کد خبر 8928
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۸۹ - ۱۶:۴۱

وقتي در خبرها از زمزمه استيضاح يک وزير در راهروهاي پارلمان سخن به ميان مي آيد و سپس بيش از 70 درصد نمايندگان از عملکرد وي حمايت مي کنند تصوير پيچيده اي در ذهن متبادر مي شود. رئيس کميسيون آموزش دلايل اين تناقض را اعلام کرد.

به گزارش مشرق به نقل از مهر، آماده شدن متن 12 بندي استيضاح وزير علوم، تحقيقات و فناوري و تحرک براي فراهم شدن مقدمات استيضاح کامران دانشجو در حالي از سوي سعدالله نصيري قيداري عضو کميسيون آموزش و تحقيقات مجلس اعلام شده که چند روز پس از رسانه اي شدنش، نامه حمايت 215 نماينده مجلس شوراي اسلامي در حمايت از فعاليت هاي کامران دانشجو وزير علوم در مجلس قرائت شد.
در بيانيه 215 نماينده مجلس در حمايت از اقدامات وزارت علوم آمده است: "ما نمايندگان ملت شريف و انقلابي ايران در مجلس شوراي اسلامي ضمن تقدير و تشکر از اقدامات شجاعانه و مدبرانه وزير علوم، تحقيقات و فناوري به يکسال گذشته در حوزه هاي علمي، پژوهشي، فرهنگي و مديريتي و ايجاد فضاي مناسب جهت ورود نخبگان و اساتيد جوان و انقلابي در دانشگاه ها جهت پيشرفت و تعالي کشور، در زمينه هاي معنوي و مادي و تقويت اصول انقلاب به ويژه اقدامات انقلابي آن وزارتخانه حمايت خود را از اين اقدامات اعلام داشته و مصرانه مي خواهيم با تداوم و تسريع به انجام اين سياست ها با استفاده از همه ظرفيت هاي موجود با جديت و اولويت به جهت عفاف و حجاب در دانشگاه ها و تقويت ارزش هاي اسلامي، بالا بردن بصيرت ديني و افزايش کارآوري دانشگاه ها، همه همت و توان خود را به کار بگيرد."
علي عباسپور تهراني فرد - رئيس کميسيون آموزش و تحقيقات مجلس شوراي اسلامي در مقام تحليل اين تناقض به مهر گفت: درباره برخي نامه ها از نمايندگان مجلس مي خواهند امضا کنند و چون امضا بلافاصله مي خواهد انجام شود بنابراين نمايندگان نيز فرصت فکر کردن پيدا نمي کنند و به اين جهت که تصور مي کنند بحث خاصي هم نيست لذا نامه، طرح يا پيشنهادي را امضا مي کنند که اين مي تواند شامل نامه استيضاح يا حمايت باشد.
وي در عين حال گفت: نمايندگان وقتي مي خواهند رأي دهند و اين رأي به تصويب يک قانون يا به يک حرکت منجر شود، آن موقع واقعا فکر مي کنند. طرح هاي بسياري هستند که وقتي مطرح مي شوند خيلي از نمايندگان امضا کرده اند چون ممکن است فرصت مطالعه اش را نداشته باشند. اما وقتي در صحن مي خواهد براي اين طرح رأي گيري صورت گيرد، دقت مي کنند و ممکن است همان افرادي که امضا کرده اند رأي ندهند.
رئيس کميسيون آموزش و تحقيقات مجلس افزود: از يک طرف براي يک وزير بحث استيضاح مطرح مي شود و از طرف ديگر نامه حمايت نمايندگان از وي تهيه مي شود. وقتي حرکتهاي متضاد در يک زمينه ديده مي شود نمي توان روي آنها حساب خاصي باز کرد و نتيجه نهايي را بايد در صحن مجلس و پس از مشورت دقيق با نمايندگان ملاحظه کرد.
عباسپور درباره ديدگاهش نسبت به عملکرد وزير علوم به مهر گفت: در برخي موارد نسبت به عملکرد دکتر دانشجو وزير علوم اشکالاتي وارد است اما به نظر مي رسد وزير علوم با دقت نظر و دقت در مديريت به مناسب سازي روند آموزش عالي در کشور اقدام مي کند. مهمترين اقدام در اين زمينه نيز اين است که بتواند استقلال وزارت علوم را حفظ کند. در صورتي که وزير علوم بتواند به طور مستقل تصميم گيري کند و وزارت علوم را به طور مستقل اداره کند آنگاه اعتقاد داريم که وزارت علوم به نحو مطلوب اداره مي شود. اين توصيه اي بوده که در ابتداي وزارت دکتر دانشجو به وي اعلام شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس