل شاگردان علیرضا منصوریان تمام شد.

**داور خوش یمن ایرانی ها!

کریشانتا در این 10 دیداری که برای نمایندگان کشورمان سوت زده فقط در یک بازی قضاوت باخت تیم ذوب آهن را برعهده داشت. 9 بازی دیگر با برد یا مساوی نمانیدگان ایران همراه شده است. او 2 برد پرسپولیس، پیروزی تیم های استقلال، تراکتورسازی، سپاهان و نفت تهران را قضوات کرده است. 3 بازی هم با سوت او مساوی تمام شد. استقلال – الجزیره، الریان – استقلال و پرسپولیس الهلال.

**قاضی دیدار جنجالی با قطر!

البته از نکات تاریک این داور سریلانکایی می‌توان به قضاوت دیدار تیم‌های ایران و قطر در دور رفت مسابقات مقدماتی جام جهانی 2018 اشاره کرد که با مدیریت ضعیف او این بازی در دقایق پایانی به جنجال کشیده شد و با تصمیم فیفا چندین محروم از دو تیم از جمله سردار آزمون و جواد نکونام و جرایم نقدی سنگین برای تیم های ایران و قطر به دنبال داشت.

**ششمین قضاوت در فصل 2018

دیدار السد و پرسپولیس ششمین دیدار این فصل لیگ قهرمانان کریشانتا است. او پیش از این 5 مسابقه دیگر در فصل 2018 را سوت زده که دو بازی برای تیم های استقلال و پرسپولیس بوده است.

**آخرین قضاوت 5 ماه پیش!

کریشانتا آخرین بار در لیگ قهرمانان آسیا حدود 5 ماه پیش قضاوت یک بازی را در دست داشت. مصاف بین تیم های العین و الدحیل که با برد 2-4 نماینده قطری به پایان رسید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۹:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۹
    5 5
    خرافات تا چه حد؟ این تیم تو هر پست بهترین بازیکنان را دارد
  • IR ۰۹:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۹
    2 11
    شتر در خواب بیند پنبه دانه
  • بهرور IR ۱۱:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۹
    6 2
    پرسپولیس بهترین نتیجه رو با اسد در بازی رفت میگیره
  • بهرور IR ۱۱:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۹
    8 2
    پرسپولیس بهترین نتیجه رو با اسد در بازی رفت میگیره
  • IR ۱۱:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۹
    3 11
    پرسپولیس راحت 5 تا میخوره انشالله
    • داود اردبیل IR ۱۳:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۹
      5 2
      احمق به توهم میشه گفت ایرانی
  • آبی آبی IR ۱۳:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۹
    2 4
    مطمئن باش پرسپولیس 6تا گل می خورد بازیکنی ندارد که بخواهد بازی کند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس