نشست مشترک سران سه قوه

معاون وزیر صنعت از درخواست دریافت مجوز توزیع کالاهای احتکار شده به سران سه قوه خبر داد و گفت: برای توزیع کالاهای احتکار شده نیازمند مجوز خاصی از سران سه قوه هستیم.

به گزارش مشرق، حسن یونس سینکی در حاشیه رونمایی از سامانه جامع انبارها در جمع خبرنگاران اظهار داشت: کالاهای احتکار شده باید در یک چارچوب مشخص و برای توزیع آنی، مورد تصمیم‌گیری واقع شود چرا که روندی که تابحال بر روی توزیع کالاهای احتکار شده انجام شده، صحیح نبوده است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: قرار بر این است که در کوتاه‌ترین زمان ممکن، نسبت به قیمتگذاری و توزیع کالاها اقدام شود چرا که اکنون یک فضای مبهم برای توزیع کالاهای احتکار شده، ایجاد شده که غیرحرفه‌ای است.

وی تصریح کرد: تصمیم‌گیری در مورد کالاهای احتکار شده و شیوه توزیع آن، نیازمند هماهنگی گسترده‌ای است که مجوز خاصی را از سران سه قوه بابت توزیع آن درخواست کرده‌ایم و قرار است به زودی در جلسه مشترک سران، مطرح و بعد از تصمیم‌گیری، ابلاغ شود.

بیشتر بخوانید:

عاقبت کارخانه‌ای که رب احتکار می‌کرد

به گفته سینکی، تنها سازمانی که بعد از ابلاغ این تصمیم، مرجع اعلام و توزیع کالاهای احتکار شده است، سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان خواهد بود که با نظر وزارت صنعت، معدن و تجارت در کوتاه‌ترین زمان ممکن نسبت به قیمت‌گذاری و توزیع کالاها اقدام شود.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهار داشت: اگر برای ذخیره‌سازی، انبوهی از کالاها را انبار کنیم، به مفهوم احتکار نیست و ذخیره‌سازی به شمار می‌آید، اما اگر قیمت کالاهای احتکار شده، مشخص شود، به اطلاع مردم خواهد رسید. باید توجه داشت اگر کالایی به انبار برود و در سامانه انبارها به ثبت نرسد، مصداق احتکار خواهد بود و ضبط می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: بر اساس ضوابط ابلاغی، قیمت باید به سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان اعلام شده و بر اساس آن و قیمت اتخاذ شده، کالا عرضه خواهد شد این ضوابط به اتحادیه‌ها داده شده که بعد از تائید اتاق‌های اصناف، کالاهای غیراساسی بتوانند توزیع شوند.

سینکی ادامه داد: رفتار طبیعی بازار این است که قیمتی که روی کالا ثبت شود، اعمال گردد اما اگر غیر از این از سوی واحدهای عرضه‌کننده، توزیع کالا و قیمتگذاری آن صورت گیرد، گرانفروشی رخ داده است و خریداران می‌توانند با مراجعه به سایت ۱۲۴، برای اعلام گرانفروشی، نوع کالا و قیمتی که تهیه کرده‌اند، اطلاع‌رسانی لازم را صورت دهند.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در مورد افزایش قیمت لبنیات نیز گفت: لبنیات به طور مفصل در ستاد تنظیم بازار مورد بحث قرار گرفت و مقرر گردید هفته جاری کارگروه تخصصی حرفه‌ای در این زمینه تشکیل شود اما اکنون افزایش قیمت لبنیات نداشته‌ایم.

وی خاطرنشان کرد: صنایع لبنی مدعی هستند دامداران عرضه کافی شیر نداشتند که این موضوع در ستاد تنظیم بازار، مطرح و کارگروه کارشناسی برای آن در هفته جاری تشکیل خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس