کد خبر 897727
تاریخ انتشار: ۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۳
بهرام قاسمی نمایه

سخنگوی وزارت خارجه ایران در واکنش به ادعاهای واهی الجبیر، ریشه تروریسم را عربستان سعودی و افکار و اندیشه‌های افراطی که توسط این رژیم تبلیغ، ترویج و تامین مالی می‌شود، خواند.

به گزارش مشرق، بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در واکنش به سخنان عادل الجبیر وزیر امور خارجه سعودی در مجمع عمومی سازمان ملل و ادعاهای واهی و تکراری وی علیه کشورمان، ضمن رد آنها گفت: بدون تردید عربستان سعودی با نام و نشان ترین حامی تروریسم در جهان است و ریشه و منشاء تروریسمی که امروزه تمام جهان بویژه خاورمیانه را در کام خود کشیده است، جایی جز عربستان سعودی و افکار و اندیشه های افراطی که توسط این رژیم تبلیغ، ترویج و تامین مالی می‌شود، نیست.

قاسمی افزود: اینکه عادل الجبیر با افتخار حمایت کشورش از استراتژی ترامپ در مقابله با چندجانبه گرایی و تخریب توافقات و قراردادهای بین المللی را اعلام می کند، موضوع عجیبی نیست چرا که کشورش از جمله مهمترین حامیان جریان وابسته به اندیشه های ترامپ در آمریکاست که در کنار و همراه با لابی رژیم صهیونیستی و امارات متحده عربی با صرف میلیون‌ها بلکه میلیاردها دلار می‌کوشند سیاست خارجی به حراج گذاشته شده آمریکا را در مسیر جنگ افروزی و بی ثبات سازی دلخواه خویش پیش برند.

بیشتر بخوانید:

الجبیر: از استراتژی آمریکا علیه ایران حمایت می‌کند

سخنگوی وزارت امور خارجه با اشاره به رهبری عربستان سعودی در ائتلافی نظامی که حدود ۵ سال است یک  کشور مسلمان در خاورمیانه را با فاجعه ای بی سابقه روبرو کرده است گفت: اینکه وزیر خارجه یک کشور متجاوز که باعث و بانی ویرانی یمن و فاجعه انسانی هولناک در این کشور است اینگونه از تریبون سازمان ملل متحد که مبنا و چارچوب منشور آن را صلح و امنیت بین المللی تشکیل می دهد، سوء استفاده می‌کند و در شیپور افراط گرایی، خصومت، خشونت و جنگ افروزی می‌دمد ریشه در تفکر و اندیشه ای دارد که وی و آل سلمان در آن پرورش یافته‌اند.

 «عادل الجبیر» وزیر خارجه عربستان بامداد امروز شنبه (به وقت تهران) بار دیگر ایران را به حمایت از تروریسم متهم کرد و گفت ریاض از راهبرد آمریکا برای مقابله با ایران حمایت می‌کند.

الجبیر که در مجمع عمومی سازمان ملل متحد سخنرانی می‌کرد، گفت: «ایران به فعالیت‌های تروریستی و رفتار سیتزه‌جویانه‌اش ادامه می‌دهد. پادشاهی عربستان سعودی مراتب حمایت خود را از راهبرد جدید ایالات متحده در برخورد با ایران، از جمله مقابله جدی با برنامه‌های هسته‌ای و موشکی و حمایت این کشور از تروریسم، اعلام می‌کند.»

وی با متهم کردن ایران به آموزش و تجهیز «شبه نظامیان تروریست»، افزود: «عربستان سعودی معتقد است که برای رسیدن به صلح و ثبات در منطقه، نیاز به مهار ایران و سیاست‌های مخرب این کشور است... چنین رفتار ستیزه‌جویانه‌ای نقض تمام قواعد بین‌المللی و قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل متحد است و ایران باید در نظام حقوقی بین‌المللی درباره آن‌ها پاسخگو باشد.»

وزیر خارجه عربستان با اشاره به بحران یمن، بار دیگر ایران را به حمایت تسلیحاتی و موشکی از انقلابیون در این کشور متهم کرد و گفت: «حوثی‌ها به ایران وابسته هستند و همچنان موشک‌هایی را که در ایران ساخته شده‌اند، به سمت شهرهای عربستان شلیک می‌کنند. آن‌ها تاکنون ۱۹۹ موشک به سمت شهرهای ما شلیک کرده‌اند.»

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس