کد خبر 890682
تاریخ انتشار: ۱۴ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۲
پروپیچ

یکی دیگر از اتفاقات عجیب در دوران مدیریت قبلی استقلال، گریبان مدیران جدید این باشگاه را گرفته است. ‌

به گزارش مشرق، پروپیچ مهاجم اهل کشور کرواسی در زمان پرویز مظلومی به استقلال آمد و یک سال برای این تیم بازی کرد، اما علیرضا منصوریان فصل بعد او را با وجودی که قرارداد داشت نخواست. پروپیچ هم بلافاصله از باشگاه استقلال برای پرداخت مطالبات سال دومش به کمیته انضباطی فیفا شکایت کرد. باشگاه استقلال هم مدعی شد که به این بازیکن گفته که باید در تمرینات شرکت کند. این در صورتی  بود که از سوی منصوریان عنوان شد که نیازی به پروپیچ ندارد. این نکته هم در نوع خود جالب و عجیب است که سرمربی، بازیکنی که قرارداد دارد را کنار می‌گذارد و باشگاه هم تلاشی برای حل این مشکل نمی‌کند تا کار به فیفا کشیده شود.

در حالی که پروپیچ به فیفا شکایت کرده بود مدیران پیشین استقلال هیچ‌گونه دفاعیه‌ای به فدراسیون جهانی فوتبال ارسال نکردند. در چنین مواقعی فیفا چون توضیح و دفاعی از طرف مقابل ندارد، اظهارات شاکی را پذیرفته و بر اساس آن رای می‌دهد. در واقع کوتاهی مسئولان پیشین استقلال (در زمان مدیرعاملی رضا افتخاری) باعث شد هیچ دفاعیه‌ای به فیفا ارسال نشود و این نهاد بین‌المللی حکم به محکومیت باشگاه استقلال و پرداخت 400 هزار دلار به پروپیچ بدهد.

باشگاه استقلال پس از محکومیت از سوی فیفا به دادگاه عالی ورزش (CAS) شکایت کرد. CAS در بیشتر مواقع آرای صادره از سوی فیفا را تایید می‌کند و درباره پروپیچ نیز این اتفاق رخ داد.

حال مدیران جدید باشگاه استقلال که با حجم زیادی از اینگونه بدهی‌ها و پرونده‌ها مواجه شده‌اند، تلاش‌ها و رایزنی‌های خود را آغاز کرده و با وکیل پروپیچ ارتباط گرفته‌اند تا بلکه بتوانند از طریق مذاکره شرایط را تسهیل کنند. هر چند تحقق چنین امری بسیار دشوار به نظر می‌رسد چرا که با تایید رای از سوی CAS باید منتظر حکم کمیته انضباطی فیفا علیه استقلال و مهلت 30 روزه این باشگاه برای پرداخت 400 هزار دلار به پروپیچ باشیم. در واقع اکنون که مدیران جدید استقلال کار رایزنی را شروع کرده‌اند، کار از کار گذشته و شاید تنها بتوانند کم‌کاری مدیران پیشین را با مواردی نظیر چگونگی پرداخت مبلغ و گرفتن زمانی بیش از یک ماه جبران کنند.

حال سوال این است که مدیران پیشین استقلال چرا به راحتی اجازه دادند این بازیکن که قرارداد دارد از استقلال برود و چرا دفاعیه‌ای به فیفا نفرستادند؟ چرا آنها که از اصول بین‌المللی و قوانین فیفا آگاهی لازم را نداشتند، حداقل از افراد خبره در این امر مشاوره نگرفتند تا میراثی بد برای مدیران بعدی به جا نگذارند؟

نکته جالب اینکه رضا افتخاری مدیرعامل پیشین استقلال 13 اسفند 95 در گفت‌وگو با سایت باشگاه استقلال در خصوص پرونده پروپیچ گفته بود: «وکیل ایتالیایی باشگاه از طریق دادگاه عالی فیفا درخواست تجدید نظر کرده که رسیدگی به آن بیش از یک سال طول می‌کشد، بنابراین درحال حاضر هیچ خطری باشگاه را تهدید نمی‌کند.» این اظهارنظر نشان می‌دهد که آنها به زمان حال فکر می‌کردند نه آینده و این‌گونه دیدگاه‌ها است که باعث شده استقلال امروز با مشکلات عدیده و بزرگی مواجه باشد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • محمد IR ۱۵:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۴
    0 0
    مدیریت قبلی استقلال و باندش یه مشت دلال بودن و به جز دلالی کار دیگه ای بلد نبودن انجام بدن. وقت رفتن هم استقلال رو زدن نابود کردن و حالا شفر و مدیریت جدید دوباره از صفر شروع کردن
  • IR ۱۷:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۴
    0 0
    مسبوق به سابقه هست در استقلال این کارها........خاطره خنده دار و تحقیرآمیز حذف از آسیا بخاطر ارسال دیر اسامی به ای اف سی در تاریخ استقلال ماندگار شد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس