جانبازان

یک جانباز ۴۵ درصد گفت: در انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به جامعه عملکرد ضعیفی داشته‌ایم و بیشتر فعالیتهایمان ضد فرهنگ بوده است.

به گزارش مشرق، مسعود بذرفروش، جانباز ۴۵ درصد، در گفت‌وگو با خبرنگار ما با اشاره به مشکلات جانبازان اظهار کرد: به نظر می‌رسد بزرگترین مشکلات را جانبازانی دارند که در بستر هستند؛ آنهایی که مشکلات حرکتی دارند. متأسفانه به این گروه از جانبازان کم توجهی می‌شود و در واقع اگر بخواهم هیچ نهادی را نمی‌شناسم که توجهی به وضعیت جانبازان داشته باشند و حتی تماسی با آنها بگیرند و احوالشان را جویا شود.

وی افزود: از زمانی که بنیاد جانبازان با بنیاد شهید ادغام شده است، هیچ توجهی به وضعیت جانبازان نمی‌شود و جانبازان بسیاری را سراغ دارم که به نان شبشان محتاج هستند. از طرفی هم تصورات جامعه نسبت به جانبازان بسیار منفی است زیرا مردم فکر می‌کنند، در جامعه همه چیز در دست جانبازان است. وضعیت فعلی ما به‌گونه ای است که درونمان خودمان را می‌سوزاند و بیرونمان اعضای جامعه را و این نگاه برای ما بسیار رنج‌آور است.

این جانباز ۴۵ درصد تصریح کرد: جانبازان هیچ زمانی نسبت به ایثارگری‌ها و فداکاری‌هایشان پشیمان نخواهند شد حتی اگر شاهد بی‌توجهی از سوی مردم و مسئولان باشند. به هرحال باید به فکر جانبازان به ویژه آن گروهی باشیم که تحرک ندارند و همیشه در بستر هستند. به وضعیت این افراد باید رسیدگی کرد و معتقدم اگر اتفاقی برای نظام بیفتد، ۹۰ درصد جانبازان برای دفاع در صف اول هستند.

وی بیان کرد: بسیاری از جانبازان حتی شردم می‌کنند برای مشکلاتشان به بنیاد شهید و امور ایثارگران مراجعه کنند اما آیا ما نباید به امور آنها رسیدگی کنیم و از نزدیک در جریان مشکلاتشان قرار بگیریم. ما جانبازانی داریم که از مشکلات مالی در عذاب هستند و حتی خانواده‌هایشان آنها را طرد کرده‌اند. هم‌اکنون نهادی وجود ندارد که جانبازان به آن مراجعه کنند تا مشکلاتش حل شود.

بذرفروش تصریح کرد: تاکنون به خود اجازه نداده‌ام تا مشکلاتم را بازگو کنم و اینگونه احساس شود که منتی بر سر جامعه است، اما به هرحال باید معضلات ویژه جانبازان به گونه‌ای توسط بنیاد شهید و امور ایثارگران که تنها متولی این امر است، حل شود.

وی بیان کرد: اگر دولت مشکلات مالی دارد، این واقعیت را خدمت مقام معظم رهبری بازگو کنند تا ایشان مشکل‌گشای امور باشند؛ چراکه مطمئنم اگر ایشان در جریان مشکلات ما قرار بگیرند، قطعا برای حل آن اقدامی خواهند کرد.

این جانباز ۴۵ درصد تصریح کرد: با توجه به شرایط کنونی کمبود دارو و گران شدن آن از مشکلات جانبازان به شمار می‌رود. سه ماه گذشته فاکتور ششصد هزار تومان دارو را بردم و تنها هشت هزار تومان به حسابم واریز شد درحالیکه آن داروها را حتما باید مصرف کنم تا حال مساعدی داشته باشم.

وی افزود: متأسفانه بنیاد شهید و امور ایثارگران همه فعالیت‌هایش در حد رفع تکلیف است و پاسخگوی نیاز جانبازان نیست. بیشتر پاسخ‌های بنیاد منفی به درخواست‌های جانبازان منفی است.

بذرفروش اظهار کرد: اگر بتوانیم فرهنگ ایثار را در حد معمول در میان خانواده‌های ایثارگران جا بیندازیم، مطمئن باشید که همین خانواده‌های ایثارگران پاسدار این فرهنگ خواهند بود. زمانی که دولتمردان آنچه را که شایسته ایثارگران است را انجام نمی‌دهند، چطور انتظار داریم که خانواده‌های ایثارگران و حتی مردم قدردان فداکاری‌های آنها باشند.

وی افزود: پلی در ایتالیا خراب شد و آقای رئیس جمهور به مناسبت این اتفاق تسلیت گفت درحالی که بیست روز قبل ۱۱ پاسدار و بسیجی در مرز شهید شدند و ما هیچ خبر تسلیت نشنیدیم. با چنین اعمالی نمی‌توانیم فرهنگ ایثار را در جامعه نهادینه کنیم.

این جانباز ۴۵ درصد تصریح کرد: برای اعزام تیم فوتبال به روسیه و حتی بازگشت از جام جهانی، میلیاردها تومان هزینه صرف می‌شود اما برای جانبازانی که برای حفظ این وطن جانشان را در کف گذاشتند و رفتند، چه کردند؟ همه اینها مخالفت با فرهنگ ایثار است. گاهی اوقات احساس می‌کنم همه این حرکت‌ها عمدی است تا به جوانان بفهمانند که ایثار فایده‌ای ندارد.

وی افزود: گاهی فرزندانم می‌گویند برای چه رفتی؟ برای کسانی که ارزش ایثارت را نمی‌دانند و من بارها به آنها گفتم که من برای وطنم به جبهه رفتنم نه برای شادی دل مسئولان. اگر امروز امنیتی داریم، به خاطر خون شهدا و ایثارگران است. ما باید فرهنگ ایثار را در جامعه نهادینه کنیم و این نهادینه‌سازی تنها با عمل ممکن است و با شعارها و برگزاری همایش‌ها نشدنی است.

بذر فروش اظهار کرد:  دولت حتی در ارائه تسهیلات به جانبازان هم نتوانسته به درستی آن را برای جامعه تبیین کند. بارها در رسانه‌ها شنیدیم که در بودجه ۹۷ چندین میلیارد به حرم حضرت امام راحل اختصاص داده شده است. این نوع خبر، از جمله خبرهای منفی و به نوعی ضد افکار و منش امام راحل است؛ چراکه فرد وقتی این خبر را می‌شنود، با خودش می‌گوید عده‌ای امکانات اولیه ندارند، چرا باید چنین بودجه هنگفتی برای توسعه حرم صرف شود. همه این حرکت‌ها ضد فرهنگ است.

مسعود بذرفروش، جانباز ۴۵ درصدی است که در عملیات رمضان در سال ۶۱ از ناحیه یک چشم، کمر جانباز شده و جانباز شیمیایی و اعصاب و روان است.

*ایکنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس