محمد دهقان

نماینده مردم طرقبه در مجلس گفت: اگر اقتدار دفاعی و امنیت کشور در دست بسیج و سپاه نبود همانند اوضاع اقتصادی و فرهنگی شاهد شرایط نابسامانی بودیم.

به گزارش مشرق، محمد دهقان نماینده مردم شاندیز،‌ طرقبه و چناران در مجلس شورای اسلامی در مراسم صبحگاه مشترک گردان های بیت المقدس ناحیه مقاومت بسیج سپاه طرقبه شاندیز، اظهار داشت:‌ ما هیچگاه کلام راحل (ره) را از یاد نمی‌بریم که اگر سپاه نبود کشور نبود.

وی افزود:‌ جمله معروف امام برای همان زمان نبود؛‌ امروز هم اگر سپاه و بسیج مستضعفان نباشد کشور دچار آسیب‌های غیرقابل پیش‌بینی خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

دولتمردان اول موضوع فساد مالی اطرافیان خود را روشن کنند

نماینده مردم شاندیز،‌ طرقبه و چناران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد:‌ همه مجاهدین طول دوران حاکمیت اسلام از صدر اسلام تاکنون در همان دفتر بسیج ثبت نام کردند و ما افتخار می‌کنیم همچنان نام بسیجی و سپاهی را به همراه خود داریم.

دهقان ضمن تسلیت ایام محرم،‌تصریح کرد:‌ انقلاب ما هم متصل به انقلاب امام حسین بود،‌ در آن آغاز شعار اول انقلاب این بود که نهضت ما حسینی است و رهبر ما خمینی(ره) است.

وی ادامه داد:‌ آن زمان برای رفتن به جبهه با یاد امام حسین  و ذکر مصائب امام حسین راهی جبهه‌ها می‌شدیم. شهدای ما در زمان شهادت هم ذکر یا حسین بر لب داشتند.

نماینده مردم شاندیز،‌ طرقبه و چناران در مجلس شورای اسلامی یادآور شد:‌ این نهضت و انقلاب از ابتدا با نام امام حسین شروع شد و به پیروی از امامی به پیروزی رسید که همه وجودش ذکر امام حسین و فرهنگ حسینی بود؛ با اینکه امام در همه مصائب مانند کوه بود.

وی با اشاره به اینکه باید فاتحه اسلامی را بخوانیم که یزید بخواهد امیر مومنان باشد،‌گفت:‌  جامعه اسلامی گرفتار فردی مانند یزید شود، این فرهنگ امام حسین بود که امام از همان ابتدای انقلاب فرمودند ما سمت آمریکا نمی‌رویم.

دهقان با بیان اینکه رهبری فرمودند من با اطمینان می‌گویم اسلام ابرقدرت‌ها را به خاک مذلت می‌نشاند،‌افزود:  در جای دیگر هم فرمودند آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند. این جملات میراث امام بزرگوار ما است که متاسفانه بعضا برخی از این راه منحرف شده‌اند.

وی عنوان کرد:‌ در همین قضایی که در این چند سال اتفاق افتاد این انحراف روشن بود. مقام معظم رهبری در ابتدایی که بحث مذاکرات مطرح شد در دولت قبل از روحانی در حرم مطهر رضوی فرمودند من به مذاکره با آمریکایی‌ها خوشبین نیستم بعد در دولت روحانی هم همین مطلب مطرح شد که ما به آمریکایی‌ها و اروپاییها اعتماد نداریم.

«رهبری به عنوان ولی فقیه و خلف صالح امام همان راه امام که راه امام حسین بود به خوبی تبیین کردند. برخی دولتمردان و عناصر سیاسی ما این به این مسائل آنگونه که باید توجه نکردند».

وی افزود:‌ رهبری فرمودند ما به مذاکرات خوشبین نیستیم اما برخی سیاستمداران گفتند ما خوشبین هستیم.

دهقان یادآور شد:‌ رهبری فرمودند گام‌هایی که برای توافق هسته‌ای بر می‌دارید به صورت متقابل باشد؛‌ اگر شما یک قدم بر می‌دارید بدانید آنها هم قدم خود را برمی‌دارند. اما متاسفانه گفتند که این شدنی نیست و همه توافقاتمان را امضا کردیم اما دیدیم آمریکایی‌ها چه کردند و چگونه بدعهدی کردند و کشور در این چند سال معطل مذاکرات آمریکا شد.

وی بیان کرد:‌در سال ۹۲ به میزان ۴۶۰ هزار میلیارد تومان نقدینگی داشتیم و امروز حدود ۱۷۰۰ هزار میلیارد تومان در کشور نقدینگی ایجاد شد، علت آن هم این بود که همه کشور معطل مذاکرات شد.

وی با بیان اینکه کشور سرمایه‌گذاران و فعالان اقتصادی همه ایستادند ببینند مذاکرات چه می‌شود،‌ گفت:  وقتی مذاکرات به توافق هسته‌ای ختم شد صبر کردند ببینند انتخابات ریاست جمهوری آمریکا چه می‌شود؛‌ این مردک (رئیس جمهور آمریکا) اعلام کرد که من اگر پیروز شوم برجام را پاره می‌کنم. تعدادی هم منتظر شدند ببینند برجام را پاره می‌کند یا خیر.

وی یادآور شد:‌ وقتی رئیس جمهور هم شد دوباره معطل ماندند و کشور ۵ سال در عرضه اقتصادی آنگونه که باید فعالیت نکرد و نقدینگی کشور به جای اینکه به سمت تولید معادن نفت و گاز و بازآفرینی بافت‌های فرسوده هدایت شود،‌ نقدینگی کشور خرج شد و در بانک‌ها انباشته شد و امروز بازار سکه،‌ارز مسکن را می‌بینیم.

دهقان تصریح کرد: نقدینگی به هر سمتی سوق پیدا می‌کند آنجا را تباه می‌کند، این از اشتباهاتی بود که به حرف ولی فقیه گوش داده نشد. اگر به حرف رهبری و مطالب و دستورات ایشان عمل می‌شد ما اینگونه دچار مشکل نبودیم، اکنون هم راه حل‌ها روشن است.

وی ادامه داد: زمانی که مذاکرات در لوزان و نیویورک جریان داشت رهبری فرمودند مشکل این کشور در لوزان و نیویورک حل نمی‌شود بلکه راه‌حل در داخل کشور است.ما باید از طرفیت‌های داخلی استفاده کنیم امروز هم نگاه رهبری این است که ما باید از ظرفیت داخلی کشور برای حل مشکلات کشور استفاده کنیم.

دهقان تصریح کرد: آمریکایی‌ها که در میدان جنگ سوریه و عراق شکست خوردند و بینی‌شان با مزدورانشان در منطقه و در خاک سوریه و عراق به خاک مالیده شد امروز می‌خواهند از طریق فشارهای اقتصادی همان خواسته‌های خود را تامین کنند و دوباره در سوریه،‌عراق و منطقه مسلط شوند. برخی می‌گویند اشکالی ندارد به ما که ربطی ندارد! طبیعتا اگر آمریکایی‌ها بر سوریه مسلط می‌شدند اولین کاری که می‌کردند حزب‌الله لبنان را نابود می‌کردند حزب‌الله لبنان دست بلند جمهوری اسلامی است.

وی گفت: اکنون با رفتار ترامپ همه به یک نقطه  و نتیجه رسیدیم چه آنهایی که خوشبین بودند و چه کسانی که بدبین و دلسوز بودند.همه بر این اذعان دارند که هیچ راهی جز مقاومت در برابر آمریکایی‌ها نیست.

این نماینده مجلس ادامه داد:‌ رئیس جمهور در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد امروز مذاکره با آمریکایی‌ها عین دیوانگی است. امروز دستگاه‌ دیپلماسی ما به نقطه‌ای رسیده که قبلا هم منتقدان آن را می‌گفتند.جمهوری اسلامی ایران خواهد ماند و آنهایی که می‌گویند وضع خراب است بدانند ما هم بر این باوریم وضعیت اقتصادی کشور مناسب نیست و آن حاصل بی‌تدبیری‌ها و کج نظری‌ها است.

دهقان تأکید کرد: اما ما به نقطه‌ای نرسیدیم که نگرانی خاصی راجع به اصل نطام داشته باشیم و بنابر فرموده رهبر معظم انقلاب این نطام باقی خواهد ماند و امثال ترامپ را هم مور و مار خواهند خورد. بدن و جسم نحس او خوراک مور و ملخ خواهد شد و جمهوری اسلامی باقی خواهد ماند و پرچم جمهوری اسلامی به دست صاحب اصلی آن یعنی حضرت ولیعصر (عج) وصل خواهد شد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۲۱:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۱
    0 0
    آخه بین شما رای کنسرتی و رای بی رای و رای ترس از دیوارکشی و رای مشهد آزاد شد نیستند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس