کد خبر 890517
تاریخ انتشار: ۱۳ شهریور ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۵
استفان دی میستورا نمایه

نماینده سازمان ملل در امور سوریه با تأکید بر لزوم حفظ جان غیرنظامیان در ادلب گفت که دولت دمشق تا دهم سپتامبر مهلت داده است تا عملیات آزادسازی این استان را آغاز کند.

به گزارش مشرق، «استفان دی میستورا» نماینده سازمان ملل در امور سوریه امروز (سه‌شنبه) در گفت‌وگو با خبرنگاران با ابراز عدم رضایت از گفت‌وگوهای روسیه و ترکیه در خصوص ادلب، خواستار حفظ جان غیر نظامیان شد.

به گزارش شبکه الحدث، او گفت: از طریق منابع خبری شنیده‌ایم که دولت سوریه تا دهم سپتامبر برای حمله به ادلب مهلت داده است.

بیشتر بخوانید:

ابراز نگرانی وزیر خارجه سوئد برای تروریست‌ها در ادلب

دی میستورا با اعلام نارضایتی از گفت‌وگوهای ترکیه و روسیه، گفت که این گفت‌وگوها اساس و پایه تعیین سرنوشت ادلب بدون خون‌ریزی است اما ادامه حملات هوایی به ادلب نشان می‌دهد که مذاکرات به خوبی پیش نمی‌رود.

وی تأکید کرد که باید معضل حضور ده هزار تروریست در میان میلیون‌ها غیر نظامی در ادلب حل شود. او گفت که باید گذرگاههای امنی برای خروج غیر نظامیان ایجاد شود.

 جنگنده‌های روسیه و سوریه امروز سه‌شنبه حملات خود به مواضع تروریستها در ریف ادلب و حماه را از سر گرفتند.

روز گذشته وزارت دفاع روسیه با انتشار بیانیه‌ای از کشته شدن سه نفر از سربازان سوری در ریف ادلب خبر داده بود که گویا آغاز این حملات هوایی واکنشی به این مسئله است.

به گفته این نهاد روس، با حملات افراد مسلح توافق منطقه کاهش تنش در این منطقه نقض شده و افراد مسلح با استفاده از پهپاد، مواضع ارتش سوریه را در ریف لاذقیه هدف قرار دادند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس