قالیباف

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه دفاع مقدس به تمام معنا مردمی بود، گفت: همین راننده کامیون هایی که امروز اعتصاب می کنند همان هایی هستند که با ماشین شان به کمک جنگ می آمدند.

به گزارش مشرق، محمدباقر قالیباف عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام شامگاه امروز شنبه در نشست جامعه اسلامی مهندسین اظهار داشت: دفاع مقدس در تاریخ ایران نقطه عطفی بوده و هست و از همه ابعاد می شود از دفاع مقدس یاد کرد چون کارنامه درخشان نظام ولایی و ملت است.

وی افزود: همه مشکلاتی که امروز به آن می‌پردازیم در دوران دفاع مقدس هم وجود داشت.

بیشتر بخوانید:

عکس یادگاری با نردبان‌های آتشنشانی دوره قالیباف

جزئیات شکایت قالیباف از عضو شورای شهر

پیام قالیباف درباره گلوله‌های کور تروریستی +عکس

شکایت قالیباف از عضو اصلاح طلب شورای شهر تهران

قالیباف با بیان اینکه امروز جنگ رسانه‌ای جدی وجود دارد و آن موقع هم وجود داشت و حجم آن زمان هم کمتر از امروز نبود و مشکلات اقتصادی و تحریم ها هم بود، تصریح کرد: در دوران دفاع مقدس هم شرایط ملتهب بود و مشکلات آن روز هم کم نبود، توان آفندی ما هیچگاه به یک پنجم دشمن هم نمی رسید ولی آفند می‌کردیم و موفق بودیم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه اختلافات در رویکردها هم بود و عده‌ای طرفدار آتش بس و عده‌ای دیگر طرفدار جنگ بودند، اظهار داشت: به همه آرمان هایی که در دوران دفاع مقدس دنبال می‌کردیم رسیدیم.

قالیباف با تاکید بر اینکه سنت های الهی پابرجاست، اظهار داشت: سه عنصر در جنگ خیلی مهم بود که امروز این سه عنصر در عرصه های دیگر به کمک ما نیامدند.

وی با بیان اینکه جنگ به تمام معنا مردمی بود، تصریح کرد: همین راننده کامیون هایی که امروز اعتصاب می کنند همان هایی هستند که با ماشین شان به کمک جنگ می آمدند.

قالیباف ادامه داد: جمع آدم هایی که به جبهه رفتند کمتر از سه ملیون نفر هستند و کسانی که در جنگ ماندند کلا ۱۰۰ هزار نفر بودند ولی همه مردم حس می کردند در جنگ هستند و فضای حاکم بر کشور این بود. رزمنده ها هم حس می کردند ۴۰ میلیون نفر پشتشان است.

وی افزود: اگر می خواستیم تنها با ارتش و یا سپاه بجنگیم محال بود خطوط پدآفندی خود را حفظ کنیم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه نکته دوم این بود که به جوان ها فرصت دادیم، گفت: ۶۰درصد رزمنده های ما جوانان زیر ۲۵ سال بودند و حتی هیات دولت هم جوان بودند، وقتی جوان ها نیستند شجاعت و تصمیم گیری و خلاقیت نیست.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ضمن بیان اینکه در جبهه شایسته سالاری بود و هم حزبی و همشهری و رفیق بازی نبود، گفت: نتیجه این شایسته سالاری، کارآمدی بود که در جبهه وجود داشت.

وی با بیان اینکه اثر تخریبی جنگ رسانه ای از فشار اقتصادی و تحریم بیشتر است، گفت: بر اساس ناکارآمدی موجود یک حرف راست می زنند و صدها حرف دروغ را بار آن می کنند.

قالیباف ضمن بیان اینکه ما فکر می‌کنیم زمانی مسئولیم که پشت میز بنشینیم ولی آیا در دوران دفاع مقدس اینگونه فکر می‌کردیم؟ تصریح کرد: امروز اگر پستی دستم نباشد همان قالیبافم و حق ندارم صبح بخوابم. همین الان هم بعد نماز صبح بیرون می آیم. بخشی از شایسته سالاری مسئول بودن است. منظور من از نواصولگرایی همین هاست و باید به مسیر انقلاب برگردیم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه در سپهر سیاست یک حلقه مفقوده بزرگ وجود دارد و آن کارآمدی است، گفت: ما آرمان هایمان را با افتخار سر دست می گیریم ولی در حوزه کارکرد در باقی حوزه ها غیر از امنیت کارنامه قابل قبول نداریم چون در سیاست کنونی کارآمدی موضوعیت ندارد.

وی با بیان اینکه دروغی بزرگتر از این نیست که شهرداری ۵۴هزار میلیارد بدهکار است، تصریح کرد: می‌گویند بودجه شهرداری در ۱۲ سال ۲۸۵ هزار میلیارد تومان بوده ولی اگر ۱۰۰درصد بودجه هم محقق شد حدود ۱۱۰هزار میلیارد تومان می شود.

وی با بیان اینکه چه اتفاقی افتاده که همه پروژه ها تعطیل شده است، گفت: ما با سختی‌ها کار را پیش بردیم ولی هیچگاه کار را تعطیل نکردیم. 

قالیباف ضمن تاکید بر اینکه در اقتصاد مشکل ما حذف مردم و جوانان و عدم حاکمیت شایسته سالاری است، گفت: ذات انقلاب ما اسلامی است و باید هر ظلمی مبارزه کنیم و باید برای مبارزه با استکبار خود را آماده کنیم.

وی تاکید کرد: دشمن با جنگ اقتصادی و روانی به جنگ ما آمده و از نقطه ضعف ناکار آمدی و عدم شایسته سالاری وارد شده است.

قالیباف در واکنش به برخی جوسازی های سیاسی تصریح کرد: یا باید حرف بزنی یا عمل کنی. چون کار بلد نیست بکند مجبور است حرف بزند و وقتی حرف نداری بزنی مجبوری دروغ بگویی که این بسترسازی برای عدم اعتماد می‌شود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه تامین مالی و ساختار در اقتصاد مهم است، گفت: نهادهای مالی مهم تامین مالی را انجام می دهند. بانکها به عنوان نهاد مالی در دنیا سمت کارهای تولیدی کوتاه مدت می روند و بازارهای سرمایه دنبال کارهای بزرگ می روند و سرمایه گزاری خارجی نیز مهم است.

قالیباف ضمن تاکید بر اینکه امروز بانک های ما ۸۰درصد جور بقیه را می‌کشند، گفت:  رشد نقدینگی ما در ۵۰سال گذشته دو رقمی و ۱۷تا ۳۴درصد بوده است و این دولت رکورد ۳۴درصد را زده است. سپرده های بانکی یا متعلق به افراد شخصی و یا بخش خصوصی است. همچنین یا عمومی و یا خصولتی اند و یا متعلق به نهادهای عمومی غیر دولتی و یا دولتی هستند. ما امروز ۴۰۰میلیون حساب سپرده برای ۸۰میلیون نفر داریم.

وی با اشاره به بهره مندی عده‌ای خاص از سودهای کلان گفت: برخی سود ۲۵ درصد و ۲۸ درصد از بانک ها میگیرند و بیش از ۵۰ درصد سود ۳۰۰ هزار میلیارد تومان در سال متعلق به ۴ درصد از صاحبان سهام هاست. با این وجود به نظر شما تولید رونق خواهد گرفت؟

قالباف با تاکید بر اینکه مشکلات کشور راهکار اقتصادی دارد نه سیاسی گفت: به گفته کارشناسان مشکلات اقتصادی در حوزه پولی و مالی ۷۰درصد و تحریم ها ۳۰درصد در مشکلات اقتصادی اثرگذار است.

وی افزود: مشکل در ضعف مدیریتی و بی عرضگی است، این وضعیت می تواند فرصت باشد تا ضعف امروزمان را برطرف کنیم ولی در خلوت خودشان می گویند نظر اقتصاددانان این است که مشکلات کنونی راه حل اقتصادی ندارد.

وی پیرامون مسئله fatf با بیان اینکه نگاه رهبری در مورد fatf جمع بندی نظر کارشناسان بوده است، گفت: fatf خارج از بحث های سیاسی اش درون سیستم مالی ما باید انجام شود ولی برای پیوستن به مجموعه های جهانی باید دقت کنیم که اتفاقاتی چون برجام نیافتد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 29
  • در انتظار بررسی: 6
  • غیر قابل انتشار: 4
  • IR ۲۰:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۷
    7 5
    شتردر خواب بیند پنبه دانه
    • IR ۲۱:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۷
      1 7
      خوب یعنی چی؟ کامیون دارها چه کار کنند؟ شتر که نمیتواند کار کامیون را بکند
    • IR ۲۱:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۷
      18 6
      یعنی آنها که کامیون دارها را تحریک کرده اند که کشور ار فلج کنند خوابشان تعبیر نخواهد شد
    • IR ۰۰:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۸
      2 13
      به نظر من باید یک حمله گاز انبری به کامیون داران صورت بگیره!
    • IR ۱۰:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۸
      2 0
      فعلا که شیخ حسن حمله گازانبری به اقتصاد را انجام داده و شما افساد طلبان خشک مغز 5 سال است از صادر کننده فرمان گازنبری فریب خورده و گاز انبری شده اید
  • IR ۲۰:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۷
    12 1
    چرا این وضع هست در کشور؟. شهادت در راه خدمت به مردم چه شد. هرکس به راهی رفت. و راه چرا گم شد؟
    • US ۲۲:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۷
      11 0
      ان موقع چشم و گوش و دل در گرو رهبر جامعه بود هر آنچه راهنمایی میکرد انجام میشد الان چه؟ از مردمش بگیر تا مسئولینش
    • IR ۰۰:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۸
      4 1
      شهادت در راه خدمت به اختلاسگران
  • IR ۲۰:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۷
    11 12
    انگار قالیباف یادش رفته از 50 میلیون جمعیت ایران فقط 2 میلیون پایشان به جبهه رسید و اگر همه تدارکات پشت جبهه را هم حساب کنیم حداکثر 5 میلیون یعنی ده درصد در جنگ فعالیت داشتند. همین درصد در مورد راننده ها بود. بقیه کاری به جنگ نداشتند.
    • AE ۰۷:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۸
      3 5
      زمان جنگ ایران 50 میلیون نبود و امثال شما خواب برده ها کلا دو میلیون هم نمیشوید زیاد ناراحت نکن خودت را
    • IR ۱۱:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۸
      0 2
      شما چند سالته که اینجوری تحلیل میدی بیرون ؟ تمام مردم سختی جنگ را حس کردند . احتمالا شما اون موقع شیر میخوردی ..
  • IR ۲۰:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۷
    11 21
    چند هزار کشنده نظامی داریم این کامیون داران خائن رو ول کنید اجازه بدید ارتش و سپاه انتقال بار رو بدست بگیرن
  • AE ۲۰:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۷
    6 0
    افرین . از مسئولین کمیته امداد خواهشمندم توجه کافی داشته باشند.
  • محمد باقری IR ۲۱:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۷
    15 3
    ملاک حال فعلی افراده! اون مردم به آینده امید داشتن،... امروز به چه امید زندگی و کار کنن؟!
  • IR ۲۲:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۷
    16 3
    دو جفت لاستیک 18 میلیون این حتما جیبش پره ،بحث این چیزا نیست کمر مردم داره میشکنه
    • IR ۰۲:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۸
      5 4
      خوب عزیز من ملاک برای رای دادنشون اقتصاد نبود ، قر دادن تو کنسرت و بی حجابی خونوادشون بود . حالا هم دارن حال نتایجشو میبرن
  • علی IR ۲۲:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۷
    10 6
    آقای قالیباف فرمانده در دفاع مقدس شبانه روز در خدمت جنگ بودند ایا دولتمردان در جنگ اقتصادی بطور شبانه روزی در فکر رفع مشکلات مردم هستند ؟ یقینا نیستند تازه اگر اقدامات نسنجیده و مشکوک در دولت را ندیده بگیریم که داد نماینده طرفدار خودش مانند تاجگردون را هم درآورده و میگوید این اقدامات عمدی است برای ایجاد نارضایتی در مردم
    • سعید IR ۱۰:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۸
      0 0
      میگم دوست عزیز زمان جنگ آقای قالیباف چندسالش بوده؟
  • محمد IR ۲۲:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۷
    9 3
    کار دولت تزویر ریا تمامه حالا هی شعار بدید
    • IR ۰۷:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۸
      2 0
      انشاالله
  • احمدخواجوند IR ۰۸:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۸
    2 2
    جناب مبالغه نفرمایید کامیون داران زمان جنگ یامردن یاازپیری پای دیوار خونه شون لم دادن
    • سعید ۱۳:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۸
      0 0
      جناب خواجوند متوجه منظور ایشان نشدی، منظور اینست که کامیوندارانی که زمانی در جبهه خدمت می کردند ، حالا چه شده که آ دارند اعتصاب می کنند!!!!، منظور صنف کامیوندارانه، نه اینکه دقیقاً همان ها که در جبهه بوده اند، حالا دارند اعتصاب می کنند!!!!! کمی دقت بفرمایید تا متوجه منظور اصلی بشوید.
  • IR ۰۸:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۸
    1 3
    آقای قالیباف راه بی پایان ثروت اندوزی و طمع منشاء این همه بدبختی ها است و هیچ کدامتان راست و چپ سیرمونی ندارید
    • حمید ۱۳:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۸
      1 0
      خطاب به 8:44، مسائل را قاطی نکن و همه را هم به یک چوب نزن، حق نداری همه را به یک چشم نگاه کنی و در موردشان یکسان قضاوت کنی، حتی دو برادر هم دقیقاً مثل هم نیستند.
  • IR ۰۹:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۸
    12 2
    ایشالا رئیس جمهور بشی
  • IR ۰۹:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۸
    1 0
    مشرق جان چطوریه که کمترین کلمه ای درمورددولت تزویرریا مینویسم بدون درنگ سانسور میکنید اما نظر ق محمدو منتشر کردید درحالیکه والله العظیم المتعال حقیقتو گفته. که این دولت تجسم واقعی همون کلمس.. چه سری درکارتوست که من مراعاتش نمیکنم
  • IR ۱۳:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۸
    0 0
    غلط کردی شماها فقط برای شهادت و مردن هنگام جنگ و ... خوبید
  • خسته شده از زندگی در ایران IR ۱۳:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۸
    1 0
    آقای قالیباف و دیگران؛ من اگر جای آمریکا بودم توی این خر تو خری ها به ایران حمله می کردم تا یا اینوری بشیم یا اونوری .
  • IR ۱۳:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۸
    0 0
    عزیزم زحمتکش هم باشی برات حرف درست میکنن در ایرن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس