کتاب رست خیز - نشر اطراف - کراپ‌شده

این کتاب، روایت کرامتها، شفا و معجزه های بزرگ نیست؛ شرح زنده شدن ذره ای از درون انسان در فراخوان هر ساله ی محرم است و داستان شنونده هایی است که از مجلس روضه، خرده ای اندیشه‌ غنیمت می برند.

به گزارش مشرق، حسین انتظامی از فعالان رسانه در مطلبی در شبکه های اجتماعی نوشت:

«رست خیز»، کتاب دوم از مجموعه «کآشوب» است که جلد اول آن پارسال منتشر شد و من به تازگی هر دو را یکجا دیدم. خانم نفیسه مرشد زاده سردبیر سابق مجله همشهری داستان که افتخار همکاری با ایشان را داشته ام مدتی است «نشر اطراف» را بنیان گذاشته و اگرچه کتابهایی معدود انتشار داده اما همگی، خلاقیت و رویکرد و محتوایی نو دارند.

خود ایشان هم دبیری این مجموعه را به عهده دارند. در رست خیز، بیست و چهار نفر از تجربه های زیسته ی خود نوشته اند؛ تجربه هایی که در دل محرم و در همین کوچه ها و تکیه ها شکل گرفته و دریافت و برداشت تازه با خودش آورده. این کتاب به بیان زیبای خودش، بیش از آن که روایت ارادت های گرم و سنتی محرم باشد شرح جستجوی مردمانی است که آمدند تا بفهمند چطور می‌شود تشنگی و نیزه و خون مهم نباشد.

اشک هایی که از شوق یافتن حقیقت در گوشه‌ی چشم جمع می‌شوند این روزها کم شده اند و رست خیز، روایت فرو ریختن چشم ها در ثانیه ی رو به رویی با حقیقت است. این کتاب، به عکس روش مألوف، به قول خودش روایت کرامتها، شفا و معجزه های بزرگ نیست؛ شرح زنده شدن ذره ای از درون انسان در فراخوان هر ساله ی محرم است و داستان شنونده هایی است که از مجلس روضه، خرده ای اندیشه‌، اندکی شهود یا تغییری کوچک غنیمت می برند.

این کتاب روایت محشر هر ساله است که هنوز هم رستگاری های کوچک و بزرگ می آفریند و ما را نو می کند. آن طور که ناشر وعده داده این مجموعه بنا دارد هر سال از منظری دیگر و آدم هایی دیگر به حال و هوای امروز ما و روضه ها نگاه کند. نیاز سنجی و ابتکار و نونگری ناشی از آن زیباست که در چرایی تولد این مجموعه گرانسنگ می گوید: عادت شیعه به ثبت عاشورا در شکل موزون بوده است اما اغلب ارتباط خودمان با این حماسه را منظوم شرح کرده ایم و روایت منثور و قصه، کمتر به این آستان عرضه شده اند.

تقریبا همه داستان-خاطره های این مجموعه با قلم هایی شیوا و کم نظیر نوشته شده که اکثر آنها اشک را مهمان چشمان می کند؛ اجر همه آنان با صاحب این ایام.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس