کد خبر 890970
تاریخ انتشار: ۱۵ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۱
باور 373

جانشین وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: یکی از موفقیت‌های این وزارتخانه، آزمایش موفق سیستم سلاح موشکی پدافند هوایی موسوم به باور 373 بود.

به گزارش مشرق، سردار قاسم تقی‌زاده ظهر امروز در حاشیه آیین افتتاح مرکز فرهنگی، آموزشی و بصیرت افزایی الغدیر سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در جمع خبرنگاران با اشاره به پرتاب ماهواره‌های ایرانی به فضا اظهار کرد: در برنامه 10 ساله فضایی کشور قرار است که هر دو تا سه سال یک بار، برنامه پرتاب ماهواره ساخت دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی صورت بگیرد، در این راستا برنامه ریزی کردیم که یک ماهواره را در سال جاری پرتاب کردیم،

وی ادامه داد: آزمایش ماهواره در سال جاری یک برنامه دانشگاهی و تحقیقاتی است و در صورت موفقیت پرتاب این ماهواره، پرتاب ماهواره‌های دیگر در زمینه هواشناسی را در دستور کار خواهیم داشت.

جانشین وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح افزود: یکی از موفقیت‌های این وزارت خانه، آزمایش موفق سیستم سلاح موشکی پدافند هوایی موسوم به باور 373 بود. برد این سیستم 200 کیلومتر و سقف پروازی موشک آن 27 کیلومتر است، موشک این سیستم، ورزیده، چابک و با تکنولوژی نوین ساخت داخل است.

وزیر دفاع: باور 373 در مراحل پایانی قرار دارد

تقی زاده با اشاره به ساخت جنگنده بومی در داخل اظهار کرد: جنگنده بومی کوثر به نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران تحویل داده شده است و ساخت تمام زیرمجموعه‌های این جنگنده داخلی بود. برخلاف تبلیغات واهی رژیم صهیونیستی، با تکیه بر سازمان افزار، نرم افزار و سخت افزارهای داخلی جنگنده کوثر را با فناوری بومی ساختیم.

وی خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب به درستی فرمودند که آمریکا با ما نخواهند جنگید، چون توان و قدرت تسلیحات و سلاح موشکی کشورمان را به خوبی فهمیده است، البته برخی از فناوری‌های دفاعی را به اطلاع عموم نرساندیم و برای روز مبادا نگه داشتیم که در صورت هر گونه تهدید، مقابله بسیار قوی و محکمی را داشته باشیم.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • محمد IR ۲۲:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۵
    3 9
    روز مبادا نزدیکه کمتر غلو کنید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس