کد خبر 893081
تاریخ انتشار: ۲۲ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۵
فرحناز مینایی‌پور

مدیرکل دفتر امور زنان وزارت آموزش و پرورش از اجرای طرح خواهرخواندگی در ۴ استان با حمایت ۴ منطقه تهران خبر داد.

به گزارش مشرق، فرحناز مینایی‌پور مدیرکل دفتر امور زنان وزارت آموزش و پرورش در برنامه کاملاً دخترونه شبکه سه سیما به تشریح برنامه‌های این دفتر در راستای اجرای طرح خواهرخواندگی مدارس، ارتقای کیفیت آموزش دختران و افزایش نشاط در مدارس دخترانه پرداخت.

وی گفت: طرح خواهرخواندگی مدارس در سال جاری به شکل پایلوت در 4 استان سیستان و بلوچستان، خوزستان، هرمزگان و آذربایجان غربی و با حمایت مناطق 1، 2، 3 و 6 شهر تهران در حال اجراست.

مینایی‌پور ادامه داد: در این طرح حدود 80 مدرسه کشور در حال اجرای آزمایشی هستند و محوریت اجرای این طرح نیز با انجمن اولیای مدارس بوده و طرح کاملاً به صورت مردمی در حال اجراست.

وی، محرومیت زدایی، برقراری عدالت آموزشی و توسعه بهبود مستمر مدارس غیربرخوردار را از اهداف اجرای این طرح برشمرد و افزود: حامیان مدارس در این طرح سه گروه شامل حمایت مدرسه از مدرسه، حمایت خیر از مدرسه و حمایت نهادها و مؤسسات از مدرسه است.

مدیرکل دفتر امور زنان وزارت آموزش‌ و پرورش اضافه کرد: جهت سهولت در برقراری ارتباط بین حامیان و حمایت گیرندگان این طرح و ثبت متمرکز اطلاعات و اقدامات مدارس مجری، این دفتر در حال طراحی وب سایت ویژه طرح خواهر خواندگی است.

وی به برنامه افزایش نشاط در مدارس دخترانه اشاره کرد و گفت: با توجه به حضور حدود ۶.۵ میلیون دانش‌آموز دختر در مدارس کشور، طرح تهیه سرود ملی ویژه دختران نیز در حال پیگیری است که امیدوارم در آینده‌ای نزدیک از این سرود رونمایی خواهد شد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس