کد خبر 897169
تاریخ انتشار: ۵ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۶
عکس/ نشست مطبوعاتی روحانی در نیویورک

هم‌زمان با بازگشت رئیس جمهوری از مقر سازمان ملل متحد در نیویورک، سردیس سرباز هخامنشی که به صورت غیرقانونی از ایران خارج شده بود، به ایران بازگشت.

به گزارش مشرق، علی‌اصغر مونسان رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با اعلام این خبر در باره این سردیس گفت: نقش برجسته سردیس هخامنشی (سر سرباز هخامنشی) حدود 80 سال پیش به صورت غیر قانونی از ایران خارج شده بود که با رایزنی های بین المللی و نیز پیگیری های حقوقی چندی پیش موفق شدیم این نقش برجسته ارزشمند را از دادستانی نیویورک تحویل بگیریم.

وی افزود:  این اثر 90 سال پیش در ایران کشف شد و چند سال بعد از ایران خارج شد و از کانادا و آمریکا سر در آورد که خوشبختانه بعد از پیگیری های حقوقی، در دولت تدبیر و امید موفق به بازگراندن این اثر ارزشمند تاریخی شدیم.

این اثر تاریخی سال گذشته در حراجی در نیویورک کشف شد و با ارائه اسناد به دادستانی نیویورک مشخص شد که متعلق به ایران است و به صورت غیرقانونی به فروش گذاشته شده است.

بازرسان این پرونده اعلام کرده‌اند این نقش‌ سنگی که ۱.۲ میلیون دلار ارزش دارد و در اختیار دو فرد ساکن لندن بوده است.

پیش از این و در 14 شهریور ماه سفیر ایران در سازمان ملل خبر از انتقال آن به ایران داده بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 8
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۵:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۵
    27 12
    قلابیشو بهتون دادن مثل قبلیه !!
  • مقدم IR ۱۶:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۷
    0 0
    برای اینکه روحانی نشان بده با دست پر از آمریکا برگشته یک سردیس هخا منشی بدلی ساختند وبابتش هم ارز بسیاری گرفتند تحویل ایران دادند. این هم کار همان نفوذی های دوتابعیتی در دولت است. در آینده گندش در می آید . با بررسی شود اسب تراوا برای حاسوسی نباشد . در حقه بازی آمریکاهیها وسادگی مسئولین ما هیچ شکی نیست.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس