کد خبر 891907
تاریخ انتشار: ۱۹ شهریور ۱۳۹۷ - ۰۰:۳۱
خبر ویژه

شبکه ۴ انگلیس ضمن تهیه گزارشی تصریح کرد سازمان مجاهدین خلق (منقرض) شده و از طریق رفتارهای فیک (دروغ) خود را زنده و مؤثر نشان می‌دهد.

به گزارش مشرق، روزنامه «کیهان» در ویژه‌های خود نوشت:

در این مستند «لیندزی هیلسام» خبرنگار این شبکه تلویزیونی برای تحقیق درباره فعالیت منافقین به کشور آلبانی سفر کرده و تلاش می‌کند تا از اردوگاه تازه‌تأسیس این سازمان گزارش تهیه کند.


براساس این گزارش، اردوگاه منافقین در منطقه‌ای روستایی واقع در خارج از شهر مانز بوده که پیش‌تر برای نگهداری آوارگان و پناهجویان مورد استفاده قرار گرفته است.


این اردوگاه اکنون بیش از دو هزار و پانصد عضو سازمان مجاهدین را در خود جای‌ داده و تحت حفاظت دستگاه‌های امنیتی دولت آلبانی قرار دارد.


از نکات قابل‌توجه در این گزارش زمانی است که خبرنگار شبکه چهار انگلیس برای تهیه گزارش به اردوگاه منافقین رفته و با برخورد خشن محافظان مواجه می‌شود.


وی حتی پس از ارائه کارت خبرنگاری خود اجازه ورود به داخل کمپ را پیدا نکرده است.


خبرنگار شبکه چهار با تعجب می‌پرسد: اما اینجا آلبانی است و درک این مسئله که چرا نمی‌توان به اردوگاه نزدیک شد دشوار است.


وی ادامه داد که براساس تدابیر امنیتی، غیر از اعضای سازمان، سایر افراد قادر به نزدیک شدن تا شعاع چند صد متری اردوگاه نخواهند بود.


این گزارش در ادامه می‌افزاید: سازمان از طریق شستشوی مغزی اعضای خود سلفی‌گری را رواج می‌دهد. این سازمان همچنین افرادی که قوانین را زیرپا گذاشته زندانی می‌کنند.


بخش دیگری از این مستند به‌ مرور جنگ ایران و عراق پرداخته و یادآور می‌شود که اعضای این گروه با حضور در صف سربازان رژیم بعث علیه کشور خود جنگیده‌اند. از این ‌رو به گفته شبکه چهار، ایرانی‌ها این افراد را خیانتکار تلقی می‌کنند.


این گزارش نشان می‌دهد که چگونه اعضای این سازمان تروریستی از طریق فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی به جوسازی علیه حکومت ایران پرداخته و تلاش می‌کنند تا وانمود شود که مردم داخل ایران طرفدار سازمان بوده و دست به اعتراض زده‌اند.


فردی با نام مستعار حسن که پیش‌تر در سازمان مجاهدین فعالیت داشته در گفت‌وگو با شبکه چهار انگلیس عنوان کرد که مسئولیت او ایجاد حساب‌های تقلبی و ترند کردن پیام‌هایی در حمایت از این گروه تروریستی بوده است.


او گفت: هدف ما این بود که نشان دهیم مردم ایران حامی رئیس سازمان هستند.


این گزارش در پایان ‌اشاره می‌کند که سازمان بیشتر از آنکه برای حکومت ایران یک تهدید باشد برای خودش تهدید به شمار می‌رود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • US ۰۷:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۹
    0 0
    فيك يعني چي بفارسي ؟
    • GB ۱۴:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۹
      0 0
      تقلبی
  • IR ۱۶:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۹
    0 0
    اینارو بزرگ نکنید بزارید موزه دارا مطالعشون کنند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس