قالیباف

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه مشکلات کشور راه‌حل‌های روشن دارد، گفت: راه‌حل‌هایی که وعده نمی‌دهد که سه سال بعد آثارش مشخص شود بلکه راه‌حل‌هایی که سه ماه بعد مردم تاثیر آن را ببینند.

به گزارش مشرق، محمّدباقر قالیباف، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، امروز(چهارشنبه ۱۴ شهریور) در هجدهمین اجلاس سراسری بسیج اساتید که در دانشکده ادبیات دانشگاه تهران برگزار شد، گفت: ما به دنبال دشمن تراشی برای خود نیستیم بلکه به دنبال صراط مستقیم قرآن و اسلام هستیم و این ذات انقلاب اسلامی است، و وقتی چنین نگاهی داشته باشیم، حتماً تهدید و تحریم هست تا ما را از صراط مستقیم دور کنند.

وی افزود: ما به دنبال یک حیات معنوی برخاسته از فرهنگ اسلامی هستیم و امروز می‌بینیم که در دو عرصه با ما می‌جنگند؛ یکی اقتصادی و دوم عرصه رسانه ای و جنگ روانی. هدفشان هم منصرف کردن ما از آرمانهای انقلاب است.

بیشتر بخوانید:

به فکر برجام پوشکی باشید!

بحران پوشکی به نطنز رسید

قالیباف با بیان اینکه دشمن می‌خواهد با دستاویز قرار دادن برخی ناکارامدی‌ها ما را از آرمان‌های انقلاب دور کنند، اظهار داشت: امروز با افتخار باید از آرمان‌های انقلاب اسلامی دفاع کنیم. چرا باید در برخی محیط‌ها و نشست‌ها بشنویم که ما نسبت به آرمان‌طلبی خود و استقلال و عزّت امروز خود پاسخی نداریم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: امروز در همین کشورهای اطراف، دولتها با یک اخم و بالا و پایین کردن عوارض تغییر می‌کنند. امروز با یک توییت استقلال کشورها در معرض تهدید قرار می‌گیرد.

وی افزود: کجای دنیا این گونه است که افراد در هر سطحی هر حرفی بخواهند بگویند، حتی برخی تهمت می‌زنند و دروغ می‌گویند به گونه ای که به نظر می‌رسد گاهی آزادی در ایران به هرج و مرج نزدیک می‌شود.

قالیباف با بیان اینکه اسلام سیاسی امام راحل، امت اسلامی را آنچنان انسجامی بخشید که در جنگ‌های ۳۳روزه و حوادث عراق و سوریه ، برنامه‌های آمریکا را بر هم زدند، تصریح کرد:
امام راحل می‌گفتند که دور کردن غربزده ها از کشور کار سختی است. چرا در چهل سالگی با افتخار کارنامه خود را بالا نبریم و نگوییم که در این حوزه‌ها عالی بوده‌ایم؟

وی ادامه داد: هر چالشی که امروز در کشور داریم در حوزه کارکردهاست و ربطی به آرمان‌های انقلاب ندارد.

شهردار اسبق تهران با بیان اینکه دشمن برای وارد کردن فشار روحی- روانی می‌کوشد از این ناکارآمدی‌ها بهانه تراشی کند و مردم را ناامید کند، اظهار داشت: این شعار «پوشک،موشک» یک جنگ روانی است که بگویند مردم اینها پول برای موشک دیگران را دارند اما برای پوشک کودکان شما ندارند.

قالیباف ادامه داد: ما در این چهل سال هم به تکلیف عمل کردیم و هم نتیجه محور بودیم، اما در مرحله دولت‌سازی درجا زده ایم، منظورم هر سه قوه است.

وی خاطرنشان کرد: در حوزه عملکردی دو ضعف جدی داریم؛ یک ضعف ساختاری و دو ضعف مدیریتی که دومی در اولویت است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه امروز گرفتار جنگ اقتصادی هستیم و ارز هر روز یک قیمت دارد، تصریح کرد: اگر مقایسه ای با دهه اول انقلاب انجام دهیم می‌بینیم که آن زمان هم خیلی شرایط قابل پیش‌بینی نبود.

قالیباف ادامه داد: مشکلات کشور راه‌حل‌های روشن دارد؛ راه‌حل‌هایی که وعده نمی‌دهد که سه سال بعد آثارش مشخص شود بلکه راه‌حل‌هایی که سه ماه بعد مردم تاثیر آن را ببینند.

وی تصریح کرد: می‌توان کاری کرد که قیمت ارز در یک نقطه متوقف شود. آیا واقعاً تأمین کالاهای مورد نیاز مردم شدنی نیست؟ آیا پوشک مورد نیاز را نمی‌توان تأمین کرد؟ آیا در کوتاه مدت نمی‌توان راهی برای جلوگیری از له شدن خانواده های ضعیف تدوین کرد؟

قالیباف افزود: البته که می‌شود نهایتاً تا آخر همین امسال حداکثر راه‌حل‌هایی برای سامان دادن وضع موجود تدوین کرد.

وی با بیان اینکه در بانکها بیش از ۴۰۰ میلیون حساب وجود دارد در حالی که جمعیت ما ۸۰ میلیون است، خاطرنشان کرد: بیش از ۷۰ درصد سودهای سپرده های بانکی به ۴ درصد از مردم صاحبان حسابها تعلق می‌گیرد.

قالیباف ادامه داد: از یک جوان تولیدکننده مالیات می‌گیریم اما از سودهای لجام گسیخته به چند درصد مالیات اخذ نمی‌شود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: در مالیات، صادرات، واردات، قاچاق کالا و... تا آخر عمر همین دولت می‌توان ساماندهی انجام داد.

شهردار سابق تهران با بیان اینکه ۴ درصدی‌ها هم قادرند قانون بنویسند و هم مصوبه تصویب کنند، تصریح کرد: آن‌ها می‌توانند ۲۵۶ میلیون یورو ارز دولتی بگیرند و در بازار آزاد بفروشند و به هیچکس هم پاسخگو نباشند.

قالیباف ادامه داد: همه اینها در کوتاه مدت قابل اصلاح است. یکی از راه‌ها سوق دادن نقدینگی به سمت طرح‌های نیمه تمام مزیت‌دار است.

وی افزود: با همه فشارها و تحریم‌ها قادریم که در سال ۱۴۰۰ یک ثبات ایجاد کنیم. من این بحث را مکتوب کرده ام و برای دوستانی که لازم بود فرستادم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 58
  • در انتظار بررسی: 7
  • غیر قابل انتشار: 5
  • IR ۱۳:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۴
    دریغ از کسانی که درزمان انتخابات جلوی پای خودرا می بیند.جای امثال قالیباف درجایگاه ریاست جمهوری خالیست
    • IR ۱۴:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۴
      عجب رویی داره.. مردم دوبار شما را نخواستن بس نیست؟
    • IR ۱۹:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۴
      21 5
      بله دوبار ایشان را نخواستن شد این. ایشان به عنوتن یک ایرانی حق دارند اظهار نظر کنند شما این حق را از ایشان می گیرید؟
    • IR ۱۹:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۴
      8 13
      بزرگترین اشتباه انصراف بود.به خودش و بقیه خیانت کرد.
    • حسین IR ۲۱:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۴
      28 7
      واقعا حیف که این مرد تحصیلکرده و با لول بالای مدیریتی جاشو با این بی عرضه های فاسد عوض شده و مابیچارگان باید تاوان عاشقان برهنگی و غربزدگی رو بدیم و به این روز سیاه بیافتیم .بازم بگن روحانی مچکریم برای این همه بدبدختی و ذلت.
    • مرگ بر منافق IR ۱۰:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۵
      10 23
      آقایی که میگی مردم دو بار اینارو پس زدن . قالیباف و رئیسی از صدتا روحانی بهتر بودن و کارنامه شون روشن تر و عملکردشون بهتر بود . این دو عزیز رو با پیامبران و امامان مقایسه نمیکنم و قطعا ایراداتی داشتند ولی 1000 پله از امثال هاشمی رفسنجانی و روحانی ایراداتشون کمتر بوده و هست . اگر ملاک مردمند که نوح با کمتر از انگشتان یک دست سوار کشتی شد ، لوط و همراهانش 3 نفر بودن . حضرت مسیح که عروج کرد ، حضرت موسی رفت اومد دید خودش مونده و هارون . جواب پس زدنها رو دیدیم و میبینیم و خواهیم دید. بازهم پس بزنند تا دلار 100 هزار تومنی نصیبشون بشه. خدا رو شکر که کل مجلس و شورای شهر دست اصلاح طلبانه و کارنامشون مشخصه که جز مشتی چرندیات چیزی نداشتن اصولگرایان هم که هیچ کاری نکردن فقط بهانه دست اصلاح طلبان و غرب پرستان دادن ، اگر بخان بازم در انتخابات مجلس لیست زورکی بدن به ما رای بدیم ازشون عبور میکنیم .1 سال گذشت یه ایستگاه مترو نتونستن افتتاح کنن اونم ایستگاههایی که 97 درصدش در زمان قالبیاف تکمیل شده بود.
  • IR ۱۳:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۴
    28 3
    این نقدینگی عظیم هیچ راهی جز این نیست که بازار بورس رو دو طرفه کرد و به اون بازار برد.
  • US ۱۳:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۴
    91 33
    قلیباف از همه کار راه بیندازتر و اجرایی تر است. روحانی با رندی "گازنبری" رای مردم را از قلیباف گرفت. امیدوارم قالیباف رییس جمهور آینده شود.
    • IR ۰۷:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۵
      5 4
      تازه حرف های قالیباف رو تقطیع کردند و نصفه ارایه دادند. حرف هاشو کامل بشنوید...
  • IR ۱۳:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۴
    48 14
    مردم امادگی کودتا علیه دولت را هم دارند. این دولت آبروی ایران و نظام ایران را برده است. اصلا معلوم نیست چه در سر دارند. البته خیلی خیلی معلوم است اما قابل باور نیست/ مملکت را به مرکز ارتشاء تبدیل کرده اند نامردها
  • IR ۱۳:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۴
    47 26
    روحانی بردارید بدید دست قالیباف کشور از شر نفوذی ها راحت کنید فوقش شیش میلیون مخالف هستند که اونها هم هیچ غلطی نیمتونن بکنن
    • IR ۱۴:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۴
      25 72
      قالیباف 6 میلیون هم طرفدار نداره
    • سلام IR ۱۴:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۴
      23 15
      فارسی رو خوب بلد نیستی بنویسی عمله اسرائیل. در هر کاری ما مطیع امر رهبریم. مردم آگاه باشن میخواین مجددا کلاه سرشون نره ببینن مقام معظم رهبری امام خامنه ای چی میگن همین.
    • IR ۱۵:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۴
      16 6
      هفت جدو ابادت عمله اسرائیله
  • IR ۱۳:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۴
    12 41
    حرف های مفت و پوچ و بی ارزش و شعاری و از روی بی دردی
    • محمد IR ۱۴:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۴
      17 6
      حرف مفت اربابت میزنه که ازش کود درجه یک میگیری
    • IR ۱۵:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۴
      10 10
      اره والله..اینم میخواد از آب گل آلود ماهی بگیره...
    • IR ۱۵:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۴
      24 13
      به جای پوشک پارچه هم میشه استفاده کرد. دستمال و آب هم میشه اما به جای موشک چیزی نداریم عزیزم
  • رضا IR ۱۴:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۴
    31 8
    سردارعشق
    • NL ۱۰:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۴
      0 0
      بس کن دیگه.اه
  • علی IR ۱۴:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۴
    40 8
    زنده باد قالیباف حل مشکل مملکت ما رو خدا به دست قالیباف سپرده.
    • IR ۱۵:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۴
      10 1
      به جای پوشک پارچه هم میشه استفاده کرد. دستمال و آب هم میشه اما به جای موشک چیزی نداریم عزیزم
    • IR ۱۵:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۴
      16 0
      دوست عزیز داشتن و تولید موشک که عیبی نداره. موضوع ناتوانی از کنترل بازار است که احتمالا هم عمدی باشد
  • BG ۱۴:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۴
    34 13
    تنها کسی که توانسته از لایه های پیچیده در ایران عبور کند و به مدیریت برسد و توان مدیریت هم دارد همین باقر قالیباف است
  • IR ۱۴:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۴
    8 34
    قالیباف پشت سکه ای است که رویش روحانی است. هر دو برجام را افتخار آمیز و اجتناب ناپذیر می نامند.
  • IR ۱۴:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۴
    19 14
    شما طرحتو بزن زیر بغلت، برو مجلس و تصویبش کن. خیلی نیازی به سخنرانی نداره.
  • محمد IR ۱۴:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۴
    16 14
    درود بر قالیباف سردار واقعی سازندگی...
  • محمد IR ۱۴:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۴
    20 4
    یکی از خیانتهای بزرگ جمنا و پایداری بود وقتی در پایداری ادمهایی که سابقه سیاسی ندارند و یا ننافع شخصی را ارجح می دانند کسانی مانند حاج بابایی و دکتر حداد و وزرای دولت دهم که هول هلیم افتادن تو دیگ و جتاب رییسی را ارجح دانستن وگرنه دکتر با اختلاف خیلی بالا پیروز انتخابات بود حتی تحنیل اقای مقصود لو هم دوره قبل هم نخواستن اگر دکتر وللیتی و دکتر جلیلی کنار می کشیدن و با سردار رضایی هم کنار می امدیدیم دروحانی رای ننی اورر حامیان جلیلی و ولاینی و حداد کار دست انتخابات می دهند . الان هم قرار است ضرعامی جلیلی و جناب رییسی باشند خوب ازحالا برلی قالیباف کار کنیم وگرنه لسیب می بینیم .حیف از قایباف که قربانی سیاسی کاریهای امثال ولایتی و حاج باابایی و الیاس حضرتی نیکزاد و می شود حیف
    • محمود IR ۱۶:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۴
      5 9
      داداش شما کی خرابه!!!!!!!! بعد تایپ ی دور خودت اول بخون ببین اشکال تایپی نداشته باشه! در عین حال من هم با شما موافقم دکتر نباید از انتخابات کنار می رفت، پس ایشون هم در این گرانی ها و بلبشو به همان اندازه ی سایر مسئولین مقصر است.
    • IR ۱۶:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۴
      4 18
      اصولگراها یه آدم حسابی دارن اونم باهنره قالیباف هم همش حرفه
  • ابوعلی IR ۱۴:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۴
    15 1
    قالیباف کجااااییییی
  • IR ۱۴:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۴
    26 11
    اگر اصولگراها عقل داشتند مسائل مرتبط با دین را چراغ خاموش پیگیری میکردند نه اینکه در بوق و کرنا کنند که هاذا و فلان میکنیم. الان هم قدرت رو در اختیار داشتند.
    • IR ۱۵:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۴
      15 2
      شاید اون کسانی که شعار های تند میدن نفوذی هستند و اصلوگراهارا خراب می کنند کاری نداره یه ریشو می فرستی بینشون و میگی چی بگه
  • ایران اسلامیمان IR ۱۵:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۴
    12 4
    فعلا صحبت برکناری روحانی به نفع نظام نیست چون خلا ایجاد می شود وتا انتخابات مجدد زمان می برد ولی حداقل بایستی روحانی را تحت فشار بگذارند حتما از نظرات قالیباف استفاده کند وبه او پست مهمی مثل معاونت یا رییس سازمان برنامه بودجه بدهند
  • IR ۱۵:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۴
    19 24
    آقاي قاليباف برو قالی تو به باف
    • IR ۲۰:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۴
      7 2
      فعلا که روحانی یک تنه 80 میلیون بافته ، آویزون دیوار کرده داره به بافتش هم میخنده
  • DE ۱۵:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۴
    28 8
    ملتی که به لیستBBC رای میدهد عاقبتش معلوم است./ نامه تمام
  • حسین IR ۱۵:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۴
    16 5
    آفرین برقالیباف داناودانشمند مالرستانی ها قهرمان مخصوصاشهرپلدخترهمه ازدکترقالیباف باسواد که بامهندسی روزفقط به فکرملت ایران هست تشکرمیکنیم دکتر قالیباف دوست داشتتی
    • US ۱۹:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۴
      2 4
      ملت جو گیر !
  • بنده خدا IR ۱۶:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۴
    12 8
    کاشکی قالیباف به نفع رئیسی کنار نمی رفت ...... محبوب دلها مدیریت جهادی قالیباف ... زندباد
  • زنده باد اصلاحات IR ۱۶:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۴
    10 25
    تو سوپور تهران بودی حالا دم از کشور می زنی ؟
    • IR ۱۷:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۴
      13 3
      همین سوپوری رو به بهترین نحو انجام داد !!! شما که عرضه همین سوپوری رو هم ندارین !!!! اول نجفی بی عرضه و بعد افشانی خخخ
    • محمد رضا IR ۱۹:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۴
      6 1
      یک ساله اصلاح طلبا ... با دو شهردار هنوز یه خشت روی خشت نداشتن ... همش سیاسی بازی... مردم تهران را دیدید ... آخه چرا...؟؟؟
    • مهدی GR ۱۹:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۴
      4 1
      یاد بگیر اندازه دهنت صحبت بکنی نه اندازه عقل ناقصت؛ اون چیز لاحاتی که ازش دم میزنی تا حالا برای این مردم چه کار کرده؟ یکیش رو فقط بگو این مملکت فقط یه مدیر طراز نوین جهانی داره اون فقط قالیباف هستش حوصله ندارم بیشتر از این بنویسم وگرنه یه دونه از خدماتش رو که همون اطلس جامع خلیج فارس هست می نوشتم تا بفهمی اون چیز لاحاتی که ازش دم میزنی هیچی نیست
    • IR ۲۰:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۴
      2 1
      فعلا همون سوپور رو هم نداریم
    • IR ۲۲:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۴
      5 1
      کلل اصلاحات به اندازه یه وجب از کارایی که قالیباف کرده رو انجام ندادن.
  • IR ۱۷:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۴
    14 9
    قالیباف عزیز، اگر تو رییس جمهور میشدی... قطعا امروز به این فلاکت نمی افتادیم...
  • IR ۱۷:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۴
    18 2
    اقای قالیباف باید به مدیریت بیایند.زمام کار را باید بدست بگیرند.....
  • حامد IR ۱۹:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۴
    3 2
    آرزوهای برباد رفته!!!
  • علی IR ۱۹:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۴
    2 3
    آقای قالیباف، بنده و خیلی از دوستان قصد رای دادن به شما رو داشتیم ولی با انصراف جنابعالی، به روحانی رای دادیم، ضمنا بهتره در خصوص آرمانهای خود کمی منعطف تر باشید که در انتخابات همه سلیقه ها رای میدهند.پیروز باشید.
    • IR ۰۸:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۵
      3 0
      شما همان بهتر که به روحانی رای بدهید. کسی که حواسته اش کنسرت و رقاصی است را چه به اقتصاد؟
  • IR ۲۱:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۴
    2 1
    کاش می شد کارنامه قالیباف وروحانی و سخنرانی ها وعده ها را در تیز 1 دقیقه بخش تا مردمی که به روحانی رای دادن حداقل از نظر منطق ساده تر به علت مشکلات پی ببرند
  • IR ۲۱:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۴
    10 1
    قالیباف پوتین ایران امیرکبیر زمان
  • IR ۰۰:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۵
    2 5
    درود بر دکتر قالیباف
  • IR ۰۷:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۵
    1 3
    بنده با اکثر اصلاح طلبانی که مخالف نظام نیستن حرف زدن اکثرا قالیباف رو از نظر اجرایی و عملی ده برابر بهتر از باند روحانی جهانگیری و حتی احمدی نژاد می دونن
  • محمد IR ۰۹:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۵
    2 2
    دکتر قالیباف نمونه یک نیروی انقلابی و کارآمد در عرصه های بحرانی و سرنوشت ساز است، از فرماندهی لشکر گرفته تا فرماندهی نیروی انتظامی کشور و شهرداری ابرشهری بنام تهران. متأسفانه در انتخابات ریاست جمهوری گذشته ایشان قربانی سراب آفرینی های جناح با تدبیر و کارآمدی شدند که نتایج تصمیمات مدبرانه و مدیریت انقلابیشان به روشنی در اقتصاد مملکت هویداست...!!!
  • IR ۱۰:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۵
    3 5
    چه حسن تصادفی......... اتفاقا همین سوپور شهرداری باید بیاد گند و کصافط کاری های امثال شما رو جمع کنه... البته خود شما رو هم...
  • عابر IR ۱۱:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۵
    2 1
    اتفاقا حسن هم وقتی کاره ای نبود فکر میکرد میتونه صد روزه همه چیز رو درست کنه.. اما الان دقیقا جای محمود ایستاده من عیّر مؤمنا بشیء لم یمت حتی یرکبه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس