کد خبر 895052
تاریخ انتشار: ۳۰ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۹
محجوب

دبیرکل خانه کارگر گفت: همانطور که در حال حاضر در کشور قیمت ارز شناور است، باید میزان دستمزد کارگران نیز شناور باشد.

به گزارش مشرق، علیرضا محجوب، در مصاحبه با رادیو در ارتباط با علت عدم تشکیل جلسه شورای عالی کار برای تصمیم گیری جهت افزایش حقوق کارگران متناسب با نرخ تورم موجود در کشور خاطرنشان کرد: طبق ماده 41 قانون کار ،جلسه شورای عالی کار ، یک بار در سال در مورد میزان دستمزد کارگران تصمیم می گیرد ولی با توجه به شرایط موجود کشور ، اکنون تقاضا داریم که این شورا دوباره تشکیل جلسه دهد تا در ارتباط با حقوق کارگران بار دیگر تصمیم گیری کند .

این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس تصریح کرد :البته قبل از تشکیل این جلسه باید کمیته ای تشکیل شود و در آن کمیته میزان تورم در 6 ماه اخیر و تاثیری که بر روی دستمزد و سطح معیشت کارگران داشته است ، مورد بررسی قرار گیرد و پس ازاعلام نتایج این کمیته، شورای عالی کار در ارتباط با موضوع تصمیم گیری کند.

دبیرکل خانه کارگر در بخشی دیگری از صحبت‌های خود با بیان اینکه ما معتقدیم همانطور که قیمت ارز در حال حاضر شناور است، میزان دستمزد کارگران نیز باید شناور باشد، ادامه داد :در کنار اصرار بر تشکیل جلسه شورای عالی کار در صدد هستیم که در مجلس نیز طرحی را در این ارتباط تهیه و مصوب کنیم .

وی تاکید کرد :نوسانات اخیر در بازار ارز که باعث به وجود آمدن تورم گسترده‌ای در کشور شده است موجب وارد شدن خسارت های زیادی به زندگی اقتصادی کارگران شده است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ابراهیمی IR ۱۲:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۶/۳۰
    0 0
    همه گفتن که امکان زیاد کردن دستمزد کارگران محال است. این اقا هم خودش میدونه که بر اساس قوانینی که خود این اقا و امثالش در مجلس پر کار ( برای پولدارها) و کم کار ( برای مستضعفین) تصویب کردن هیچ کاری نمیتونن بکنن این رجز خوانی هم برای اینه که خودش میدونه انتخابات نزدیکه فقط همین.
  • IR ۱۳:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۶/۳۰
    0 0
    خذا باعث و بانیشو لعنت کنه
  • IR ۱۴:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۶/۳۰
    0 0
    چشم .حتما 10.4 درصد افزایش حقوق خوبه یا بیشتر حتما حق اولاد از یک بسته پوشک بیشترنمیشه
  • IR ۱۴:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۶/۳۰
    0 0
    راستی چرا حق اولاد برای ایرانیان هزینه یک هفته پوشک بچه هم نیست؟!!!! چرا شعار حمایت از افزایش جمععیت سر میدهید ولی در عمل ضد آن عمل میکنید؟!!!!
  • سید رضا IR ۱۸:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۳۰
    0 0
    کسی یادی از بازنشستگان بینوا نمی کند ! که در این تورم صد درصدی ! ابتدای سال حقوقشان فقط ده پانزده درصد افزایش یافت ! درحالی که ؛ عروس ، داماد و نوه دارند ، با هزاران هزینه مختلف !!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس