پرویز مظلومی

سخنگوی کمیته فنی باشگاه استقلال گفت: وظیفه ما نظارت بر عملکرد کادرفنی و بازیکنان استقلال است و علاوه بر آن در بحث جذب بازیکن به مدیریت و کادر فنی مشاوره می دهیم.

سرویس ورزش مشرق – پیرو انتخاب و انتصاب اعضای کمیته فنی باشگاه استقلال (متشکل از: پرویز مظلومی، بهتاش فریبا، مجید نامجومطلق، مجید رضایی و امیدرضا روانخواه) این شائبه بوجود آمد که وینفرد شفر از شرایط موجود ناراضی است و با تشکیل این کمیته مخالفت کرده است.

پرویز مظلومی در گفت و گو با مشرق، درباره فلسفه اصلی تشکیل کمیته فنی و برنامه های آن حرف زد. وی همچنین درباره دربی و بازی استقلال با نفت مسجد سلیمان نیز مطالبی را بیان کرد.

متن صحبتهای وی رد ادامه می آید:

**اعضای کمیته همگی نخبه هستند

انتخاب اعضای کمیته فنی در شرایطی بوده که همه نفرات هم در دوران بازی و هم در دوران مربیگری جزو نفراتی بودند که تجربه لازم و آشنایی کامل با هر دو شرایط مورد بحث را دارا بوده و جزو نخبه های باشگاه استقلال هستند.

**هدف نظارت بر عملکرد تیم است

کمیته فنی در هر هفته تشکیل جلسه داده و با آنالیز مسابقات استقلال نقاط ضعف و قوت تیم را زیر نظر گرفته و گزارشی از آن را به کادر مدیریتی می دهد. ما همچنین وضعیت تمرینی تیم را زیر نظر خواهیم داشت و حتی در این باره برای بررسی میزان کیفیت تمرینات با بازیکنان حرف می زنیم.

**شفر کمک بخواهد آماده ایم

در این راه کادر فنی و در رأس آن وینفرد شفر هر کمکی برای بهبود وضعیت تیم و یا راهنمایی برای بهتر کردن شرایط بازی استقلال در لیگ لازم داشته باشد در اختیارش قرار می دهیم.

**اصلا بحث دخالت مطرح نیست

این ذهنیت که کمیته فنی برای دخالت کردن در امور فنی تیم تشکیل شده کاملا غلط است. اعضای کمیته فقط زیر و بم عملکرد استقلال را استخراج کرده و آنها را برای ارائه به سرمربی تیم آماده در نزد خود خواهد داشت تا اگر شفر موردی را بر حسب نیاز لازم داشت در اختیارش قرار بدهیم.

**هر اتفاقی را به باشگاه گزارش می کنیم

فلسفه بودن کمیته فنی در هر باشگاهی این است که مدیریت باشگاه در جریان همه امور قرار داشته باشد. اینکه در تیمش چه اتفاقی رخ داده و یا قرار است بدهد. قطعا مدیریت باشگاه حتی اگر ورزشی باشد فرصت نمی کند ریز مسایل را به تفکیک برای خودش مهیا کند ولی بودن کمیته فنی این کم را خواهد کرد که مدیریت بداند در تیم فوتبال بزرگسالان و حتی آکادمی فوتبال باشگاهش چه می گذرد. برای همین ما هر هفته گزارش کاملی از اتفاقا را به فتحی می دهیم.

**شفر با کمیته فنی ناآشنا نیست

وینفرد شفر یک مربی با تجربه است که در کشورهای مختلفی فعالیت داشته و می داند هر باشگاهی با کمیته فنی بر عملکرد تیم کادر فنی نظارت دارد. او با بودن این کمیته هیچ مخالفتی نداشته است.

**خرید خارجی ها احساسی بود!

استقلال، الحاجی گرو و نویمایر را در شرایطی خرید که فرصتی برای شروع لیگ نداشت  شاید بتوان گفت این دو بازیکن به نوعی احساسی خریده شدند. حالا هم دیر نشده و باید امیدوار بود که هر دو این بازیکنان زودتر با شرایط تیم هماهنگ شده و بتوانند به استقلال کمک کنند.

**دربی را فدای تبعاتش کردند

یادم هست در 7 دربی که من سرمربی استقلال بودم همه آنها گل داشت. در 4 دربی که با برد پیاپی استقلال همراه شد اصلا گل نخوردیم و در تساوی با پرسپولیس هم که 1-1 کردیم. در دو دربی 3-2 و 4-2 هم باز کلی گل رد و بدل شد ولی با توجه به تبعات باخت در دربی هر دو تیم در این دیدار با احتیاط کامل به زمین رفتند و با بستن روزنه ها فوتبال را بدون گل به پایان بردند. البته هر دو تیم در کار دفاعی عالی بودند.

**بازی با نفت در مسجد سلیمان سخت است

مسجد سلیمان استقلالی زیاد دارد ولی به هر حال دو بازی در فاصله 4 روز در این شهر سخت است. البته اولی راحت تر خواهد بود اما چون استقلال نمی خواهد به تهران برگردد دوری بازیکنان از خانواده ممکن است تیم را تا حدی خسته روانه دیدار دوم کند. به هر صورت هر دو بازی سخت است ولی امیدواریم که تیم برنده در هر دو بازی به تهران برگردد.

**تیم برنده نیازی به حمایت ندارد

آنهایی که لب به انتقاد از استقلال باز می کنند بدانند این روزها زمان حمایت از استقلال است. هر کسی حتی اگر یک بازی هم در استقلال بوده باشد باید این را بداند تیمی که می برد نیازی به حمایت ندارد و تیمی که بد نتیجه گرفته را باید کمک کرد. از هواداران هم می خواهم که صبور باشند و استقلال را حمایت کنند. تیم تازه تازه به وضعیت تاکتیکی بهتری دست یافته و قطعا از این شرایط رها می شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس