بی ام و

در پی اشتباه بی‌ام‌و در استفاده از نرم‌افزار آلایندگی گازهای خروجی خودروهای دیزلی، دادستان مونیخ درخواست پرداخت ۱۱.۶ میلیون دلار جریمه برای این خودروساز دارد.

به گزارش مشرق، بر اساس گزارش اولیه، بی‌ام‌و (BMW) در میزان آلایندگی گازهای خروجی تقلب و دست‌کاری انجام نداده است و اشتباه این خودروساز تنها به استفاده از نسخه نرم‌افزاری اشتباه برمی‌گردد. حتی در این صورت هم، بی‌ام‌و ۱۱.۶ میلیون دلار (۱۰ میلیون یورو) جریمه پرداخت خواهد کرد.

بیش از یک سال پیش، دادستان دادگاه مونیخ در تحقیقات خود بر این باور بود که بی‌ام‌و در کنترل انتشار آلایندگی خودروهای دیزلی، خریداران را فریب داده است. تاکنون هیچ کدام از مدیران بی‌ام‌و در این ارتباط متهم نشده‌اند و پیش‌بینی می‌شود که تحقیقات دادستانی ادامه داشته باشد.

از نظر دادستان، پرونده بی‌ام‌و می‌تواند با پرداخت ۱۱.۶ میلیون دلار جریمه بسته شود و هیچ‌گونه محاکمه و دادگاهی تشکیل نشود. تحقیقات نشان می‌دهد که بی‌ام‌و به طور تصادفی نرم‌افزارهای اشتباه را در حدود ۷۶۰۰ خودروی دیزلی نصب کرد که شامل مدل‌های ۷۵۰xd و M۵۵۰xd می‌شود. مبنای این جریمه، قانون جرایم اداری آلمان است، چرا که گروه خودروسازی بی‌ام‌و با استفاده از نرم‌افزار اشتباه، وظایف نظارتی خود را نقض کرد.

نرم‌افزار اشتباه آلایندگی بی‌ام‌و برای مدل‌های دیگر و همان نوع پیشرانه طراحی شده بود، به همین دلیل میزان آلایندگی گازهای خروجی را با کمی تفاوت اعلام می‌کرد. با وجود عمدی نبودن و عدم دست‌کاری بی‌ام‌و در نرم‌افزار آلایندگی، استفاده از چنین خودروهایی در آلمان قابل قبول و مورد اعتماد نیست. 

هنوز مشخص نیست که آیا گروه خودروسازی بی‌ام‌و با پرداخت جریمه ۱۱.۶ میلیون دلاری موافقت خواهد کرد یا ترجیح می‌دهد که مستندات بیگناهی خود را به دادگاه ارائه دهد. پیگرد قانونی مقامات آلمان در آینده باید ثابت کند که اهمال‌کاری بی‌ام‌و در استفاده از نرم‌افزار اشتباه آلایندگی، نقض وظایف نظارتی محسوب می‌شود یا خیر.

خودروسازان آلمانی در زمینه تقلب و دست‌کاری خودروهای دیزلی، سابقه سیاهی دارند؛ در این زمینه می‌توان به رسوایی دیزل‌گیت فولکس‌واگن در سال ۲۰۱۵ اشاره کرد. این رسوایی پای مدیران بلندپایه‌ی شرکت‌های خودروسازی آلمانی از جمله فولکس‌واگن، آئودی و پورشه را به دادگاه باز کرد. در حال حاضر مقامات آلمان با حساسیت زیادی بر تقلب و دست‌کاری اطلاعات آلایندگی خودروهای دیزل نظارت می‌کنند.

منبع: زومیت

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس