کد خبر 49812
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۸:۳۳

استاد محمود فرشچيان در مراسم رونمايي از نماد تابلوي «جانباز دو چشم نابينا» خطاب به جانبازان گفت: شما جانبازان ماندگار هستيد و تعالي کشور مرهون رشادت‌هاي شما بوده است و افتخار اين اثر هنري براي جانبازاني است که سربلندي کشور مديون آنهاست.

به گزارش مشرق به نقل از فارس، مراسم رونمايي از تمبر يادبود و جديدترين اثر استاد محمود فرشچيان با موضوع جانبازان دو چشم نابينا با حضور استاد فرشچيان، مرتضي تمدن استاندار تهران، مجتبي رحماندست مشاور رئيس بنياد شهيد و امور ايثارگران، عباس خامه‌يار معاون پژوهش و ارتباطات فرهنگي، اسکندر يارنسب مديرکل تبليغات و مراکز فرهنگي بنياد شهيد و امور ايثارگران، احمد اسماعيلي رئيس بنياد شهيد و امور ايثارگران تهران بزرگ و حميد اعتماد دبير خانه نور تهران و جمع کثيري از جانبازان هنرمند و نخبه دو چشم نابيناي کشور در مجموعه فرهنگي سيدالشهدا عليه السّلام برگزار شد.

استاد فرشچيان در اين مراسم اظهار داشت: افتخار اين اثر هنري براي جانبازان است؛ جانبازاني که استقلال و سربلندي کشور را مديون آنها هستيم.

وي ادامه داد: تمام ملت ايران مديون جانبازان هستند و هرکاري انجام دهند در مقابل ايثارگري آنها هيچ است.
اين هنرمند پيش‎کسوت کشورمان بيان داشت: شما جانبازان ماندگار هستيد و تعالي کشور مرهون رشادت‌هاي شما بوده است.

استاد فرشچيان در خصوص تابلوي جانباز دو چشم بيان کرد: سال گذشته خانه نور ايران پيشنهاد ارائه چنين کاري را به بنده دادند؛ اين تابلو تصوير يک انسان است که فکر و انديشه او نوراني و خدايي است که قلب او را نيز نوراني کرده است.

در ادامه مراسم، احمد اسماعيلي، ضمن قدرداني از مسئولان خانه نور، همسران و فرزندان جانبازان اظهار داشت: همسران و فرزندان جانبازان براي انجام تکليف با عشق و احساس مسئوليت و اعتقاد در کنار جانبازان هستند.

وي ادامه داد: خانه نور تهران و کشور از تشکل‌هاي قوي جامعه ايثارگران است که در زمينه‌هاي مختلف اين حضور را شاهد هستيم. آنها همان‌طور که در دوران دفاع مقدس به فرمان حضرت امام خميني(ره) لبيک گفتند امروز در سنگرهاي علمي، فرهنگي، سياسي و اجتماعي تلاش مي‌کنند.

اسماعيلي ادامه داد: جانبازان ولايت‌مدار نسبت به مسائل مهم کشور بي‌تفاوت نيستند و در مقوله‌هاي فرهنگي و ترويج فرهنگ ايثار و شهادت به عنوان راويان در همايش‌هاي مختلف نيز حضور پيدا مي‌کنند؛ ‌آنها بايد اين حضور در صحنه را حفظ کنند چرا که توصيه شهدا همين بوده است.

رئيس بنياد شهيد و امور ايثارگران تهران بزرگ خطاب به جانبازان گفت: وصيت‌نامه شما در جبهه‌ها اطاعت از خط ولايت بود و گفته‌ بوديد که عاشقانه و با چشمي باز در جبهه‌ها حضور يافتيد.
وي يادآور شد: دشمن در 8 سال جنگ تحميلي با مدرن‌ترين تجهيزات به کشور يورش آورد اما شما جانبازان با اطاعت محض از انقلاب اسلامي دفاع کرديد و امروز شاهد هستيم که انقلاب ما به جهان صادر شده است.

اسماعيلي خاطرنشان کرد: کشورهاي مظلوم دنيا امروز انقلاب ما را شناخته‌اند و فهميده‌اند که اين انقلاب بدون وابستگي به استکبار از حق مظلومان دفاع مي‌کند و اميدواريم انقلاب‌‌ اسلامي در جهان با رهبري واحدي به ثمر بنشيند.
وي يادآور شد: در انقلاب‌هايي که هم‌اکنون در جهان مشاهده مي‌کنيم خلل رهبريت مشاهده مي‌شود که در اينجا به اهميت نقش ولي‌فقيه و فرماندهي ايشان پي‌مي‌بريم.

رئيس بنياد شهيد و امور ايثارگران تهران بزرگ يادآور شد: لبنان در مقاومت‌هاي خود از ايثارگران و شهداي دفاع مقدس الگو گرفت و توانست پوزه اسرائيل را به خاک بمالد و اکنون مسئوليت ما بسيار سنگين شده است.

حميد اعتماد دبيرخانه نور تهران نيز گفت: يکي از فعاليت‌هاي خانه نور ايران تعامل با مسئولان کشوري است و فرهنگ‌سازي و نهادينه کردن فرهنگ ايثار و شهادت از ديگر برنامه‌هاي خانه نور ايران بوده که با تمام تلاش وارد عرصه شده است.

جانبازان دو چشم نابينا حشمت‌الله صادق امير عقيقي، مهناز دارابي، خليل اقدام‌پناه و آقاي جهانيان، ذوقي و ميرطاهري از نخبگان ايثارگر در عرصه‌هاي مختلف فرهنگي، اجتماعي و ورزشي بودند که مورد تجليل قرار گرفتند. همچنين لوح سپاسي از سوي رئيس و نماينده ولي فقيه در بنياد شهيد و امور ايثارگران و استاندار تهران به پاس قدرداني از هنرمندي استاد فرشچيان به وي اهدا شد.

گفتني است، اثر استاد فرشچيان با عنوان «نماد جانباز دوچشم نابينا» بعد از رونمايي به موزه شهداي مرکزي واقع در خيابان طالقاني اهدا مي‌شود.

 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس