کد خبر 891948
تاریخ انتشار: ۱۹ شهریور ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۰
پستونک لاکچری

در شرایطی که بازار پوشک و محصولات بهداشتی ملتهب شده، عده‌ای هم هستند که لاکچری شدن کودکان‌شان را از بدو تولد آغاز کرده‌اند.

به گزارش مشرق، این یک داستان واقعی است!

سکانس اول: روز، داخلی، سوپرمارکت محله

مشغول حساب کردن خریدهایم هستم که خانمی با کودک چندماه‌اش وارد مغازه می‌شود و از فروشنده دو بسته پوشک می‌خواهد، قیمت دو بسته را که می‌شنود کمی مکث می‌کند و با گشتی در کیف پولش و زمزمه‌هایی زیر لب به فروشنده می‌گوید: «آقا فعلاً همین یک بسته رو می‌برم» بعد در حالی که دخترک ملوس و خوش‌خنده‌اش را در آغوشش جا به جا می‌کند من را مخاطب قرار می‌دهد و می‌گوید: «خدا ازشون نگذره با این وضعیتی که برای مردم درست کردن» بعد هم با ناراحتی مغازه را ترک می‌کند.

ببینید:

عکس/ باور کنید اینجا تهران است!

سکانس دوم: شب، داخلی، منزل

صفحه اینستاگرام را باز می‌کنم و با درخواستی برای آشنایی با یک پیج کودک مواجه می‌شوم.

صفحه تبلیغاتی را که باز می‌کنم با انواع و اقسام عکس‌ها و تبلیغاتی مواجه می‌شوم که مسیر لاکچری شدن کودکان را از بدو تولد نشان می‌دهد.

 پستونک با طلای 18 و 24 عیار

شروع به خواندن توضیحات می‌کنم: «سفارش تاج سلطنتی و تور بالای تخت، فروش لاکچری‌ترین اکسسوری‌های سیسمونی نوزاد در ایران، شیشه شیر سوارسکی و ست‌های ورساچه، پستونک با طلای 18 و 24 عیار، انواع قاب و بند پستونک با روکش طلا، کفش‌های آل استار کودک تعداد محدود و سفارش از اتریش...»

کنجکاوی برای اطلاع از قیمت‌ها مغزم را قلقلک می‌دهد، بلافاصله به صاحب صفحه پیام می‌دهم و در مورد قیمت و شرایط خرید سوال می‌کنم.

ست شیشه و پستونک و زنجیر 600 هزار تومان

چند دقیقه بعد فردی که خودش را صاحب اصلی و وارد کننده محصولات معرفی می ‌کند در پاسخ می‌گوید: یک سری از پستونک‌ها که فقط در قسمت بالایی کار طلا دارند با قیمت 150 هزار تومان تقدیم شما می‌شود، ست‌های شیشه و پستونک طلا و سنگ سوارسکی هم قیمت‌های متغیری دارند.

وقتی خودم را خواهان یکی از ست‌های کامل معرفی می‌کنم با استقبال بی‌نظیری می‌گوید: شما واقعا خوش سلیقه هستید، این ست‌ها از ترکیه و اتریش وارد و هر دو ماه یک دفعه شارژ می‌شوند، قیمت ست‌ها در بازار 700 تا 800 هزار تومان است اما من با تخفیف ویژه با شما 600 تومان حساب می‌کنم.

در مورد کیفیت اجناس سوال می‌کنم که می‌گوید: شما اگر برلیان هم بگیرید ممکن است خراب شود اما اجناس ما قطعاً عمر مفیدی دارند.

فروشنده که به دنبال ترغیب من برای خرید است، شروع به تعریف از سایر محصولات صفحه اش می‌کند و می‌گوید: ما اجناس ارزان تری هم داریم، مثلا یک سری از پستونک‌ها با روکش طلا بین 65 تا 85 هزار تومان است که برای هدیه می‌تواند گزینه مناسبی باشد.

تشکر می‌کنم و می‌گویم هر وقت تصمیمم برای خرید قطعی شد اطلاع می‌دهم.

کمی مکث می‌کنم تا تصاویر و نوشته‌هایی را که دیده و خوانده‌ام هضم کنم، ناخودآگاه تصویر مادر و کودک درون سوپرمارکت جلوی چشمانم می‌آید.

به یاد جمله ابتدایی کتاب آناکارنینای تولستوی می‌افتم: «خانواده‌های خوشبخت همگی شبیه هم هستند اما خانواده‌های تیره‌بخت هرکدام تلخی‌های خاص خود را دارند.»

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 14
  • در انتظار بررسی: 5
  • غیر قابل انتشار: 1
  • وطن دوست BE ۰۹:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۹
    23 36
    مشرق تو اذیت نکن دیگه -- اینها جزو یک درصدی ها هستند بگذار و بگذار -- در هر جامعه ای هستند -- حق خوری-هاشون نشان بده با زندگی مریظشان کارت نباشه !!
    • RO ۱۰:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۹
      26 2
      غلط کردند مردم را غارت می کنند و نمایش تجمل و اشرافیگری می دهند دم مشرق گرم باید اینها را رسوا کرد و از طریق قانون ریشه نحسشان را خشکاند
  • IR ۰۹:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۹
    10 28
    امریکا هیچ غلطی نمیتواند بکند.
    • phln IR ۱۶:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۹
      15 10
      باز تو زر زدی؟
  • IR ۱۰:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۹
    9 2
    یک در صد از نظر شمارش 90درصدی از نظر ثروت
  • دیدگا IR ۱۱:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۹
    23 3
    اینکه یک عده اونقدر پول دارن که پستونک طلا و تاج مروارید بالای تخت نوزاد میخرن مهم نیست! از این جماعت خرمایه دار همیشه بودن و همیشه هستن! وضعیت اکثریت جامعه باید مهم باشه که به رفاه نسبی برسن و امنیت روانی و اقتصادی داشته باشن! واقعا رسوندن جامعه ایران به رفاه و امنیت اقتصادی نسبی با اینهمه ثروت و نفت و منابع و پتانسیلی که داریم سخته؟! مشکل ما اینه که این بدبختا فقط چشمشون دنبال خارجی هاست که وضعیت ما رو درست کنن! حتی ذره ای خودباوری ندارن!
  • IR ۱۲:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۹
    14 8
    جزو 4 درصدی هائی که آقای قالیباف گفتن
  • IR ۱۲:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۹
    8 3
    ی مشت بیمار روانی هستن که پول زیادی دارن و باید ازشون گرفت پولو . مثل دیوانه ای که چاقو دستشه میمونن .
  • عادل IR ۱۳:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۹
    7 3
    من همین زندگی با حقوق معلمی و سختی معیشت رو به زندگی این جماعت بدبخت ترجیح میدم. خدایا شکرت که گرفتاری‌های ما در این دنیا رو تحمل نداری و سختی معیشت قرار دادی. واقعا اندوختن مال و ثروت، انسان رو به کجاها که نمیکشونه...
  • IR ۱۳:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۹
    18 2
    همچین هم گرون نیست . میشه شش بسته پوشک . پس الان هرکی پوشک بخره لاکچری حساب میشه ؟
  • US ۱۴:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۹
    9 32
    زهر بزارن تو دهن اون کودکی که میخواد پستونک طلا بخوره. الهی بمیره
  • US ۱۴:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۹
    7 1
    مرزهای خریت داره با پول جابه جا میشه
  • ناشناس IR ۱۴:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۹
    12 1
    خب همه از خودتون هستند شما به کی گیر میدی ؟ حالتون اصلا خوبنیست
  • US ۱۶:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۹
    7 1
    4 درصدی هایی که خون مردم رو تو شیشه کردن و در شرایط اقتصاد امروز هر روز هم وضعشون بهتر از روز قبل داره میشه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس