کد خبر 893307
تاریخ انتشار: ۲۳ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۰
1

دستگاه اطلاعات عمومی اردن هویت اعضای باند تروریستی «البلقاء» را که اخیرا به دنبال درگیری مسلحانه با نیروهای امنیتی بازداشت شده‌اند، فاش کرد.

به گزارش مشرق، تلویزیون رسمی اردن با پخش یک فیلم مستند از اعترافات اعضای باند تروریستی «البلقاء»، هویت آنها را فاش کرد.


«احمد النسور» فرمانده باند مذکور، «احمد عوده» و «ضیاء الفواعیر» از اعضای این باند در عملیات نیروهای امنیتی اردن به قتل رسیدند و در فیلم مذکور «محمود الحیاری»، «محمود النسور»، «منذر القاضی» و «انس صالح» به بیان جزئیات پیوستن خود به این باند پرداختند.

به نوشته روزنامه «رأی‌الیوم»، این متهمان در مورد طرح‌های خود برای خرابکاری در اردن نیز گفتند که قصد داشتند دفتر دستگاه اطلاعاتی در البلقاء و ساختمان استانداری را هدف قرار دهند.

آگوست گذشته در عملیات تروریستی در دو شهر الفحیص و السلط واقع در استان البلقاء، نُه نفر کشته و شماری نیز زخمی شدند و تعدادی از اعضای باند تروریستی که در انفجار خودروی متعلق به نیروهای امنیتی در شهر الفحیص دست داشتند، بازداشت شدند.

مسئولان اردن اعلام کرده‌اند که باند البلقاء یک تشکیلات تروریستی نیست بلکه آنها از حامیان افکار گروه تروریستی داعش هستند.

مسئولان اردن می‌گویند که این کشور از زمان وقوع حوادث قلعة الکرک در تاریخ ۱۸ دسامبر ۲۰۱۶ که در نتیجه آن هفت نیروی امنیتی و یک گردشگر کانادایی کشته و ۳۴ نفر زخمی شدند، شاهد هیچ حادثه امنیتی مشابه دیگری نبوده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس