شمخانی نمایه

دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان گفت: دلیل بقای داعش قدرت آن نیست، بلکه حمایتی است که از سوی برخی کشورهای منطقه ای به صورت مالی از آنها می شود.

به گزارش مشرق، دریابان علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی در نشست خبری که عصر امروز و در حاشیه نخستین نشست دبیران و مشاوران امنیت ملی کشورهای منطقه با عنوان «گفتگوی امنیتی منطقه‌ای» در هتل پارسیان آزادی تهران برگزار شد، گفت: ما در هفته دفاع مقدس قرار داریم؛ چند روز پس از آغاز جنگ در مهر ماه سال ۵۹ وقتی که صدام به اطراف دبّ حردان و نزدیکی‌های اهواز رسیده بود صدام گفت ما آماده مذاکره با جمهوری اسلامی هستیم ولی نه می‌پذیرفت عقب‌نشینی کند و نه می‌پذیرفت تجاوز را ادامه ندهد و این دقیقا عین خواسته امروز ترامپ برای مذاکره با ایران است.

بیشتر بخوانید:

حامیان تروریست‌ها حادثه اهواز را محکوم نکردند

اقدام خصمانه علیه ایران را پاسخ ۱۰ برابری می‌دهیم

دریابان علی شمخانی در نشست مطبوعاتی با حضور خبرنگاران داخلی و خارجی ضمن تشریح دستاوردها و توافقات نشست دبیران و مشاوران امنیت ملی کشورهای منطقه به سوالات مختلف مطرح شده پاسخ گفت. گفتگوی امنیتی منطقه ای تهران در نشست خبری افزود : شمخانی در پاسخ به سوالی در مورد اهداف ترامپ از طرح موضوع مذاکره از سوی ترامپ گفت: ادعای مذاکره بخشی از جنگ اقتصادی علیه جمهوری اسلامی ایران است.

دبیر شورای عالی امنیت ملی با اشاره به مشابهت رفتار ترامپ با صدام حسین در زمان تجاوز نظامی به ایران گفت: صدام حسین هم پس از تجاوز نطامی به ایران و در حالی که نیروهایش درنزدیکی اهواز بودند اعلام کرد آماده مذاکره با جمهوری اسلامی ایران است.

وی افزود : مذاکره پیشنهادی ترامپ هم که هم زمان با جنگ اقتصادی علیه کشورمان مطرح می شودانعکاسی از رفتار مشابهی است که ما قبلا ان را لمس کرده ایم.  

شمخانی گفت : تا زمانی که ما روی پای خود نایستادیم و صدام را بااتکاء به توان مردم از مرزهایمان عقب نراندیم بیرون به پیروزی نرسیدیم.

وی افزود : اکنون هم تا زمانی که ترامپ را در راهبرد جنگ اقتصادی اش مایوس نکنیم، به پیروزی نخواهیم رسید.

دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت : این مهم بطور قطع بدون حضور مردم و بدون تحرک مسئولان سطوح مختلف کشور برای به شکست کشاندن راهبرد جنگ اقتصادی امکان پذیر نمی باشد.

وی در پاسخ به سوالی درباره تاثیر اجلاس گفتگوی امنیتی منطقه ای بر محدود سازی توسعه طلبی های امریکا افزود : اگرچه نشستهایی از این دست به طور قطع پیامهای روشنی در محدودسازی خوی سلطه طلبی امریکا دارد اما اجلاس شب گذشته سازمان ملل و تمسخر ترامپ از سوی سران کشورهای حاضر در نشست به مراتب گویاتر بود.

شمخانی گفت : حرفهای ترامپ و واکنشها و سخنان دیگران بویژه متحدان غربی آمریکا، نشان دهنده شکل گیری شکاف عمیق میان آمریکا و غرب و انزوای امریکا در جهان است.

دبیر شورای عالی امنیت ملی در پاسخ به این پرسش که رویکرد هیات نظارت بر برجام نسبت به اقدامات انجام شده از سوی اروپا برای اجرای مفاد برجام چیست اظهار داشت:اروپا تاکنون در حوزه سیاسی اقدامات قابل توجهی داشته است لیکن هنوز نتایج اقدامات عملی بویژه در حوزه بانکی و انرژی بروز و ظهور نداشته است.

وی خاطر نشان ساخت:همانگونه که در توافقنامه برجام تصریح گردیده میزان پایبندی طرفها تابعی از اجرای تعهدات طرفهای مقابل است و بطور قطع در صورتی که نتوانیم از منافع حاصل از برجام بهره مند شویم تصمیمات اتخاذ شده را به مورد اجرا خواهیم گذاشت. شمخانی افزود:الزامی که درکنار مناسبات بین المللی باید به آن توجه جدی شود این است که استقلال و دفاع از ارزش های ملی و اعتقادی بدون اتکا بر توانمندی داخلی میسر نیست.

دبیر شورای عالی امنیت ملی تاکید کرد: به طور قطع امریکا با خروج از برجام ضمن زیر پا گذاردن یک توافقنامه بین المللی قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امتیت را نیز نقض کرده است وقطعاً‌ باید هزینه خروج از آن را با محکومیت قطعی از جانب مجامع بین المللی بپردازد.

وی گفت: از سوی دیگر امیدواریم آنچه را که تاکنون بعنوان تعهد سیاسی اروپا در اشکال مختلف بیان شده که نقاط مثبت فراوان نیز داشته و در حال عملیاتی شدن است بویژه در حوزه انرژی و بانکی هر چه سریع تر بروز و ظهور عملی پیدا کند.

وی همچنین در پاسخ به پرسشی درباره علت غیبت هیات پاکستانی در گفتگوهای امنیتی منطقه ای در تهران و ارزیابی همکاری های تهران- اسلام آباد با روی کار آمدن دولت جدید این کشور گفت: چشم انداز روشنی در توسعه روابط دفاعی امنیتی با پاکستان پیش رو داریم و به آن امیدواریم.

دبیر شورای عالی امنیت ملی افزود: ما از هیات پاکستانی دعوت کرده بودیم و نخستین بار ایده تشکیل این نشست در همفکری مشترک ایران و پاکستان شکل گرفت اما علت غیبت هیات پاکستانی، تغییر دولت و تغییر مناسبات ساختاری این کشور است و امیدواریم همکاران پاکستانی ما در نشست های بعدی به شکل فعال مشارکت داشته باشند.

دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت: یکی از دلایل بقای داعش حمایت هایی است که متاسفانه ازجانب بعضی از کشورهای منطقه ای و بعضی از کشورهای فرامنطقه ای مثل امریکا از این گروه تروریستی می شود.

شمخانی با اشاره به اشتراک نظر کشورهای شرکت کننده در نشست، پیرامون برخورداری گروههای تروریستی از حمایت امریکا و برخی کشورهای منطقه افزود: شرایطی که ناشی از حضور تروریستهای تکفیری درعراق، سوریه و اخیراًدر افغانستان ایجادشد حکایت از این دارد که راهبرد موازنه ناامنی توسط گروه های تروریستی اقدامی برای بقا و استمرار سیاست دفاعی امریکا در منطقه است.

دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت: علی رغم تلاش کشورهای فرامنطقه ای بویژه امریکا برای ایجاد اختلاف و شکاف میان کشورهای منطقه سیاست ثابت جمهوری اسلامی ایران همواره توسعه روابط با همسایگان بوده است و بر تداوم ان پافشاری می نماید.

شمخانی در پاسخ به سئوالی پیرامون علت عدم حضور برخی کشورهای منطقه در این نشست افزود: علت اینکه بعضی از کشورهای منطقه در نشست حضور نداشتند ناشی از این است که گروهی از کشورها مورد تهدید تروریسم هستند و بعضی از کشورها خود تولیدکننده تروریسم هستند و حضور انها در نشستهایی از این دست نقض غرض است.

وی ادامه داد: این اجلاس اولین اجلاس ما بود و با تصمیم جمعی مقرر گردید که این نشستها به صورت سالانه برگزار شده و زمینه حضور سایر کشورهای منطقه در آن نیز فراهم گردد.

دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت: بررسی نحوه مقابله نرم با حامیان جریانهای تروریستی و مقابله سخت با تروریست ها دو ماموریت اصلی نشست گفتگوی امنیتی منطقه ای بود.  

شمخانی افزود : همانطور که با همکاری کشورها داعش را در عراق و سوریه پاکسازی و با تروریست ها مقابله کردیم این همکاری ها را هم در آینده ادامه خواهیم داد تا اجازه تحرک به آنها و حامیانشان در منطقه ندهیم.  

وی گفت : مطمئنا نشست امروز گام جدیدی برای افزایش همکاری ها میان کشورهای موثر در مبارزه با تروریسم خواهد بود.  
نخستین نشست دبیران و مشاوران امنیت ملی با عنوان گفتگوی امنیتی منطقه ای امروز به میزبانی تهران و با حضور مسئولان و نمایندگان کشورهای ایران، روسیه، افغانستان، هند و چین برگزار شد

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۲۳:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۴
    3 4
    ای مردم ایران به اغوش ملت برگردید. این قدر از هم دزدی نکنید. به هم رحم کنید. سر هم کلاه نگذارید. در این صورت خدا هم به شما رحم خواهد کرد
  • MY ۰۴:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۵
    6 3
    اين دوباره سر و كله اش پيدا شد.
    • IR ۱۰:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۵
      1 4
      پرچم آمریکا که ماه و ستاره نداشت، تو از کجا پیدات شد؟
    • IR ۱۲:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۵
      0 0
      به 10:47 پرچم مالزی است.
  • IR ۰۵:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۵
    0 5
    ظاهرا تا زمانیکه به منافع امریکا حمله نظامی نشود اوضاع اقتصادی هم درست نخواهد شد...
  • US ۰۶:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۵
    6 0
    همین فردا واریز میکنه . شماره کارت چنده تا کارت به کارت بکنه
  • IR ۱۱:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۵
    0 0
    این حرفا خوبه خوب
  • IR ۱۲:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۵
    1 0
    شما دستور بده هزینه پرداخت میشه. مرد حسابی تا کی میخواید خودتون رو گول بزنید؟
  • IR ۱۷:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۵
    1 0
    اقای شمخانی ادم سیاست مداری نیس ته سیاست حسن شیخ فریدون است.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس