کد خبر 892634
تاریخ انتشار: ۲۰ شهریور ۱۳۹۷ - ۲۳:۴۰
ابراهیم الجعفری و عادل الجبیر

رسانه‌های عراقی از درگیری لفظی بین وزیر خارجه این کشور و وزیر خارجه سعودی در نشست اتحادیه عرب خبر دادند.

به گزارش مشرق به نقل از الفرات نیوز، امروز سه‌شنبه در جریان نشست اتحادیه عرب در قاهره بین ابراهیم الجعفری وزیر خارجه عراق و عادل الجبیر وزیر خارجه سعودی درگیری لفظی به وقوع پیوست.

بر اساس این گزارش، الجعفری طی سخنانی در این نشست خواستار راه حل سیاسی و گفت‌وگو در یمن برای پایان دادن به جنگ در این کشور شد اما الجبیر وزیر خارجه عربستان مدعی شد که کشورش به درخواست دولت یمن در این کشور دخالت کرده است و پس از این جمله بود که برای مدتی کوتاه درگیری لفظی بین دو طرف به وقوع پیوست و این در حالی است که صدای آنها به صورت زنده در حال پخش بود.

الجبیر امروز در سخنرانی خود در نشست وزیران خارجه عرب به موضوع تجاوزگری کشورش به یمن اشاره کرد و با سرپوش گذاشتن بر جنایت‌های کشورش علیه غیرنظامیان یمنی از جمله حمله اخیر به دانش آموزان یمنی در استان صعده مدعی شد: عربستان بر تداوم اتخاذ همه گام‌ها برای حفاظت از غیرنظامیان در یمن تاکید می کند.

وی همچنین بدون اشاره به مانع تراشی اخیر عربستان برای عزیمت هیئت جنبش انصار الله برای شرکت در نشست کمک به حل و فصل سیاسی یمن مدعی شد: حوثی ها به درخواست های جامعه بین المللی برای حل بحران یمن پاسخ مثبت نداده اند که آخرین مورد آن نشست ژنو بود.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس