کد خبر 894619
تاریخ انتشار: ۲۷ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۸
میثم مطیعی شب اول

امام موسی صدر از درس‌های این واقعه برای حل مشکلات جامعه و انسان‌سازی و تربیت انسان بهره‌ها برده و از این فرصت و از این اقدام امام سوم درس‌آموزی کرده و از آن برای راست کردن کژی‌ها استفاده کرده است.

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، حورا صدر، فرزند امام موسی صدر در نامه ای به میثم مطیعی، مداح اهل بیت (ع) از قرائت بخش هایی از کتاب «سفر شهادت» توسط او در مجلس عزای حسینی تقدیر به عمل آورد.

سفر شهادت جلد هفتم از مجموعه کتاب‌های در قلمرو اندیشه امام موسی صدر است که حاوی سخنرانی‌ها و پیام‌ها و مقالات امام موسی صدر درباره واقعه عاشوراست. امام صدر در این گفتارها به تبیین هدف امام از این حرکت و آسیب‌شناسی سوگواری و هدف از سوگواری‌ها پرداخته و گفته است که چرا به سوگ می‌نشینیم.

فرزند امام موسی صدر

امام موسی صدر از درس‌های این واقعه برای حل مشکلات جامعه و انسان‌سازی و تربیت انسان بهره‌ها برده و از این فرصت و از این اقدام امام سوم درس‌آموزی کرده و از آن برای راست کردن کژی‌ها استفاده کرده است. او همچنین به نقش زنان و به ویژه، حضرت زینب(س) در این واقعه پرداخته است.

عناوین گفتارها و مقالاتی که در این کتاب آمده به این شرح است: سفر شهادت؛ حسین(ع) وارث انبیاء؛ پرتوهایی از انقلاب کربلا؛ به‌سوی خط حسینی؛ امام حسین(ع) و قداست جان‌فشانی؛ مناسبت‌های ماه رجب و زیارت امام حسین(ع)؛ امام حسین(ع) پیشوای اصلاح‌گری؛ عطای حسینی در واقعه کربلا؛ از دریچه عاشورا؛ حسین(ع) چراغ هدایت و کشتی نجات؛ نامه‌ای به مردم لبنان؛ شهادت، چشمه جوشان تحول؛ زینب(س)، شکوه شکیبایی۱؛ زینب(س)، شکوه شکیبایی۲؛ رسالت حضرت زینب(س) در عاشورا؛ یاری زینب(س).

امام موسی صدر در سخنانش بارها به خطبه آتشین حضرت زینب(س) در کاخ یزید اشاره کرده است. به همین سبب متن عربی و ترجمه این خطبه به پیوست کتاب آورده شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 11
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۳:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۷
    24 36
    ما خلاصه نفهمیدیم این موسی صدر کجائی بوده؟ ایرانی عراقی یا لبنانی؟
    • IR ۱۷:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۷
      12 0
      شيعه بوده
    • LB ۱۳:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۰
      3 0
      انسان بود.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس