کد خبر 896575
تاریخ انتشار: ۴ مهر ۱۳۹۷ - ۰۲:۳۰
قرص

قرص کلداکس یکی از پر استفاده ترین داروها برای درمان سرماخوردگی است که گاهی می تواند عوارض جدی به همراه داشته باشد.

به گزارش مشرق، با فرارسیدن فصل پاییز و سرما امکان ایجاد سرماخوردگی و بیماری های از این قبیل افزایش می یابد و در نتیجه مصرف داروهای سرماخوردگی مانند کلداکس و کلد استاپ نیز بیشتر می شود. اکثر داروهای سرماخوردگی از مواد تشکیل دهنده یکسانی تولید شده و همچنین دارای عملکردهای یکسان می باشند. اما بهتر است اطلاعات دارویی در رابطه با این داروها داشته باشید تا از عوارض جانبی احتمالی آن باخبر و مصون باشید. در این مطلب شما را با اطلاعات دارویی و عوارض جانبی کلداکس آشنا می کنیم.

بیشتر بخوانید:

اگر آسپرین مصرف می کنید حتما این مطلب را بخوانید

قرص کلداکس یکی از قرص های سرماخوردگی می باشد که از درصد معینی استامینوفن، آنتی هیستامین و فنیل افرین تشکیل شده است. قرص کلداکس بدون تجویز پزشک نیز در دسترس می باشد. 

اگر بدون تجویز پزشک از این دارو استفاده می کنید، دستورالعمل روی بسته را با دقت مطالعه کنید و قبل از استفاده از آن مطمان شوید که این محصول برای شما خوب است. استفاده از محصول اشتباه ممکن است خطراتی را برای شما به همراه داشته باشد. در رابطه دارو و مصرف آن با پزشک متخصص خود مشورت کنید.

اطلاعات دارویی و موارد کاربرد قرص کلداکس

این داروی ترکیبی بطور موقت برای تسکین علایم ایجاد شده توسط سرماخوردگی های معمولی، تب، حساسیت ها و دیگر مشکلات تنفسی (مثل سینوس و برونشیت) مورد استفاده قرار می گیرند. آنتی هیستامین در تسکین چشمان اشک آلود، خارش چشم، بینی و گلو، آبریزش بینی و عطسه موثر می باشد. داروی ضد احتقان در تسکین علایمی مثل گرفتگی بینی و عفونت گوش موثر می باشد. 

محصولات سرماخوردگی و سرفه برای کودکان کمتر از شش سال مناسب نمی باشند، بنابراین از قرص کلداکس برای درمان علایم سرماخوردگی در کودکان کمتر از شش سال استفاده نکنید مگر اینکه پزشک برای شما تجویز کرده باشد. استفاده از برخی محصولات برای کودکان کمتر از 12 سال توصیه نمی شود. 

از پزشک و متخصص خود سواالاتی در رابطه با استفاده از کلداکس بطور ایمن بپرسید تا با اطمینان از آن محصول استفاده کنید. برای خواباندن بچه ها از این محصول استفاده نکنید. این محصولات سرماخوردگی های معمولی را درمان نمی کنند و مدت زمان بیماری را نیز کوتاه نمی کنند و ممکن است عوارض جانبی جدی به همراه داشته باشند. 

برای کاهش خطرات عوارض جانبی جدی، راهنمای مصرف را با دقت بخوانید. همزمان از دیگر داروهای سرماخوردگی و سرفه که ممکن است حوای همان مواد تشکیل دهنده و یا مواد مشابه باشند استفاده نکنید. در مورد دیگر روش های تسکین علایم سرماخوردگی و سرفه از پزشک خود سوالاتی بپرسید.

عوارض جانبی و احتمالی قرص های کلداکس

خواب آلودگی، خشکی دهان - گلو - بینی، یبوست یا اختلال در خواب. اگر هر یک از این عوارض جانبی استمرار داشت یا بدتر شد به پزشک و یا متخصص خود بگویید. 

اگر پزشک استفاده از این دارو را برای شما تجویز کرده است بخاطر داشته باشید به این دلیل بوده که مزایای بیشتری نسبت به عوارض جانبی آن دارد. خیلی از افرادی که از این دارو استفاده می کنند دچار عوارض جانبی آن نشده اند. 

در صورت احساس تغییرات رفتاری - ذهنی، زنگ زدن گوش، مشکل در ادرار، تغییرات دیداری، ضربان قلب نامنظم و سریع، حملات ناگهانی قلب، و واکنش های حساسیتی مثل راش - خارش و تورم. سرگیجه شدید، مشکلات تنفسی بلافاصله پزشک خود را در جریان قرار دهید.

واکنش های دارویی

برخی از محصولات که ممکن است با قرص کلداکس واکنش پیدا کنند عبارتند از: داروهای فشار خون، الکل، آنتی هیستامین، داروهای خواب آور با داروهای ضد افسردگی، شل کننده های عضلانی و تسکین دهنده های درد نارکوتیک. 

این دارو ممکن است با برخی از آزمون های آزمایشگاهی تداخل کند و احتمالا سبب بدست آمدن نتایج اشتباه در آزمایش ها می شود. پزشک خود را در جریان استفاده از مصرف این دارو قرار دهید.

منبع: الو دکتر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۰:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۴
    14 1
    مزخرف ترین گزارشی بود که خوندم . فقط تیتر جذاب داره ! ت متن نوشته : دستورالعمل روی بسته را با دقت مطالعه کنید ! هر قرص و دارویی عوارض جانبی داره ولی این که شما تیتر زدید عوارض خطرناک کلداکس بی ارتباط با متن گزارش بود .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس