نویسندگان کاشوب - رست خیز - نشر اطراف

«رست خیز» در واقع جلد دوم «کاشوب» است که در آن 24 نویسنده از اتفاق‌هایی نوشته‌اند که نسبت آنها را با رخداد سال 61 هجری تغییر داده.

به گزارش مشرق، روزنامه وطن امروز در شماره امروزش چند پیشنهاد از تازه‌های نشر برای مطالعه در ماه محرم را ارائه داد:

«رست خیز»/ به همت نفیسه مرشدزاده (جمعی از نویسندگان)
«رست خیز» در واقع جلد دوم «کاشوب» است که در آن 24 نویسنده از اتفاق‌هایی نوشته‌اند که نسبت آنها را با رخداد سال 61 هجری تغییر داده؛ افرادی با شغل‌ها و گرایش‌های فکری مختلف که به خاطر تفاوت محیط زندگی‌شان هر کدام از زاویه‌ای به این ماجرا نگاه کرده‌اند. مترجم، جهانگرد، شاعر، فیلمساز و همسر یک طلبه بخشی از نویسندگان این روایت‌ها هستند که هر کدام جهان‌بینی متفاوتی از دیگری دارند. نویسندگان دعوت شده به این مجموعه تلاش کرده‌اند گزارشی صادقانه و عینی از رویدادهایی بدهند که در همین روزها اتفاق افتاده ولی هنوز در سایه واقعه سال 61 است.

آینه تمام‌نما / آیت‌الله حائری‌شیرازی
کتاب «آینه تمام‌نما» درس گفتارهای آیت‌الله حائری‌شیرازی با محوریت عاشورا است که در این کتاب به صورت منسجم ارائه شده است. در این کتاب که در 7 فصل با محوریت عاشورا ارائه شده، مباحثی نظیر بینش و بصیرت حسینی، درس‌های عاشورا، عوامل واقعه عاشورا، پیامدهای واقعه عاشورا، در سوگ سیدالشهدا علیه‌السلام، زیارت امام حسین‌(ع) و انقلاب اسلامی در پرتو عاشورا عنوان شده است. این کتاب که درس‌های آن با تمثیل‌هایی خواندنی همراه شده، خواننده را در فهم بیشتر حرکت سیدالشهدا(ع) در سال ۶۱ ه ق که منجر به شهادت آن حضرت شد، یاری می‌کند.

«بس کن رباب»/ حسن لطفی
حسن لطفی از جمله شعرای برجسته‌ آیینی کشور، به تازگی 2 مجموعه شعر «بس کن رباب» و «برای آمدنت» را از نشر جمهوری وارد بازار نشر کرده است. در بخشی از کتاب «بس کن رباب» می‌خوانیم:  «بس کن رباب حرمله بیدار می‌شود/ اینجا دوباره حلقه‌ انظار می‌شود/ ترسم که نیزه‌دار کمی جابه‌جا شود/ از روی نیزه راس عزیزت رها شود/ گرچه امید چشم ترت ناامید شد/ بس کن رباب یک شبه مویت سپید شد/ اینجا به نیزه کودک تو خواب می‌کنند/ فرقی نمی‌کند که چه پرتاب می‌کنند/ بر نیزه‌های قافله سنگی اگر خورد/ هر سر که کوچک است بر او سخت‌تر خورد»

سلوک ماتم/ سیدمسعود عمرانی
کتاب «سلوک ماتم» پژوهش مفصل حدیثی در بررسی شیوه‌های عزاداری ائمه معصومین(ع) است. در این کتاب می‌توانید پاسخ این پرسش‌ها را بیابید: آیا روایات سوگواری معتبر و قابل استناد است؟ آیا قبل از ظهور اسلام، عزاداری بر معصومان علیهم‌السلام مطرح بوده است؟ اهل‌بیت علیهم‌السلام بر مصایب خود چگونه عزاداری می‌کردند؟ از زمان غیبت کبرا تاکنون، چه تحولاتی در شیوه‌های عزاداری پدید آمده است؟ آیا ملاکی برای ارزیابی و تشخیص شیوه‌های صحیح و غیرصحیح عزاداری وجود دارد؟ آیا شیوه‌های کنونی و مرسوم عزاداری در مناطق مختلف، با آموزه‌های اهل‌بیت علیهم‌السلام همخوانی دارد؟

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس