کد خبر 891769
تاریخ انتشار: ۱۸ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۷
مجلس

بسیاری از دانشگاهیان خروج «طرح تشدید مبارزه با مفاسد اقتصادی» از دستور کار مجلس را اشتباه و اقدام عجیب برخی از نمایندگان مجلس درباره طرح « شفافیت آرای نمایندگان» را فریبکارانه دانستند!

به گزارش مشرق، خروج «طرح تشدید مبارزه با مفاسد اقتصادی» از دستور کار مجلس و اقدام عجیب برخی از نمایندگان مجلس درباره طرح « شفافیت آرای نمایندگان» از موضوعاتی بود که واکنش‌های بسیاری را از سوی دانشگاهیان و سایر مردم به دنبال داشت.

بسیاری از دانشگاهیان خروج «طرح تشدید مبارزه با مفاسد اقتصادی» از دستور کار مجلس را اشتباه و اقدام عجیب برخی از نمایندگان مجلس درباره طرح « شفافیت آرای نمایندگان» را فریبکارانه دانستند! که در ادامه به برخی از این واکنش‌ها آمده است:

* مجلس اشتباه بزرگی کرد به طرح مبارزه با مفاسد اقتصادی رای نداد! 

علیرضا زاکانی عضو هیات علمی دانشگاه تهران نوشت: « مجلس اشتباه بزرگی کرد و به طرح تشدید مبارزه با مفاسد اقتصادی رای نداد! این طرح بی نظیر پس از سال ها تلاش و گذراندن مسیر پر فرازونشیب به صحن مجلس رسید و نمایندگان با کمال تاسف آن را دستور خارج کردند. مبارزه قاطع با فساد چه ضرری برای برخی دارد که همیشه در مجلس محجور است؟»

* انتقاد شدید دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی از عملکرد برخی نمانیدگان

محمدامین سلیمی دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی در توئیتی نوشت: « مانع انتصاب مدیران دو تابعیتی نشدید به جهنم، افزایش مناطق آزاد را تصویب کردید به درک، طرح تشدید مبارزه با مفاسد را زمین زدید فدای سرتان، به طرح شفافیت آراء مجلس رای ندادید مهم نیست، حداقل خودتان مرد باشید اگر نظری دارید مستقیما به مردم بگویید!»

* چهارشنبه سیاه و تاریکخانه ای به نام مجلس!

علی چاهخوزاده از فعالان دانشجویی هم نوشت: چهارشنبه سیاهِ تاریک خانه ای به نام مجلس! نمایندگان در کمال خونسردی و آرامش ۳افتضاخ تاریخی به بار آوردند: 1- رد طرح تشدید مبارزه با مفاسد اقتصادی 2- رد طرح شفافیت آرا نمایندگان 3- تعطیلات تابستانی مجلس به مدت ۲ هفته (در شرایطی که دلار به ۱۵ هزار تومان رسید)»

* رد شدن طرح تشدید مبارزه با مفاسد اقتصادی به بهانه بار مالی!

علی نکوئیان هم نوشته است:‌ طرح تشدید مبارزه با مفاسد اقتصادی به همین راحتی و بهانه بار مالی از دستور کار مجلس خارج شد. حالا نکته جالبش اینجاست که اگه فردا روزی، دوباره یه اختلاس یا دزدی جدید، رو بشه...امثال همین نماینده مجلس میگن چرا رهبری پاسخگو نیست!!»

*  برای فریب مردم طرح را امضا کردند ولی به یک فوریت آن رای ندادند!

علی دهقان دبیر اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان ( دفتر تحکیم وحدت) هم در توئیتی با هشتگ « #مردم_سواری_نه_مردم_سالاری_آری» تاکید کرد: « مطالبه طرح شفافیت آرا نمایندگان به عبارت ساده یعنی: اشباه الرجال اصولگرا (لاریجانیون) و اصلاح طلب (عارفیون)؛ خداحافظ! برای فریب مردم طرح را الکی امضا کردند ولی به یک فوریت آن (تقریبا یعنی به اصل طرح) رای ندادند تا شاید اندکی بیشتر مردم سواری کنند!» 

* آیا نماینده فریب‌کار شایستگی نشستن مجدد بر کرسی مجلس را دارد؟

مهدی علیپور فعال دانشجویی هم نوشته است: « از ۱۶۰ نماینده ای که طرح یک فوریتی شفافیت آراء نمایندگان را امضاء کردند فقط ۵۹ نفر آن را تایید کردند! آیا چنین نمایندگانی که مردم را فریب می دهند شایستگی این را دارند بار دیگر بر کرسی مجلس بنشینند !؟» 

* رسالت امروز جنبش دانشجویی بستن تنگه فساد است

پویا سلیمانی مسئول سیاسی بسیج دانشجویی دانشگاه شریف هم تصریح کرد: « فکر نمی کنم همه آن 207 نفر خائن به رای مردم باشند، قطعا پشت پرده ای از فشار و تطمیع باعث بی آبرویی مجلس شده است، امروز رسالت جنبش دانشجویی بستن تنگه فساد است. که آبشخورش می شود. عدم شفافیت.»

وی در پیام دیگری هم نوشت: « جنبش دانشجویی بزودی اسامی 59 مدرس را اعلام خواهد کرد. همانطور که دزد شب به خانه می زند، نماینده خائن نیز چراغ خاموش بودن را دوست دارد.»

* تعطیلات خوش بگذره آقای نماینده!

فاطمه صحرانشین‏ دانشجوی پرستاری هم تاکید کرده است: « عاقبت با بی شفافیتی اعتمادمردم به امضاءنمایندگان به طرح شفافیت آراء، نماینده ها به تعطیلات دوهفته ای تابستانی رفتن!. امضاهاتون روقبول کنیم یا رأی ندادنتون رو؟ اینایی رو که فریب دادید کسایی هستند که قراره به شما رأی بدن باز. تعطیلات خوش بگذره!»

* برای شفافیت آراء مجلس مطالبه می‌کنیم تا پادزهری باشد برای فریب و دورویی!

سارا عاقلی دبیر سیاسی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان ( دفتر تحکیم وحدت) هم در توئیتی نوشت: « از خانه ملت صدای ملت به گوش نمی‌رسد؛ فریب مردم به چشم می‌خورد. چطور ممکن است تعدادی نماینده خواستار یک فوریت طرح شفافیت آراء نمایندگان باشند ولی نصف همان تعداد به آن رای ندهند؟! برای شفافیت آراء مجلس مطالبه می‌کنیم تا پادزهری باشد برای این فریب و دورویی.»

* به اسم خدمت و به رسم خیانت

زهرا سادات رضوی علوی از فعالان دانشجویی هم نوشته است: « به اسم خدمت و به رسم خیانت! چطور می شود طرح شفافیت آراء مجلس را امضا کرد و به وقتش به آن رای نداد؟!»

* سیستم مضحک در مجلس!

وحید شورابی دبیر شورای هماهنگی بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد هم نوشت: « سیستم مضحک یعنی نمایندگان مجلس به صورت شفاف و دقیق می دانند که در روز انتخابات مجلس مردم چقدر به ایشان و رقیبانشان رای داده اند. اما مردم شفاف و دقیق نمی دانند که نمایندگانشان در مجلس به چه چیز رای می دهند!»

* برای فریب مردم تلاش می‌کنند که رای بیاورند

مهدی طرفی از فعالان دانشجویی هم تاکید کرد: « با دولت و مجلسی مواجه هستیم که نزدیک انتخابات به یکباره رنگ عوض می کنند، دولت پروژه ناتمام افتتاح می کند و یارانه می دهد و مجلس هم به فکر استیضاح وزرا می افتد و سعی می کند خود را فعال نشان دهد. سعی در فریب مردم می کنند که رای بیاورند.»

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس