سفر انگلیس در تهران

انگلیس از یکسو از گروهک‌های تروریستی ضد ایرانی حمایت کرده و از سوی دیگر گستاخانه به مخالفت با توان موشکی و قدرت منطقه‌ای ایران می‌پردازد.

سرویس سیاست مشرق - صبح روز شنبه در جریان مراسم رژه نیروهای مسلح در اهواز، یک تیم ۴ نفره تروریستی به‌صورت مسلحانه به این مراسم حمله کرده و مردم را به رگبار بستند. این اقدام تروریستی منجر به شهادت و زخمی شدن تعدادی از نیروهای نظامی و مردم عادی شد.

پس از این حمله تروریستی، «رابرت مک کِر» سفیر انگلیس در تهران در واکنشی مشمئزکننده در حساب توئیتری خود نوشت:

«یک حمله تکان دهنده تروریستی. این حمله هر جایی اتفاق بیافتد باید محکوم شود. تمامی تسلیت ما به خانواده‌های قربانیان».

شبکه ضد ایرانی مستقر در لندن؛ تریبون تروریست‌ها

حالا چرا واکنش سفیر انگلیس مضحک است؟!

ساعتی پس از این حادثه، سخنگوی گروهک تروریستی الاحوازیه به صورت مستقیم با شبکه ضد ایرانی «ایران اینترنشنال» مصاحبه کرده و حمله تروریستی صبح شنبه به رژه نیروهای مسلح در اهواز را بر عهده گرفت.

نکته قابل تأمل اینجاست که مرکز شبکه خبری «ایران اینترنشنال» در لندن است.

«علی علیزاده» تحلیلگر مسائل سیاسی در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت:

«کار تلویزیون ایران اینترنشنال در مشروع و توجیه کردن تروریسم الاحواز، براساس قوانین بریتانیا صراحتاً تبلیغ تروریسم و همکاری با تروریسم و قابل مجازات است. سفارت ایران باید بلافاصله تلویزیون ایران اینتر نشنال را به پلیس این کشور گزارش و سفیر بریتانیا در تهران باید احضار شود».

یکی از فعالین فضای مجازی نیز در واکنش به این اقدام این شبکه ضدایرانی مستقر در لندن نوشت:

«تلویزیون ایران اینترنشنال به سرکرده تروریست‌های الاحواز تریبون زنده داده! جالبه میگه آقای حُر خیلی خوش آمدید! تصور کن CNN تو ۱۱ سپتامبر با بن لادن مصاحبه زنده می‌کرد و می‌گفت: آقای بن لادن خیلی خوش آمدید، چی شد برج‌ها رو ترکوندی مشتی؟».

یکی دیگر از فعالین فضای مجازی نوشت:

«شبکه ایران اینتر نشنال که قبلاً گردهمایی منافقین را پخش زنده کرده بود، الانم داره گفتگوی تلفنی می کنه با سخنگوی الاحواز! مجری: آقای یعقوب حر خوش آمدید...».

لازم به ذکر است که «حمید بعیدی نژاد» سفیر کشورمان در انگلیس در واکنش به تدارک تریبون رسانه‌ای از سوی شبکه «ایران اینترنشنال» برای مسئول رسانه‌ای گروهک تروریستی «الاحواز»، از پیگرد این اقدام نزد نهاد ناظر رسانه‌های انگلیس خبر داد.

بی بی سی فارسی، روابط عمومی تروریست‌ها

شبکه ضد ایرانی «بی بی سی فارسی»-متعلق به دولت انگلیس- نیز از ساعات ابتدایی حادثه تروریستی اهواز در جایگاه روابط عمومی تروریست‌ها، مشغول به فعالیت بود.

بی بی سی فارسی و تعدادی دیگر از رسانه‌های ضد ایرانی در اقدامی سخیف در توصیف «حمله تروریستی» اهواز به عبارت «حمله» اکتفا کردند!

بی بی سی فارسی در اقدامی مغرضانه تنها به نقل از منابع داخلی از واژه تروریستی استفاده کرد تا نشان دهد تروریستی بودن حادثه اهواز نظر بی بی سی و گردانندگان آن نیست!

شبکه ضد ایرانی بی بی سی اما پا را فراتر گذاشته و به تطهیر این گروهک تروریستی نیز پرداخت. بی بی سی فارسی در خبری به نقل از سخنگوی گروهک تروریستی الاحواز نوشت: «...جزئی از استراتژی ماست که شهروندان عادی هیچوقت هدف قرار نمی‌گیرند»!

یکی از فعالین فضای مجازی در واکنش به این اقدام مشمئزکننده بی بی سی فارسی نوشت: «این را اهل فن رسانه بهتر می‌توانند قضاوت کنند. وقتی روابط عمومی، تریبون یا رسانه نهاد، ارگان یا گروهی باشی، همه تلاشت را می‌کنی تا علاوه بر توزیع اخبارش، شبهات پیرامونش را هم پاسخ بدهی و اصطلاحاً روشنگری کنی. کاری که بی‌بی‌سی فارسی خبیث برای تروریست‌های الاحواز می‌کند.»

روباه پیر، حامی تروریست‌ها

سفیر انگلیس در پیامی مشمئزکننده حمله تروریستی در اهواز را محکوم کرده است. این در حالی است که گروهک تروریستی موسوم به الاحوازیه آشکارا در لندن فعالیت دارد و با برگزاری نشست‌ها و جلسات مختلف حملات و فتنه گری های خود را طراحی می‌کند بدون اینکه با منع قانونی روبرو شود.

گروهک الاحوازیه را می‌توان در امتداد جریان تجزیه‌طلب «شیخ خزعل» ( ۱۲۴۲ –۱۳۱۵) دانست که از انگلیس نشان شوالیه امپراتوری بریتانیا را دریافت کرد. به طوریکه «عبد الحمید الخزعل» نوه شیخ خزعل در کنفرانس گروهک الاحوازیه در ژانویه ۲۰۱۷ در قاهره شرکت کرد.

لازم به ذکر است که هسته اولیه گروهک تروریستی الاحواز سال‌ها پیش با «جک استراو» وزیر خارجه پیشین انگلیس ملاقات داشتند و با شنیدن پشتیبانی دولت انگلیس از زبان وی روحیه گرفتند.

دولت انگلیس که همچون آمریکا مدعی مبارزه با تروریسم است در راستای سیاست «تفرقه بینداز و حکومت کن» نه تنها جلوی فعالیت این گروهک تروریستی را نگرفته است بلکه با پناه دادن به سران این گروه تروریستی اجازه داده است که آنها از بلندگوهای تبلیغاتی چون بی بی سی فارسی، بی بی سی عربی، تلویزیون ایران اینترنشنال و تلویزیون من و تو که دفاتر آنها در لندن است بهره مند شوند و طرح‌های خود را برای فتنه افکنی در ایران اجرا نمایند.

لزوم واکنش قاطع دستگاه دیپلماسی

انگلیس از یکسو از گروهک‌های تروریستی ضد ایرانی حمایت کرده و از سوی دیگر گستاخانه به مخالفت با توان موشکی و قدرت منطقه‌ای ایران می‌پردازد.

«سایمون مک دونالد» معاون وزیر خارجه انگلیس-مرداد ۹۷- در مصاحبه با روزنامه ایران گفته بود: «اگرچه موضوع برجام مورد اختلاف با واشنگتن است، اما انگلیس و اروپایی‌ها با امریکا در برخی از نگرانی‌هایش شریک هستند. ما سؤالاتی در مورد برنامه فناوری موشکی ایران و رفتار منطقه‌ای این کشور داریم».

دولت انگلیس در روزهای گذشته با انتشار بیانیه‌ای به شهروندانی که از تابعیت دوگانه ایرانی- انگلیسی برخوردارند هشدار داد که به جز در موارد ضروری، از سفر به ایران خودداری کنند! در بخشی از این بیانیه آمده است: «شهروندان انگلیسی که از تابعیت ایران نیز برخوردارند، در صورت سفر به ایران با خطراتی مواجه می‌شوند؛ همانگونه که ما هرروزه بطور غم انگیزی شاهد آن هستیم»!

با توجه به اقدامات ضد ایرانی دولت انگلیس، لازم و ضروری است که وزارت خارجه کشورمان واکنش قاطعی به این گستاخی‌ها نشان دهد.

متاسفانه در ماه‌های اخیر شاهد حمله آزادانه گروه‌های تروریستی به سفارتخانه‌های ایران در اروپا و بازداشت غیرقانونی چند دیپلمات کشورمان در کشورهای مختلف اروپایی بوده‌ایم؛ اما تاکنون واکنش قاطعی از سوی دستگاه دیپلماسی کشورمان مشاهده نشده است.

البته شب گذشته، بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه اعلام کرد که سفرای هلند و دانمارک و کاردار موقت انگلیس در غیاب سفیر به وزارت امور خارجه احضار شدند.

اما با توجه به هجم فعالیت ضد ایرانی انگلیس، چرا وزارت خارجه همواره منفعلانه مقابل اروپا رفتار می‌کند؟

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 39
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 7
  • بهزاد AE ۱۴:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۱
    17 51
    این مو وزوزیه دیگه از کجا فرار کرده .
    • مسیح IR ۱۹:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۱
      5 1
      از جهل وگمراهی فرار کرده وبه حقیقت ناب رسیده .بیشتر راجع بهش بخون متوجه میشی .دفاعیات ایشون از کشورش بیشتر از ده تا وزارتخانه و دم ودستگاه دولتی موثر و مفیده.
    • رضا FR ۲۰:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۱
      7 0
      سلام مشرق وجدانا پویش مردمی تعطیلی سفارت انگلیس رو بزار از دست روباه و شغال زرد راحت بشیم
  • SE ۱۴:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۱
    69 12
    از کورک چیزی جز چرک بیرون نمیاد، این انگل ستان همیشه انگل جامعه بشری بوده است
    • IR ۰۶:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۲
      0 14
      ببند دهن کثیفتو فعلا که گند شما همه جا رو گرفته همه دنیا میخوان محوتون کنن
    • IR ۱۵:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۲
      3 0
      انگلستان دستش به خون مردم بسیاری در جهان آلوده است این استعمار گر پیر خودش وهابیت وبهاییت واسرائیل را بوجود آورد، حالا از رسانه بی بی سی او چه چیزی جز لجن وعفونت وچرک انتظار دارید
  • IR ۱۵:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۱
    9 13
    سایت وزین مشرق! بنده با این تحلیل شما موافق نیستم. تفکیک وظایف از قرون وسطی در بریتانیا سابقه دارد. بارها پیش آمده است که در دولت بریتانیا یک وزیر از تصمیمات دیگر عضو کابینه خبر نداشته باشد. به طور مثال در جریان کودتای سوم حوت 1299 وزارت امور خارجه و وزارت جنگ از این کودتا بی خبر بود. اما وزارت هند و وزارت مستعمرات خبر داشتند. کودتا توسط دولت بریتانیا مستقر در هند انجام گرفت. اگر استدلال شما را قبول کنید به این معنی است که باید قبول کنیم مقام معظم رهبری در جریان تک تک امور مربوط به کشور هستند که این گونه نیست. در جریان برجام وزیر امور خارجه ما برخی امور را بدون کسب اجازه از ایشان انجام داد.
    • حسین PL ۲۰:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۱
      17 1
      عزیز من سفیری که فرستادن به شدت امنیتی و اطلاعاتی هست. کنیا به اتاق جنگ انگلیس در آفریقا معروف هست و این آقا سفیر انگلیس در‌کنیا بوده و دلیلش واضح هست چرا به ایران‌فرستاده شده. از همون روز اول که استوارنامه این فرد در ایران امضا شد بسیاری هشدار دادند مراقبت نکنید پیامدهای امنیتی خواهد داشت حالا تحویل بگیرید. تایم لاین و خط سیر وقایع پس از سفارت این آقا و حضورش را در تهران و کاور و پشتیبانی رسانه های انگلیسی را ببینید کاملا متوجه بعد امنیتی و اطلاعاتی قضیه میشوید.
    • مهدی IR ۲۲:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۱
      0 5
      مستر شما اسمت چیه که ننوشتی؟ جک یا جان یا دیوید؟
    • IR ۱۱:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۲
      2 1
      کاربر حسین! کنیا اتاق جنگ است؟ پس اگر این طور است چرا تا به حال از پس شباب برنیامده اند؟ چرا دولتی که خودشان در سومالی ایجاد کرده اند نتوانسته است حاکمیت خودش را از چند خیابان مگادیشو اون طرفتر ببرد؟
    • IR ۱۱:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۲
      4 0
      کاربر مهدی بهتر شما به جای این به گوینده سخن نگاه کنید به سخن بپردازید.
  • جیمز بهرامپور GB ۱۵:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۱
    8 58
    حالا کجاشو دیده اید ایرانیها. کاری میکنیم قحطی بزرگ ایران دوباره تکرار شود.
    • ایمان IR ۱۶:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۱
      29 7
      به همین خیال باش خبیث. این آرزو رو تو و اربابانت به گور خواهید برد. به زودی حالت رو خواهم پرسید...
    • IR ۱۷:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۱
      35 3
      دنیا خیلی تغییر کرده است. شکستن شاخ قلدرها و قیچی کردن دم روباه ها را شروع کرده ایم.
    • IR ۲۰:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۱
      3 1
      در حد بچه های ابتدایی نقش بازی میکنی عمو جون
    • IR ۲۱:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۱
      7 0
      جیمز بهرامپور دیگه چه صیغه ایه ؟تو خیلی هنر کنی شلوارتو سفت ببند از پات نیافته .داری از حال میری .
    • SE ۲۲:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۱
      1 2
      40 ساله که... گذاشتید
    • US ۰۱:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۲
      1 5
      بنده خدا قحطی شروع شده از پوشک !
    • IR ۱۱:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۲
      0 0
      مشرق عزیز و دوستان برحسب تجربه امثال این اقا و شاید هم خانم را در مطبوعات خارجی بدفعات دیده ام . ظاهرا این تیپ از ادم ها یک نوع بیماری روحی دارند که از مورد توهین قرارگرفتن و فحش خوردن لذت می برند .
  • رضا TR ۱۵:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۱
    25 3
    بنام خدا انشالله روزی این دیپلماسی ما سر عقل بیاد نیروهای نظامی و دلاور ما انشالله با تبیعت از رهبر انقلاب ضرب شست محکمی نشان خواهند داد اما مردم نباید امیدی با دستگاه دیپلماسی داشته باشند چون اکثرا یا انگلیس یا آمریکا درس خوانده اند از ۸۰ میلیون کسی نبود که در داخل کشور که انگلیس خوانده ریس جمهور آمریکا خوانده وزیر خارجه
  • IR ۱۷:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۱
    19 1
    تلویزیون ایران اینترنشنال ، شبکه ای کاملا با پول عربستان به صورت عریان ، کارمندان سابق بی بی سی و منوتو ، مستقر در لندن. معلوم است که خوش آمد میگویند...
  • احمد IR ۱۷:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۱
    15 1
    امیدوارم دولتمردان ما به خصوص سپاهیان غیور پاسخ دندان شکنی به عربستان و امارات بدهند که درک کنند طرف حسابشان کیست
  • محمد میرزا IR ۱۷:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۱
    12 10
    سلام برای این وزارت خارجه متأسفیم.
  • IR ۱۸:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۱
    26 2
    وقتی سفارت انگلستان رو با لبخند بازگشایی می کردید باید به فکر عواقبش می بودید نه الان
  • IR ۱۹:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۱
    7 0
    تا زمانی که از عربستان زهر چشم گرفته نشه همینه. کشتار زائران ایرانی عدم پاسخ ایران - کشتار مردم در ساختمان مجلس عدم پاسخ ایران - کشتار مردم در رژه نیروهای مسلح در اهواز عدم پاسخ ایران - دفعه بعد کجاست فقط مردم بدبخت قربانیند
  • IR ۲۰:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۱
    4 0
    از این بحثا چیزی عایدمون نمی شه . فورا شکایت کنین و غرامت بگیرین و تو مجامع بین المللی ابروشونو ببرین. اگر ما چنین کاری می کردیم اونا وقتو هدر نمی دادن. من به حقوق بین الملل و ... اشنایی ندارم ولی مسلما اونی که اشنایی داره می تونه با همین بهانه هم شبکه رو مورد عنایت قرار بده هم غرامت بگیره
  • سید رضا IR ۲۰:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۱
    5 0
    آقایان سیاستمدار ! در دشمنی آمریکا و اسرائیل و غربی ها با ما که شکی نبوده و نخواهد بود ! شما باید عاقل باشید و به آنها اعتماد نکنید ! ای اهالی دیپلماسی لبخند !!
  • اکبر IR ۲۰:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۱
    7 0
    ای لعنت به انگلیس وبی بی سی فارسی
  • US ۲۰:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۱
    9 0
    ما هم باید از اسکاتلندیها و جبهه انقلابی ایرلند شمالی برای تجزیه حمایت کنیم
  • DE ۲۲:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۱
    7 0
    مرگ بر انگل ستان و اين انگل اش
  • IR ۲۳:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۱
    5 0
    انگلیس خیلی وقته پشماش ریخته بدبختا فقط دریوزگی برای امریکا میکنند .
  • IR ۲۳:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۱
    1 0
    خخخخخخخخخخخخ
  • IR ۲۳:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۱
    5 0
    تابحال چند بار بی بی سی از وضعیت زندانیان سیاسی در بحرین وعربستان گزارش,تهیه کرده ? اما در هفته هفت روزش,اخبار دوسه زندانی برانداز ایرانی را از خوابیدن وخوردن شان گرفته تا روحیه ومزاجشان جدا جدا گزارش تهیه میکند باور کنید اینقدر اسمشان را تکرار کرده که اگر آماری ازش بگیری رکوردش را باید در گینس جستجو کرد !
    • IR ۱۱:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۲
      0 0
      منظورتان کدام بی بی سی است؟ فارسی یا عربی یا بین المللی. در دوتای اخیر بارها در این زمینه گزارش تهیه شده است.
    • نامی IR ۱۴:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۲
      0 0
      اخبار بی بی سی فارسی و مربوط به ایران هست و نه بحری و غیره. اگر مشکل زبان ندارید ، یه سری به بی بی سی عربی (یا بی بی سی انگلیسی) بزنی بد نیست.
  • IR ۰۰:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۲
    1 8
    این حرومزاده هایی که این کار را کردن میخواستن اختلاف ایران و عربستان را بیشتر کنن که موفق شدن اگه یه درصد ممکن بود با وساطت اروپا مشکل یمن حل بشه و ایران عربستان به مصالح برسن با این کار اون یه درصدم نابود شد...!!! حالا پیدا کن پرتقال فروشو ....دستهایی در کاره که جنگ ایران و عربستانو استارت بزنند..!!!
  • AU ۱۱:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۲
    1 0
    سفیر اصلی یک نفر دیگر هست
  • AU ۱۰:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۳
    1 0
    سفیر اصلی شخص دیگری است.
  • IR ۱۱:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۳
    2 0
    لعنت خدا بر کسانی که سبب بازگشائی دوباره سفارت انگلیس و فعال شدن آن شدند این جرثومه های فسادرا بیرون کنید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس