کد خبر 878008
تاریخ انتشار: ۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۴
کارگر

عضو کارگری شورای عالی کار گفت: بررسی ها نشان می دهد که قدرت خرید کارگران از اول تیر ماه نسبت به دی ماه سال گذشته حدود ۴۸.۲ درصد کاهش یافته است.

به گزارش مشرق، علی خدایی ،نماینده کارگران در شورای عالی کار درباره برگزاری جلسه شورای عالی کار درباره بررسی مجدد دستمزد گفت:افزایش قدرت خرید کارگران مهمترین موضوع جلسه شورای عالی کار بود . بررسی‌های گروه کارگری نشان می‌دهد در هفته اول تیرماه نسبت به دی ماه سال گذشته، 48.2 درصد، قدرت خرید کارگران کاهش یافته‌است.

بیشتر بخوانید:

جزئیات نشست مزدی کارگران

وی با تأکید بر اینکه دولت و کارفرمایان کاهش قدرت خرید کارگران را قبول دارند افزود: با وجود اینکه کاهش قدرت خرید کارگران را قبول دارند اما هیچ راه حلی برای جبران آن ارائه نکرده اند.

خدایی بیان کرد:  مقرر شد تا کمیته دستمزد تشکیل جلسه دهد و موضوع افزایش قدرت خرید کارگران چه در زمینه دستمزد و چه کمک های غیر نقدی بررسی کند و همچنین مقرر شد نمایندگان وزارتخانه هایی که در شورای عالی کار حضور دارند، موارد مطرح شده در جلسه را با وزارتخانه های متبوع خود طرح کنند و نتیجه را به جلسه بعدی شورای عالی کار ارائه کنند.

وی بیان کرد: نمایندگان کارگران درخواست برگزاری جلسه در دو هفته آینده را داشته اند اما  زمان جلسه بعدی اعلام می شود به نظر می رسد که جلسه بعدی شورای عالی کار دوهفته تا یک ماه دیگر باشد. با توجه به اینکه تمام اعضای شورای عالی کار بر کاهش قدرت خرید کارگران آگاه هستند، می بایست هر چه زوتر تصمیم گیری در این زمینه صورت گیرد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۴
    9 0
    جمع کنید برید شما این کاره نیستین فقط ایران رو یک قرن عقب انداختید اصولگراها که احمق هستند اصلاح طلبها هم در قدرت که قرار میگیرند قدرتی ندارند پس هیچ کدوم عرضه ندارند و فقط مردم خودشون دموکراتیک باید کشور رو بسازند اقازاده ها گم بشوند و بچه های باسواد نه دارای سهمیه کار رو به دست بگیرند شایسته سالاری نه رابطه سالاری
  • IR ۱۲:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۴
    11 0
    مهم اینه که پزشکان کارانه 500 میلیونی بگیرن و در رفاه باشن. نیروگاه سازی و کمبود برق و آب فوقش با قطعشون درست میشه. مهم پزشکان هستن برای دولت.
  • مهماندار هواپیما IR ۱۲:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۴
    10 0
    هر وقت مسئولین ایران کاخ نشین شدن فاتحه انقلاب را بخوانید امام خمینی فاتحه خوانده شد سال 92
  • محمد IR ۱۲:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۴
    19 0
    کاش فکری به قدرت خرید امثال من بیکار که هیچ شغلی نداریم و هرروز با گرانی بیشتر مواجهیم میکردن. مشرق لطف کن نظرمو بزار.
  • IR ۱۲:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۴
    9 0
    مگه حقوق کارمندان و خصوصا بازنشسته ها کفاف میدهد؟ قدرت خرید یک بازنشسته لشکری به یک سوم شش ماهه گذشته کاهش یافته و کسی حرف نمیزند
  • IR ۱۴:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۴
    10 0
    عضو کارگری شورای عالی کار گفت: بررسی ها نشان می دهد که قدرت خرید کارگران از اول تیر ماه نسبت به دی ماه سال گذشته حدود ۴۸.۲ درصد کاهش یافته است. این رو خودشون میگن پس بدون چه به روز کارگر بیچاره آوردن.خدا به دادمون برسه اینجا کسی که به فکر ما نیست تمام صنعت شده رابطه بجای ضابطه!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس