کد خبر 895062
تاریخ انتشار: ۳۰ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۷
«هدر نائورت» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت که ایران یکی از اولویت‌های دولت آمریکا طی هفته آتی در جریان برگزاری مجمع عمومی سازمان ملل خواهد بود.

به گزارش مشرق، هدر نائورت، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در نشست خبری خود با خبرنگاران در خصوص مجمع عمومی سازمان ملل گفت: از اولویت‌های دولت آمریکا برای مجمع عمومی سازمان ملل درسازی جاری پرداختن به تهدید جهانی از ناحیه تسلیحات کشتار جمعی است. این شامل تکثیر تسلیحات شیمیایی، بیولوژیک، هسته‌ای و موشک‌های بالستیک می‌شود. رئیس جمهور قصد دارد در خصوص این موضوع، ریاست یک نشست شورای امنیت سازمان ملل را برعهده گیرد و انتظار می‌رود که طی هفته سطح بالا، بحث قابل توجهی درباره کره شمالی، ایران، سوریه صورت گیرد.

وی افزود: پامپئو روز سه‌شنبه در جلسه‌ای که گروه «اتحاد علیه ایران هسته‌ای» ترتیب داده علیه ایران سخنرانی خواهد کرد.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در پاسخ به سوالی درباره دیدار سفیر انگلیس در عراق با همتای ایرانی خود در خصوص شکل گیری دولت جدید در بغداد گفت: من نمی‌توانم برگزاری چنین دیداری را تایید کنم. بنابراین من شما را به دولت انگلیس و عراق در خصوص برگزاری این دیدار ارجاع می‌دهم. اما می توانم به شما بگویم که ما بدون اینکه اطلاعات بیشتری در این خصوص دریافت کنیم، درباره آن اظهار نظر نخواهیم کرد.

نائورت در پاسخ به سوال دیگری درباره اینکه آیا وزارت خارجه آمریکا به دولت عراق اطلاع داده که آن را در خصوص حمله به اهداف آمریکایی در عراق مسئول می‌داند یا نه، گفت: من چنین چیزی را نمی‌توانم تایید کنم. من می‌توانم به شما بگویم، که ما اعلام کرده‌ایم که ما رژیم ایران را به دلیل حملات به مراکزمان مسئول خواهیم دانست. همانطوری وزیر خارجه هفته گذشته گفته بود، ما دیده‌ایم که موشک‌های کاتیوشا به مرکز ما در بصره شلیک شده‌اند، اتفاقی که برای سفارت ما در بغداد نیز افتاده است و تسلیحاتی به مراکزی کردی در شمال نیز شلیک شده است. ایران به عنوان عنصر مخرب در منطقه [به نقش خود] ادامه می‌دهد. آنها به تلاش برای حمله به دولت‌ها و افراد دیگر از طریق گروه‌های شبه‌نظامی نیابتی ادامه می دهد. ما آنها را به خاطر جان باختن هر آمریکایی مسئول خواهیم دانست.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۲:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۶/۳۰
    5 0
    تن آمریکا برای چشیدن ضربه های ایران خارش گرفته است
  • IR ۱۲:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۶/۳۰
    6 0
    چه غلطا عراق همسایه ماست نه شما جمع کنید برید تا کفرم درنیومده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس