آیت الله حسینی

آیت‌الله حسینی در واکنش به شایعات در فضای مجازی علیه زوار عراقی گفت: این اخبار کذب توطئه‌ استکبار جهانی است که در تلاش بودند تا دیواری آهنین بین دو ملت ایران و عراق ایجاد کنند.

به گزارش مشرق، آیت‌الله سید مجتبی حسینی نماینده رهبر معظم انقلاب در عراق درباره شروع به کار پارلمان عراق اظهار داشت: ما نسبت به آینده عراق امیدواریم البته تا وقتی آمریکا در عراق باشد سعی در ایجاد فتنه و اختلاف میان اقشار مختلف مردم  دارد و امور را به گونه‌ای هدایت می‌کند که نظام بر احزاب متکی باشد و از یکپارچگی ملت جلوگیری می‌کند با این حال عامه مردم روز به روز در حال روشن‌تر شدن هستند.

وی افزود: تصور من این است که مسئولان عراق باید مردمی تر عمل کنند و تمام هم و غم‌شان این باشد که  عراق را از چنگ استعمار خارجی رهایی ببخشند و در راستای تامین  استقلال و  آزادی مردم عراق با جدیت قدم بردارند. 

بیشتر بخوانید:

چه کسی پشت پرده اغتشاشات بصره است؟

آیت‌الله حسینی درباره شایعه‌هایی که اخیرا پیرامون زوار عراقی در مشهد در برخی رسانه‌ها ایجاد شد و نیز برخی اقدمات رادیکال در عراق علیه ایران، اظهار داشت: این اقدامات نوعی شیطنت است که قطعا به دست ایادی آمریکا طراحی می‌شود. پیش از این نیز همین شایعه‌ها در خصوص زائران ایرانی که برای پیاده روی اربعین به عراق می‌رفتند ساخته شده بود که کذب بودن آن مشخص شد. ممکن است در بین میلیون‌ها آدم یک فردی هم پیدا شود که خطایی کند ولی به طور کلی زمینه چنین اقدامات ناشایستی در بین مردم ایران و عراق وجود ندارد. 

نماینده رهبر معظم انقلاب در عراق با بیان اینکه مردم هر دو ملت ایران و عراق ملتی متدین، غیور و انقلابی هستند و این اخبار کذب توطئه‌ استکبار جهانی و در راس آنها آمریکا است که از ابتدای پیروزی انقلاب در تلاش بودند تا دیواری آهنین بین دو ملت ایران و عراق ایجاد کنند، گفت: نمونه این اقدامات نیز تحریک صدام برای آغاز جنگ نظامی علیه کشورمان بود که در نهایت  با وجود تمام حمایت‌هایی که از سوی آمریکایی‌ها و دیگر کشورهای مستکبر دنیا از ارتش صدام صورت گرفت، باز هم پایان جنگ به نفع ملت ایران و عراق به پایان رسید. 

وی افزود: پیش  از سقوط صدام نیز آمریکایی‌ها با ایجاد اختلاف سنی و شیعه میان مردم عراق موجب کشته شدن بسیاری از  مردم بی‌گناه در این کشور شدند، به طوری که عوامل آمریکا برای کشتن مردم مظلوم عراق به تعداد افرادی که سر می‌بریدند پول می‌گرفتند. 

آیت‌الله حسینی با اشاره به انتشار شایعه‌ای در عراق مبنی بر آتش زدن اتوبوس زوار عراقی توسط مردم ایران، گفت: بدون شک این مسائل واقعیت ندارد چراکه در مرام ایرانی نیست که چنین اقدامات بی‌رحمانه‌ای را انجام دهد و متاسفانه عوامل دشمن درفضای مجازی قصد ایجاد اخبار کذب را علیه مردم ایران دارند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس