اینترپل اطلاعیه می دهد، اروپا عمل نمی کند

بسیاری از تروریستها با حضور در کشورهای غربی و منطقه ای نه تنها از آزادی عمل در دشمنی با نظام جمهوری اسلامی برخوردارند، بلکه بعضا از سوی این کشورها نیز حمایت مالی و معنوی می‌شوند.

به گزارش مشرق، حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان شب گذشته در بخشی از سخنان خود در هفتاد و سومین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد، به ماجرای حادثه تروریستی روز شنبه (31 شهریورماه) در جریان رژه نیروهای مسلح در شهر اهواز اشاره و از عملکرد دوگانه کشورهای غربی در مقابله با تروریسم انتقاد کرد.

بیشتر بخوانید:

حامیان تروریست‌ها حادثه اهواز را محکوم نکردند

روحانی گفت: «ما به عنوان قربانیان دیروز و امروز تروریسم همواره در صف مقدم مبارزه واقعی با تروریسم بوده‌ایم و خواهیم بود.  مردم ما امروز عزادار شهادت ده‌ها انسان بی‌گناه اند که روز شنبه توسط تروریست‌هایی بخاک و خون کشیده شدند که با کمال وقاحت از برخی پایتخت‌های غربی و در مصاحبه با رسانه‌هایی که در غرب با دلارهای نفتی اداره می‌شوند مسئولیت این وحشیگری را پذیرفتند. ما در ایران تمامی اقدامات تروریستی را بدون ملاحظه محکوم کرده و می کنیم. ما از بیانیه محکم شورای امنیت ملل متحد در این زمینه استقبال می کنیم.  ولی چرا رؤسای سازمان‌های تروریستی منجمله سازمانی که مسئولیت رسمی عملیات شنبه را به عهده گرفت در کشورهای غربی فعالیت می کنند و برنامه رسمی برای جمع‌اوری پول می‌گذارند؟  آیا این اقدامات مغایر مقررات بین‌المللی نیست؟ چرا هیچیک از ‌کشورهای تامین کننده مالی گروه‌های تروریستی ضد مردم ایران که سابقه تامین مالی و تسلیحاتی داعش و النصره و القاعده را نیز دارند نه تنها مورد مؤاخذه قرار نمی‌گیرند بلکه تشویق و تسلیح هم می‌شوند؟ برای اینکه دنیا ادعای مبارزه با تروریزم را جدی بگیرد، نیازمند یک اقدام مشترک جهانی برای برخورد جدی با این پدیده شوم بدون توجه به عاملین و قربانیان آن هستیم.»

این سخنان روحانی در حالی ایراد شد که بسیاری از سران گروهک های تروریستی و جدایی طلب، در خارج از کشور، با حضور در کشورهای غربی و منطقه ای نه تنها از آزادی عمل در دشمنی با نظام جمهوری اسلامی برخوردارند، بلکه بعضا از سوی این کشورها نیز حمایت مالی و معنوی می‌شوند.

ازجمله آنها اعضای تروریست خلق عرب هستند که برخی از آنها از 10 سال پیش در فهرست افراد تحت تعقیب پلیس بین الملل قرار دارند، اما به دلیل عدم همکاری دولت های غربی آزادانه در اروپا رفت و آمد می‌کنند و جلسه، نشست و تجمع های خیابانی دارند.

این تروریست‌ها همواره در طول ده سال گذشته ضمن اقدامات تبلیغی علیه ایران، از قلب اروپا به طراحی و مدیریت اقدامات تروریستی خود می‌پردازند.

در ادامه، چند مورد اطلاعیه اینترپل مبنی بر تحت تعقیب بودن برخی از این تروریستها را خواهید دید؛ اطلاعیه‌هایی که البته با بی توجهی کشورهای غربی مواجه شده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس