کد خبر 897671
تاریخ انتشار: ۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۸
مهدی چمران نمایه

نایب‌رئیس شورای مرکزی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی ضمن اعلام زمان برگزاری مجمع عمومی جبهه مردمی، ساز و کار انتخاب اعضای شورای مرکزی جدید جبهه را تشریح کرد.

به گزارش مشرق، مهدی چمران نایب رئیس شورای مرکزی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی در پاسخ به سؤالی پیرامون کیفیت برگزاری جلسات شورای مرکزی جبهه مردمی و تفاوت آن با زمان انتخابات ریاست جمهوری اظهار اداشت: دوران انتخابات دوران خاصی است و هیچ‌گاه نمی‌شود آن حرارت را همیشه ادامه داد ولی عملیات و برنامه‌ریزی باید همواره باشد.

وی افزود: اکنون باید به گونه‌ای دیگر کار کرد و ممکن است در شرایط کنونی شعارهای انتخاباتی کارآیی نداشته باشد و باید حرکت‌ها و ارتباطات مردمی و روشنگری‌ها برای مردم و آگاه‌سازی عمومی از مسائل گسترش یابد.

بیشتر بخوانید:

تازه‌ترین فعالیت‌ انتخاباتی جمنا از زبان مهدی چمران

چمران با تاکید بر اینکه باید به ساماندهی و سازماندهی همت گماشت، تصریح کرد: در زمینه حرکت‌های مردمی کار زیادی نشده تا ارتباطات مردمی برقرار شود. البته در این فکر بوده‌ایم و برنامه‌ریزی شده و حتی راهکارها هم ارائه شده ولی برای پیاده شدنش هم به زمان نیاز است و هم مشکلاتی بوده است.

نایب رئیس شورای مرکزی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی ادامه داد: برای ساماندهی و سازماندهی خیلی تلاش شده چون سازماندهی قبلی خیلی سریع بود؛ بنابراین نشد که از همه طیف‌ها استفاده شود. ولی اینکه بشود از همه طیف‌ها حتی فراجناحی هم استفاده کرد، تفکر خوبی است. این خوب است که از همه افراد انقلابی و کسانی که به کشور، انقلاب‌ و مکتب‌شان علاقه دارند استفاده کرد و به خصوص از ظرفیت جوانان و بانوان و توانمندی آنها بهره‌مند شد.

چمران با تاکید بر سازماندهی مجدد در حرکت‌های مردمی جبهه مردمی گفت: خیلی از مراحل این سازماندهی و ساماندهی طی شده و یا در حال طی شدن است. کار مشکلی است و کاری نیست که آدم بتواند ارائه دهد، چون زیربنایی است.

وی در پاسخ به سؤال دیگری پیرامون فعالیت‌های انتخاباتی جبهه مردمی برای انتخابات مجلس یازدهم و انتخاب نمایندگان جمنا در این انتخابات خاطرنشان کرد:‌در مورد نمایندگان باید در خود شهرستان و استان تصمیم‌گیری شود و قاعدتا به عهده خود آنهاست. چون هم شناخت دارند و هم حق خودشان است در این مورد تصمیم بگیرند.

عضو شورای مرکزی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی در این زمینه افزود: بنابراین بستگی به نمایندگان فعلی آن استان و کسانی که در شورای آن استان‌ها هستند، دارد. خیلی از استان‌ها یا برنامه‌ریزی کرده‌ و یا در حال برنامه‌ریزی هستند. برخی استان‌ها هم برنامه‌ریزی نکرده‌اند که این بستگی به شرایط خودشان دارد. استان‌های کوچک و شهرستان‌ها این کار را سریع‌تر می‌توانند انجام دهند. چون افراد را بهتر می‌شناسد ولی در شهرهای بزرگ‌تر این کار مشکل‌تر است.

چمران پیرامون لزوم شناخت بیشتر طیف انقلابی کشور با جبهه مردمی نیز اظهار داشت: معتقدم که پارلمان‌های شهری باید شکل بگیرد و طی آن گردهمایی‌های شهری به طور مرتب برگزار شود. هر چند این در شرایط کنونی کم است ولی باید محقق شود تا کارهای اجتماعی و فرهنگی ذیل آن صورت گیرد و فقط به مسائل سیاسی هم نپردازند و به خصوص در زمینه‌های فرهنگی و در حوزه کمک به مردم، کار شود و مشکلات مردم را به مسئولین و دولت منتقل کرده و برای حل و رفع ان تلاش نمایند.

وی همچنین در پاسخ به سؤالی پیرامون تغییرات در شورای مرکزی جبهه مردمی نیز تصریح کرد: شورای شهرستان‌ها که شکل گرفت مجمع استانی را شکل می‌دهند و مجمع استانی شورای استان را انتخاب می‌کند و این شوراهای استانی، شورای مرکزی را در مجمع عمومی انتخاب خواهند کرد. این پروسه اکنون در جریان است و استان‌ها که تمام شد به شوراهای مرکزی می‌رسیم.

عضو شورای مرکزی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی در پاسخ به این سؤال که سازوکار انتخاب نامزدهای شورای مرکزی چگونه خواهد بود، تصریح کرد: عده‌ای کاندیدا می‌شوند یا عده‌ای برای آنها اعلام کاندیداتوری می‌کنند؛ سپس رای‌گیری شده و شورای مرکزی در مجمع عمومی انتخاب می‌شود.

چمران با اشاره به زمانبندی برگزاری مجامع استانی تا مجمع عمومی کشوری، خاطرنشان کرد: طبق برنامه‌ریزی ما باید اواخر پائیز تا اوایل زمستان مجمع عمومی را تشکیل دهیم تا بر اساس اساسنامه دوره کنونی به دو سال بیانجامد.

وی در پایان در پاسخ به سؤالی در مورد روند فعالیت کمیته‌های تخصصی جبهه مردمی نیروهای انقلاب نیز گفت: کمیته‌هایی که در شوراها هست، اکنون فعالیت می‌کنند و برای مثال کمیته برنامه‌ریزی اکنون کل برنامه‌ها، جداول و چارت‌ها را مورد نگرش دوباره‌ای قرار داده و اصلاحات فراوانی در آن اعمال کرده است. کمیته‌های سیاسی،رسانه و اقشار نیز فعالیت خوبی را مجددا آغاز کرده‌اند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس