کد خبر 896214
تاریخ انتشار: ۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۶
ضریح امام حسین؛ کربلا

امام صادق (ع) در حدیثی به آروزی تمام انسان‌ها در روز قیامت اشاره می‌کند.

به گزارش مشرق، یکی از موضوعاتی که از سوی اهل بیت (ع) بسیار مورد تأکید قرار گرفته و علاوه بر اهتمام ویژه خودشان به آن امر، اصحاب و دیگران را نیز به آن توصیه می‌کردند، مسأله زیارت امام حسین (ع) است، این موضوع به قدری از اهمیت بالایی برخوردار است که اهل بیت (ع) از آن، به عنوان یکی از آداب و اعمال در بسیاری از مناسبت‌ها مثل عید غدیر، عید نیمه شعبان، شب‌های قدر، روز عرفه و ... یاد کرده‌اند. خداوند در قرآن کریم از خانه‌هایی سخن می‌گوید که حضور در آنها، باعث رشد، ارتقاء و ارتفاع گرفتن انسان از زمین به سوی آسمان‌ها می‌شود «فِی بُیُوتٍ أَذِنَ اللّهُ أَن تُرْفَعَ...» بر اساس روایات معصومین (ع) محل قبور مطهر اهل بیت (ع) مصداقی اتم از آن خانه‌هاست.

بیشتر بخوانید:

حدیث روز/ امام حسین(ع): آفرین و درود بر مرگ در راه خدا

بسیاری از محبان و شیعیان با وجود تنگدستی سعی می‌کنند در طول سال حداقل یکبار هم که شده به زیارت امام حسین (ع) بروند و این رفتاری زیبا و مورد تأیید اهل بیت (ع) است. در همین راستا، امام صادق (ع) در حدیثی به اهمیت زیارت امام حسین (ع) و آرزوی تمام انسان‌ها در روز قیامت مبنی اینکه ای کاش ما نیز جزو زوّار آن حضرت بودیم، اشاره می‌کند.

عَنْ أَبِی عَبْدِ اللَّهِ ع:‌ «مَا مِنْ أَحَدٍ یَوْمَ الْقِیَامَةِ إِلَّا وَ هُوَ یَتَمَنَّی أَنَّهُ زَارَ الْحُسَیْنَ بْنَ عَلِیٍّ ع لَمَّا یَرَی لِمَا یُصْنَعُ بِزُوَّارِ الْحُسَیْنِ بْنِ عَلِیٍّ مِنْ کَرَامَتِهِمْ عَلَی اللَّهِ»؛ هیچ کس نیست در روز قیامت مگر اینکه آرزو می‌کند ای کاش امام حسین علیه‌السلام را زیارت کرده بودم آن هنگامی که می‌بیند که با زوّار امام حسین علیه السلام چه می‌کنند، چقدر نزد خداوند مورد کرامت واقع می‌شوند. (وسائل الشیعه/ ج14/ ص424)

بی‌تردید عمل به توصیه‌های اهل‌بیت(ع) در موضوعات مختلف اخلاقی، اعتقادی و ... بهترین و آسان‌ترین راهکارها برای شبیه کردن خود به آن بزرگواران است. آنان به‌ عنوان برترین هادیان بشریت، قطعاً مصلحت محبان و شیعیانشان را در دنیا و آخرت بیش از هر کس دیگری می‌دانند. یک رفتار ساده اما اثرگذار و ارزشی که خوب است به آن اهتمام بورزیم، حرف‌شنوی از ائمه اطهار(ع) حتی در جزئی‌ترین مسائل است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۴:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۲
    36 0
    صلوات
  • IR ۱۴:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۲
    59 0
    السلام علیک یا ابا عبدالله الحسین ع
  • مهندس عثمان قادری IR ۲۰:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۵
    17 0
    عشق است سرور و سالار شهیدان حضرت سیدالشهدا ( ع )

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس