کد خبر 891889
تاریخ انتشار: ۱۸ شهریور ۱۳۹۷ - ۲۳:۰۱
بانن

استراتژیست ارشد سابق ترامپ معتقد است که رئیس‌جمهوری آمریکا با یک کودتا مواجه شده است.

به گزارش مشرق به نقل از رویترز، استراتژیست ارشد سابق کاخ سفید با اشاره به یک ستون ناشناس در نیویورک تایمز که به جزئیات مخالفت در درون دولت ترامپ پرداخته به رویترز گفت که دونالد ترامپ با یک کودتا مواجه شده است.

بیشتر بخوانید:

ترامپ به جنگ کودتاچیان دولت خود رفت

بانن در جریان سفر به ایتالیا گفت: چیزی که دیروز شاهدش بودید تا حدی که امکان داشت جدی شد. این یک حمله مستقیم به نهادهای دولتی است. این یک کودتا است.

نیویورک تایمز اعلام کرد که این ستون روز چهارشنبه گذشته منتشر شد و توسط یکی از مقامات ارشد کاخ سفید که نخواسته نامش فاش شود نوشته شده است.

نویسنده به بی اخلاقی ترامپ انتقاد کرده و نوشت: بسیاری از مقامات ارشد در دولت خود او (ترامپ) مصرانه از داخل برای خنثی کردن دستورکار او گرایشات بد او تلاش می‌کنند.

بانن گفت آخرین باری که یک رئیس جمهوری آمریکا با چنین شرایطی مواجه بوده در جریان جنگ داخلی آمریکا و زمانی بوده که ژنرال جرج بی مک کلیلان با آبراهام لینکولن، رئیس‌جمهوری وقت آمریکا درگیر شده بود.

ترامپ روز جمعه به خبرنگاران گفت: من به جف خواهم گفت که بررسی کند تا ببیند چه کسی نویسنده آن مقاله بوده است. چون من واقعا فکر می‌کنم که این یک موضوع امنیت ملی است.

رسانه‌های آمریکایی معتقد هستند که نوشتن مقاله جرم نبوده و این اقدام ترامپ مبنای قانونی ندارد. آتلانتیک در این خصوص نوشت: فقط یک مشکل وجود دارد؛ هیچ جرم محرزی اتفاق نیفتاده است که منجر به تحقیق وزارت دادگستری شود.

مایک پنس، معاون رئیس جمهوری آمریکا نیز امروز در مصاحبه با برنامهFace the Nation شبکه سی بی اس گفت که او هرگز بخشی از گفتگو درباره اصلاحیه ۲۵ قانون اساسی به منظور اخراج ترامپ از کاخ سفید نبوده است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس