کد خبر 894999
تاریخ انتشار: ۲۹ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۳
الحدیده

ارتش یمن برای مقابله با ائتلاف سعودی-اماراتی در جبهه ساحل غربی یمن تجهیزات نظامی گسترده و 300 نفر از نیروهای ورزیده از قبایل یمن را به جبهه الحدیده اعزام کرد.

به گزارش مشرق، منابع نظامی از ارسال تجهیزات ارتش و کمیته‌های مردمی (انصارالله) یمن به شهر «الحدیده» در غرب یان کشور برای کمک به جبهه ساحل غربی خبر دادند.

این منابع به خبرگزاری «وکالة الصحافة الیمنیة» اعلام کردند که همچنین 300 نفر از قدرتمندترین رزمنده‌ها از جوانان قبایل یمنی به این منطقه اعزام شده‌اند.

این نیروها اعلام کردند که برای مقابله با هرگونه تنش نظامی از سوی عناصر وابسته به ائتلاف عربستان در جبهه ساحل غربی آمادگی کامل دارند.

بیشتر بخوانید

علاوه بر این نیروها، یگانهای متخصصی به این منطقه فرستاده شدند که از قدرت جنگی بالایی برخوردارند و پیشتر در جبهه‌های مختلف از جمله «جبهه نَهم» واقع در شرق صنعاء مشارکت داشتند.

سه شنبه نیز تجهیزات نظامی زیادی برای کمک به ارتش یمن به الحدیده فرستاده شده بود.

دوشنبه هفته جاری تجهیزات نظامی زیادی برای عناصر ائتلاف سعودی-اماراتی در کیلومتر16 جاده الحدیده-صنعاء در جنوب شرق الحدیده فرستاده شد ولی نتوانستند هیچ نفوذی در این منطقه داشته باشند.

در همین راستا، خبرگزاری اسپوتنیک امروز پنجشنبه گزارش داد که نیروهای ائتلاف عربستان در یمن مجددا تجهیزات نظامی زیادی به سمت الحدیده فرستاده‌اند.

یک منبع نظامی در استان الحدیده اعلام کرد که نیروهای ائتلاف و مزدوران، تانک، خوردوی زرهی، نفر بر زرهی و صدها عنصر تروریستی به این منطقه فرستادند.

منابع نزدیک به کمیته اطلاعاتی کنگره آمریکا روز گذشته اعلام کردند صدها تروریست غربی با حمایت مالی امارات در حمله به استان «الحدیده» یمن حضور دارند.

این منابع به پایگاه خبری «الخلیج آنلاین» اعلام کردند که این تروریست ها دارای تابعیت های مختلف هستند و در اراضی اشغالی آموزش دیده‌اند.

حملات ائتلاف عربستان-امارات به استان الحدیده در ماه ژوئیه گذشته آغاز شد و تاکنون نیروهای مهاجم موفق نشده‌اند در داخل این شهر پیشروی کنند و دهها غیر نظامی یمنی بر اثر حملات هوایی این دو کشور کشته و زخمی شده‌اند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۵:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۹
    2 0
    اگر برخی خیانت ها نبود و موشکهای کورنت و ضدهوایی دوش پرتاب به موقع به حدیده فرستاده می شد این شهر محاصره نمی شد ولی موشکهای نمایشی بالستیک به یمنی ها ارسال می گردد که حاصلی ندارد و جنبه دفاعی ندارند
  • IR ۲۲:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۹
    0 0
    یا نکال الظالمین و یا صریخ المستصرخین
  • IR ۲۳:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۹
    2 0
    باید موشکهای ضدزره به یمنی ها برسانید
  • جواد IR ۰۱:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۶/۳۰
    1 0
    انشالله نیروهای مزدور اماراتی به درک واصل بشن منتظر خبرهای خوش هستیم ان تنصر الله ینصرکم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس