حادثه تروریستی اهواز

دیروز آذربایجان غربی، سیستان و بلوچستان و کردستان شاهد حوادث تروریستی بود و امروز خوزستان. دلیل این همه توطئه با عناوینی چون «خاورمیانه بزرگ» و «تابستان داغ» علیه ایران اسلامی چیست؟

به گزارش مشرق، صبح روز شنبه سی و یکم شهریورماه، خبری از خوزستان مردم ایران را متأثر کرد. مردم بی‌گناه هدف حمله‌ تروریستی و ناجوانمردانه قرار گرفته بودند.

بیشتر بخوانید:

تروریسم رسانه‌ای شبکه بی‌بی‌سی در رابطه با حادثه اهواز +عکس

شهادت و مجروح شدن تعدادی از هموطنان خوزستانی تیتر یک خبرگزاری‌ها شد. دیروز آذربایجان غربی، سیستان و بلوچستان و کردستان شاهد حوادث تروریستی بود و امروز خوزستان. دلیل این همه هجمه و توطئه علیه ایران اسلامی چیست؟

بیش‌تر رسانه‌های بین‌المللی بلافاصله بعد از این حادثه از این #حمله_تروریستی با عنوان #حمله_مسلحانه یاد کردند. این رسانه‌ها که به خوبی متوجه تفاوت این دو اصطلاح هستند اما چرا در اخباری که مخابره می کنند از کلمه #تروریستی استفاده نمی‌کنند. پاسخ روشن است؛ این رسانه‌ها از جریان غالبی (Mainstream) تبعیت می‌کنند که از سوی مراکزی خاص در جهت ایجاد خاورمیانه بزرگ حرکت می‌کنند. خاورمیانه‌ای که سیر قلم بسیاری از تئوریسین‌های غربی در جهت تحقق آن است و درصدد ایجاد فرصت برای استیلای دنیای غرب بر آن هستند.

برنارد لوئیس طرحش را به گور برد؛ باور کنید

حمله تروریستی خوزستان 31 شهریورماه یعنی در 22 سپتامبر اتفاق افتاد؛ درست 11 روز بعد از سالگرد حادثه 11 سپتامبر. حادثه‌ای که بوش پسر عملا بعد از آن حادثه دنباله‌روی از برنامه‌های برنارد لوئیس تئوریسین یهودی را الگوی حرکت خود در خاورمیانه قرار داد. این تئوریسین غربی برای اولین بار در نشست سال 1979 اعضای بیلدربرگ در اتریش از طرح خود رونمایی کرده بود که بعدها این طرح به #پروژه_خاورمیانه_بزرگ معروف شد که بعدها این پروژه به اشکال مختلف در کنفرانس‌هایی نظیر « همایش برای آینده» در بحرین با حضور «کاندولیزا رایس» وزیرامورخارجه وقت آمریکا پیگیری شد.

مطابق پروژه خاورمیانه بزرگ، کشورهای خاورمیانه بر اساس ویژگی‌های زبانی، نژادی و منطقه‌ای بلوک‌بندی و بخش‌بندی می‌شوند. بر اساس این طرح غرب باید از شورش‌های قومی اقلیت‌هایی مانند دروزی‌ها در لبنان، بلوچ‌ها، کردها و سایر اقوام در ایران، علوی‌ها و دروزی‌ها در سوریه، فرقه‌های مذهبی در سودان، قبایل عرب در کشورهای مختلف عربی، کردها و زازها و ارمنی‌ها در ترکیه و ... حمایت کند.

هدف این طرح علی‌رغم اسم جذاب‌اش، تکه تکه کردن خاورمیانه و تبدیل آن به موزاییکی از کشورهای کوچک و ضعیف بود تا نهایتا امنیت رژیم صهیونیستی تضمین شود. امروز غرب اجرای این پروژه را بر دوش آل سعود به همراه چند کشور حوزه خلیج فارس نهاده است، اما خود این رژیم‌ها باید بدانند که مشمول این پروژه هستند و دیر یا زود خودشان نیز از تحولات در امان نخواهند بود.

برنارد لوئیس تئوریسین یهودی چندی پیش در سن 102 سالگی آرزوی تجزیه ایران را به گور برد

این پروژه در همه کشورهای منطقه در اشکال مختلف در حال پیاده شدن است. یمن که هر روز اخبار آن دل هر مسلمانی را به درد می‌آورد. عراق روزی نیست که تیتر یک خبرگزاری‌ها نشود از ظهور داعش گرفته تا بحث برگزاری رفراندوم در اقلیم کردستان. در سوریه که آمریکا و همپیمان‌هایش امروز در پی تسلط بر شرق فرات و ادلب هستند تا بر آب‌های مدیترانه دست یابند. مصر را با ایجاد مشکل در جزایر سینا سرگرم می‌کنند و پاکستان را با طالبان. در ترکیه اتفاقات پارک گزی اتفاق می‌افتد و وقتی موفق نمی‌شوند کودتا می‌شود و ...

دیروز خاورمیانه بزرگ، امروز تابستان داغ/ اسامی عوض می‌شود؛ اهداف ثابت است

دشمنان در قبال ایران هم بیکار ننشستند و با اجرای حملات تروریستی در خوزستان در پی اجرای پروژه «تابستان داغ» بودند. پروژه‌ای که با هماهنگی تیم «ترامپ، پومپئو و هاسپل» در راستای همین پروژه خاورمیانه بزرگ طراحی شده است.

با تغییر اسامی پروژه‌های به آشوب کشاندن کشورهای اسلامی شاهد تغییر در هدف غایی آنها که تضعیف دنیای اسلام و ایجاد امنیت برای رژیم صهیونیستی است نیستیم و نخواهیم بود. اهداف و استراتژی آنها ثابت است و صرفا تاکتیک عوض می‌کنند. البته تجربه 40 سال اخیر نشان داده که انقلاب اسلامی به چنان بلوغی رسیده است که این توطئه‌ها را هم خنثی خواهد کرد.

علی رغم همه اتفاقات مذکور آنچه امروز باعث امیدواری در دنیای اسلام شده این است که برخی مسؤولان و رسانه‌های این کشورها بعد از این اتفاقات متوجه این پروژه و توطئه‌هایی که علیه آنها طراحی شده هستند.

هر روز بر تعداد سایت‌های خبری که پروژه خاورمیانه بزرگ را سناریویی اسرائیلی بیان می‌کنند و با ارائه مستندات و تصاویر نسبت به آن هشدار می‌دهند افزوده می‌شود و در آن نحوه ایجاد امنیت برای این رژیم جعلی با ایجاد کشورهای جدید را در قالب این پروژه توصیف می‌شود.

نقشه‌های موهوم  و خیالی رژیم صهیونیستی

ایلکر باشبوغ رئیس اسبق ستاد ارتش ترکیه هم نسبت به این پروژه و خطراتی که این کشور را تهدید می‌کند هشدار داده و گفته بود که باید برای مقابله با توطئه‌ها قوی‌تر شویم و تأکید می‌کند که هر لحظه ممکن است اتفاقاتی در جهت تحقق آن اتفاق بیافتد.

در این راستا رسانه‌های مختلف ترکیه و روسیه(اسپوتنیک) برای مقابله با توطئه‌های غرب برای به آشوب کشیدن کشورهای منطقه از راه حل اتحاد ایران، ترکیه و روسیه و تشکیل اتحادیه اوراسیا با دعوت از کشورهای دیگری همانند چین و هند سخن به میان می‌آورند و معتقدند در صورت هماهنگی این کشورها برنامه‌های غرب اجرایی نخواهد شد و در این راستا خواهان ایجاد ارتباطات راهبردی میان این کشورها شده‌اند.

سخن آخر اینکه دشمنان دنیای اسلام بیکار ننشسته‌اند و معتقد به نظریه همپایانی در سیاست‌های خویش هستند؛ شاید تاکتیک‌ها و قالب‌های رفتارشان به اقتضای شرایط تغییر کند ولی همه این تغییرات هم در جهت رسیدن به هدف غایی می‌باشد. در این شرایط حساس که بزرگان ما از آن با عبارت پیچ تاریخی یاد کرده‌اند، وظیفه کشورهای اسلامی گام نهادن در مسیر وحدت اسلامی است. در این مسیر اگر سران کشورهای اسلامی به ندای ملت‌های خویش گوش بسپارند و در جهت تشکیل امت واحده اسلامی گام بردارند، بی‌شک دوباره شاهد دوران طلایی دنیای اسلام در عرصه‌های مختلف خواهیم بود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۱
    60 0
    منتظر انتقام سخت و کوبنده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هستیم. جگرمان خون است جگرشان را خون کنید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس