پناهیان

حجت‌السلام پناهیان در خطبه‌های پیش از نماز جمعه برخی سیاسیون را متهم به ایجاد یأس در جامعه کرد و گفت نیاز نیست کسی به سفارتخانه‌ای وابسته باشد و لزوماً این افراد جاسوس نیستند.

به گزارش مشرق، حجت‌السلام پناهیان، ظهر امروز در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه، به رابطه امید و استقامت و شرایط سیاسی کشور اختصاص داد.

وی با اشاره به ارزش امید و نیاز آن در جامعه گفت: «بدون امید مشکلات مضاعف دیده می‌شود و راه عبور از مشکلات دیده نمی‌شود. این احساس یأس جامعه را فراخواهد گرفت. ابلیس یکی از کارهایی که انجام می‌دهد، وارد کردن یاس به افراد است. خدا می‌تواند هر جامعه‌ای را از هر مشکلی نجات دهد. قدرت خداست که در هر برهه‌ای معجزات بزرگی به نمایش می‌گذرد. ابلیس چون ناتوان است در هر فردی تلاش می‌کند یأس ایجاد کند.»

وی با توصیف رسانه‌های تولید کننده پیام علیه کشور به شیطانک، آنها را تولید کننده یأس نامید، گفت: «تمام اخبار این رسانه‌های حاوی یأس و تفرقه است. بی‌بی‌سی چند سال پیش در ایام تاسوعا در تحلیلی گفته بود تاسوعا روز عزا برای برادر ناتنی امام حسین (ع) است و اینها اگر دستشان بیاید میان حضرت عباس و حسین (ع) هم نفاق ایجاد می‌کنند. در حالی که در تمام کشور مثال دو برادر را حضرت عباس و حسین (ع) می‌دانند. ابلیس چنین است و در پی انتقال خبرهای منفی است.»

پناهیان در توصیف افرادی که ایجاد امید و یأس می‌کنند، گفت:«خدا فرموده است کسانی که مقاومت می‌کنند نعماتشان را بسیار خواهد کرد.»

وی با اشاره به آیات قرآن از ارزش استقامت در نزد خدا گفت و آن را با مبارزه رزمندگان اسلام در جبه‌ها مثال زد . وی با اشاره به صحبت‌های رهبر انقلاب و استفاده از چفیه به عنوان مقاومت تأکید کرد باید در عرصه فرهنگی، فرهنگ مقاومت را تقویت کنیم.

وی آموزش و پرورش و روش تعلیم دین در مدارس را کمترین تأثیر در فرهنگ مقاومت برشمرد و مدعی شد این سخن را با اطلاع می‌گوید.

پناهیان برای تدریس اخلاق و مقاومت به شاهنامه اشاره کرد که در گذشته یکی از بسترهای آموزش مقاومت و قدرتمند شدن در جامعه بوده است. وی همچنین براساس یک حدیث از امام صادق (ع) اخلاق ناشی از ضعف نفس را بی‌فایده توصیف کرد و از شجاعت امام خمینی گفت که ناشی از عرفان او بود. از همین رو او آموزش و پرورش را توصیه کرد که براساس این آموزه‌های فرهنگ مقاومت را در کودکان تقویت کنند.

این خطیب در سخنرانی پیش از خطبه نماز جمعه با جمع‌بندی اینکه امید و استقامت به یکدیگر وابسته هستند؛ این مهم را اشاره کرد درصد امید در کشور به میزان استقامت مردان سیاسی کشور مرتبط دانست و از گفته‌های برخی نمایندگان انتقاد کرد که استقامت چهل ساله را نقد کرده‌اند و آن را مصداق یأس‌پراکنی برشمرد. وی افزود که باید سیاسیون و مردم این نماینده را از جهالت خارج کرده‌اند.

او مفهوم رفراندوم را نیز به نقد کشید و گفت: «رفراندوم مرتبط به بن‌بست سیاسی است و این در حالی است که اصول قانون اساسی به درستی هنوز انجام نشده است. چه بن‌بستی! کارهای عادی خود را درست انجام بدهیم بن‌بستی وجود نخواهد داشت.»

این رفتار را به رفتار خوارج توصیف کرد که قصد برهم زدن بازی را داشتند و راه‌حل‌های قانونی برای آنان جواب نمی‌داده است.

پناهیان از مجلس و دولت خواست با افزایش رویه استقامتی شرایط امیدساز را در جامعه مهیا کنند و گفت ما می‌خواهیم در کشور مارش پیروزی نواخته شود. در یک چهارشنبه منتظر بودیم قوانین علیه رانت‌خواری و پولشویی تصویب شود و مارش پیروزی بنوازیم؛ اما یک باند آن از دستور کار مجلس خارج کرد. بدانید که بخش از رانت‌ها برخلاف قانون نبود و نیاز به تصویب قانون داشت که جلوی آن گرفته شود.»

وی در پایان این پیش‌خطبه‌های خود روضه کوتاهی در مدح حضرت زینب (س) خواند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 15
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 7
  • IR ۱۳:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۶/۳۰
    19 10
    باید مسائل داخلی اولویت باشد چون در فشار اقتصادی هستیم. دولت را منتظر نباشید خود بسیج به داد ملت برسد بهتر است. دولت را هم بزار برای خوردن و بردن و حمایت از سرمایه دارها
  • حامد GB ۱۴:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۶/۳۰
    11 41
    از نظر شما همه مخالفين با شما جاسوس هستند ؟
    • سعید ۱۵:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۶/۳۰
      16 9
      حامدخان جنابعالی از کدام قسمت متن بالا چنین استنباط عجیب و غریبی فرمودید؟!!!!! در زمینه جاسوسی هم کسانی به جاسوسی متهم می شوند که اسناد و مدارک کافی برای متهم کردن آنها وجود داشته است ( انتظار دارید همه این اسناد و مدارک به جنابعالی نشان داده شود که قانع بشوید؟!!!)، روی هوا نه می توان کسی را جاسوس دانست و نه می توان کسی را از جرم جاسوسی تبرئه کرد، در سالهای اخیر کسانی به خاطر جاسوسی دستگیر شده اند که از نظر سیاسی دارای گرایشهای کاملاً متفاوتی بوده اند، متاسفانه اظهارنظر جنابعالی کاملاً متوهمانه و کاملاً غیر واقعی است و هیچ ربطی هم به متن بالا ندارد، چون در متن بالا گفته شده که نیاز نیست کسی به سفارتخانه ای وابسته باشد و لزوماً این افراد جاسوس نیستند.
    • محمد IR ۱۶:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۳۰
      17 1
      تو هستی شک نکن
    • IR ۱۷:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۳۰
      13 2
      از نظر شما مخالفان شما بی شناسنامه
    • IR ۱۹:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۶/۳۰
      4 4
      همین خبر را سایت اصلاحاتی فرارو چنین تیتر زده: "پناهیان: بی‌بی‌سی می‌خواهد بین امام حسین و حضرت ابوالفضل نیز اختلاف بیندازد" حالا شما بگو ببینم فرق تیتر این سایت با اون سایت نشان از پایبندی به اصول میده ؟
    • GB ۱۹:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۳۰
      13 7
      شاید همه مخالفان جاسوس نباشند ولی تا حالا که همه جاسوس ها مخالف انقلاب بوده اند... اندکی تفکر کن
  • IR ۱۴:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۳۰
    11 3
    حضرت آاقی پناهیان در دوره قجر ها و پهلوی ها قبح بسیار بزرگی برای پلو سفارت انگلیس و ... بوجود آمده بود اکنون عده در نظر دارند قبح حمایت اجنبی را از افراد معلوم الحالی چون میرزا آقان نوری و سایر تخم و ترکه های انگلیس بزدایند و این عمل را با تدبیر انگلیسی ها می خواهند با رابطه عده از انقلابیون و یا نزدیکان به انقلابیون قبح زدائی کنندبرای هدف بزرگتر یعنی نفوذ وطن اصلی دو تابعیتی ها
  • IR ۱۵:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۶/۳۰
    2 26
    چه عجب یک بار حرف درست زد
    • حمید ۱۵:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۶/۳۰
      44 12
      خطاب به 15:05، جناب پناهیان همیشه حرفهای درست و منطقی و اصولی می زنند.
  • US ۱۵:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۶/۳۰
    28 12
    یک عده شارلاتان بیسواد فک کرده اند که میتوانند ارکان انقلاب و شهدا را زیر سوال ببرند . افرین بر پناهان
  • دکتر IR ۱۷:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۶/۳۰
    22 4
    چرخ هسته ای قرار بود نچرخد ا ما چرخ اقتصاد بچرخد اما هر دو چرخش به هوا رفته این اسمش تفکر اصلاح طلبایی هست و بس
  • محمدمهدی IR ۲۱:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۶/۳۰
    0 0
    من بالاخره نفهمیدم FATF بالاخره خوبه یا نه؟
  • IR ۲۳:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۶/۳۰
    0 0
    امام حسین ولی زمان خودش بوده است.
  • م.ک IR ۰۹:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۳۱
    0 0
    سلام. این چه طرز انشا و نگارش خبر هست ک زدید! همش نوشتید وی و او. یکبار هم خوب بود با کلمه ایشان خطاب میکردید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس