پوتین و نتانیاهو

کاخ کرملین اعلام کرد، رئیس‌جمهور روسیه در گفت‌وگوی تلفنی با نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی گفته است، مسکو نیروی هوایی این رژیم را مسئول سرنگونی هواپیمای روس در سوریه می‌داند.

به گزارش مشرق، کاخ کرملین امروز (دوشنبه) اعلام کرد، «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه در گفت‌وگوی تلفنی با «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی موضوع ارسال سامانه پدافند هوایی «اس-۳۰۰» به سوریه را مطرح کرد.

بیشتر بخوانید:

مسکو رسما اعلام کرد سوریه را به «اس-۳۰۰» مجهز می‌کند

درخواست اردوغان از پوتین در مورد کُردهای سوریه

بنا بر گزارش خبرگزاری «اینترفکس»، کاخ ریاست‌جمهوری روسیه تأکید کرد: «پوتین در این گفت‌وگوی تلفنی به نتانیاهو گفت که مسکو معتقد است اقدامات نیروی هوایی اسرائیل دلیل اصلی وقوع تراژدی «ایلوشن-۲۰» روسیه در سوریه بوده است».

رئیس‌جمهور روسیه در ادامه گفت که تصمیم روسیه برای تقویت قابلیت‌های رزمی پدافند هوایی سوریه منطبق با شرایط فعلی اتخاذ شده است.

«سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه امروز با قرائت بیانیه‌ای اعلام کرد که مسکو در نظر دارد انتقال سامانه‌های پدافند هوایی «اس-۳۰۰» به سوریه را که قبلا به درخواست رژیم صهیونیستی به حالت تعلیق درآمده بود، ظرف دو هفته آینده تکمیل کند.

کاخ ریاست‌جمهوری روسیه گفته است که مکالمه تلفنی میان پوتین و نتانیاهو بنا به درخواست نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی برقرار شده است.

بنا بر روایت رسانه‌های صهیونیستی، نتانیاهو در این مکالمه به پوتین گفت که تحویل سیستم‌های پیشرفته تسلیحاتی به «افراد بی مسئولیت»، منطقه را به مخاطره خواهد انداخت. 

کرملین پیشتر گفته بود که انتقال سامانه «اس-۳۰۰» به سوریه صرفا به منظور حفاظت از نیروهای نظامی روسیه در این کشور انجام می‌گیرد اما «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ ریاست‌جمهوری روسیه تأکید کرد که سرنگونی هواپیمای روس در حمله هفته گذشته نیروهای رژیم صهیونیستی به سوریه، روابط میان مسکو و تل‌آویو را خدشه‌دار خواهد کرد.

دوشنبه شب گذشته بود که یک فروند هواپیمای شناسایی «ایلوشین ۲۰» متعلق به نیروی هوایی روسیه، در حین گشتزنی بر فراز دریای مدیترانه، از صفحه رادار محو شد. غربی‌ها گفتند که این هواپیما با آتش ضدهوایی ارتش سوریه ساقط شده است. این اتفاق در هنگام حمله جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به خاک سوریه و همزمان با پاسخ سنگین آتشبارهای ارتش سوریه به جنگنده‌های ناقض حریم هوایی این کشور رخ داده است.

وزارت دفاع روسیه یک روز پس از این حادثه اعلام کرد که این کار «در نتیجه اقدامات غیرمسئولانه نیروهای اسرائیل» رخ داده و چون روس‌ها تنها یک دقیقه پیش از حمله به ارتش سوریه، از تصمیم صهیونیست‌ها مطلع شده‌اند، وقت کافی برای دور ماندن از میدان درگیری نداشته‌اند، در نتیجه مسکو این حق را دارد تا این اقدامات غیرمسئولانه رژیم صهیونیستی را پاسخ دهد.

فرمانده نیروی هوایی رژیم صهیونیستی روز پنجشنبه به منظور ارائه گزارشی درباره سرنگونی هواپیمای روس حین این حمله به مسکو رفته و با فرمانده نیروی هوایی روسیه دیدار و گفت‌وگو کرد اما مسکو پس از دریافت این گزارش، ضمن رد آن، خواستار برگزاری تحقیقاتی جدید درباره این حادثه شده است.

مسکو دیروز (یکشنبه) گزارشی درباره جزئیات این رویداد منتشر کرد و گفت که نیروی هوایی رژیم صهیونیستی را عامل اصلی سرنگونی هواپیمای روس می‌داند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس