کد خبر 892578
تاریخ انتشار: ۲۱ شهریور ۱۳۹۷ - ۰۲:۰۰
فارغ‌التحصیلان

پژوهشگران سازمان همکاری و توسعه اقتصادی در تازه‌ترین بررسی‌های خود دریافتند، دانشجویان انگلیسی از دانشگاه فارغ‌التحصیل می‌شوند بی آنکه هیچ مهارتی آموخته باشند.

به گزارش مشرق، پژوهشگران سازمان همکاری و توسعه اقتصادی در تازه‌ترین بررسی‌های خود دریافتند، دانشجویان انگلیسی از دانشگاه فارغ‌التحصیل می‌شوند بی آنکه مهارتی آموخته باشند. 

سازمان همکاری و توسعه اقتصادی سازمانی است بین‌المللی، دارای ۳۵ عضو که اعضای آن متعهد به اصول دموکراسی و اقتصاد آزاد هستند.

این سازمان به تعبیری، عمده‌ترین سازمان بین‌المللی تصمیم‌گیرنده اقتصادی است که مقرّ اصلی آن در شهر پاریس قرار دارد.

محققان این پژوهش باور دارند، اکثر دانشجویان تنها واحدهای تئوری را در کلاس می‌گذرانند و فرصتی برای انجام آموخته‌هایشان به آنها داده نمی‌شود. 

براساس اظهارات مسئولان سازمان همکاری و توسعه اقتصادی، بسیاری از کشورها از جمله انگلیس، دانشجویانی را از دانشگاه‌ها فارغ‌التحصیل می‌کنند که آموخته‌هایشان با مهارت‌های مورد نیاز برای استخدام در مشاغل ارتباطی ندارد. 

به گفته پژوهشگران، این بزرگ‌ترین شکاف در کشورهای کانادا، آلمان، فرانسه و انگلیس است که افراد تنها صرف داشتن یک مدرک تحصیلی وارد دانشگاه می‌شوند و وقتی دوره تحصیلی خود را به پایان می‌رسانند متوجه می‌شوند، آنچه که خوانده‌اند مرتبط با شغل‌شان نیست.

این بررسی در سایت «timeshighereducation» منتشر شده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • US ۰۳:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۱
    2 6
    فکر می کنی که چرا 8 هزار ازما بهتران ارز میگیرند که در انگلیس درس نخوانند ( شما بگویید بخوانند) و چطور یک دکتر تقلبی رییس میشود.
  • احمد FR ۰۷:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۱
    2 0
    رئیس جمهور ما نیز فارغ التحصیل انگلیس است؟!
  • IR ۰۸:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۱
    1 1
    یعنی مثل ایرانه؟ بعید میدونما
  • IR ۱۲:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۱
    0 1
    شما به فکر ایران خودمون باش، فوق لیسانس شیمی بیکار باشه تو کشوری که بیشترین میعانات و میدان نفتی و گازی در جهان داشته باشه اونور آب اینو بگی ازت تست الکل میگیرن !

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس