کد خبر 894040
تاریخ انتشار: ۲۵ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۶
درگیری در آلمان

اقدامات راست‌گرایان افراطی در آلمان به درگیری با شماری و زخمی شدن یک تبعه ایران منتهی شد.

به گزارش مشرق، شهر کمنیتس واقع در ایالت زاکسن در شرق آلمان بار دیگر عرصه خشونت‌های راست‌گرایان علیه مهاجران بود.

بنابر گزارش خبرگزاری آلمان،  پلیس ایالت زاکسن قرار بازداشت ۶ نفر از اعضای گروهی موسم به مجاهدان را صادر کرد. این گروه دست کم ۱۵ عضو دارد که شش نفر از راست‌گرایان افراطی اواخر وقت جمعه شب شرکت کنندگان در یک جشن تولد با حضور نوجوانان مهاجر و آلمانی را تهدید کردند که در نتیجه این درگیری یک جوان ۲۶ ساله ایرانی به صورت سطحی زخمی شد.

این گروه که مجوز ندارد در شهر می‌گشتند و از افرادی که به زعم آنان بیگانه بودند، درخواست کارت شناسایی می‌کردند.

نیروهای پلیس مستقرگروه‌های راست افراطی در کمنیتس در چند هفته اخیر و پس از آن که یک مرد ۳۵ ساله در نزاع با دو مهاجر سوری و عراقی کشته شد به طور گسترده و منظم تجمع‌های اعتراضی برگزار کرده‌اند.

در جریان درگیری‌ چند هفته پیش در شهر کمنیتس، صدها نفر به مرکز شهر آمدند. رسانه‌های محلی اعلام کردند که در میان تظاهرات‌کنندگان افرادی بودند که علیه «جرایم اتباع خارجی‌» در کشور شعار می‌دادند. همچنین شعار «ما یک ملت هستیم» هم شنیده شده است. این شعاری است که در محافل راست‌گرایان افراطی از جمله جنبش افراطی «پگیدا» علیه حضور اتباع بیگانه سر داده می‌شود.

حضور شمار زیادی پناهجو در آلمان یکی از مواردی است که به ویژه از جانب افراط‌گرایان مورد انتقاد قرار گرفته است و احزاب افراطی وقایعی مانند آنچه اخیرا رخ داده را به اسبابی برای آشوب و تنش در شهرهای مختلف آلمان تبدیل کرده‌اند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس