کد خبر 890404
تاریخ انتشار: ۱۳ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۸
نکونام

مالیات یک‌میلیاردی، نادرستی ادعاهای فتح‌الله‌زاده و رقم قرارداد کاپیتان سابق تیم‌ ملی را لو داد.

به گزارش مشرق، با این که ٦، ٧ سال از دوران حضور جواد نکونام در استقلال می‌گذرد اما همچنان رقم قرارداد این بازیکن با آبی‌های پایتخت موضوعی است که کسی از آن خبر ندارد و البته از همان بدو ماجرا تاکنون حرف و حدیث‌های زیادی در این خصوص پیش آمده که جواب مشخصی نیز برای آن پیدا نشده است. اما با گذشت زمان مطرح شده بدهی سنگین مالیاتی نکونام می‌تواند خیلی چیزها را در این خصوص روشن کند.

روزی که جواد نکونام از اوساسونای اسپانیا به ایران آمد و با پورشه بژ خود در دفتر باشگاه استقلال حاضر شد و قراردادش را با علی فتح‌الله‌زاده مدیرعامل وقت باشگاه امضا کرد، حرف و حدیث‌ها درباره مبلغ این قرارداد به اوج خود رسید. خیلی‌ها عنوان کردند که اوساسونا مبلغی در حدود ٢,٥‌میلیارد تومان رضایتنامه گرفته و استقلالی‌ها نیز رقمی بالای ٣‌میلیارد برای یک فصل به نکونام پول داده‌اند اما فتح‌الله‌زاده هرگز زیر بار این موضوع نرفت. مدیرعامل سابق استقلالی‌ها ابتدا دادن پول به باشگاه اوساسونا را هم تکذیب و اعلام کرد قرار شده نکونام از قراردادی که می‌بندد، پول رضایتنامه‌اش را پرداخت کند، بعدا او حرفش را چند بار تغییر داد و در نهایت هم برداشت اذهان عمومی از صحبت‌های فتح‌الله‌زاده این بود که از قرارداد یک‌ ساله فقط ٣٥٠‌میلیون تومان نصیب نکونام شده است! ادعایی عجیب که هیچ‌کس نمی‌توانست برای کاپیتان قبلی اوساسونا و تیم‌ ملی و بازیکنی که سال‌ها در لالیگا مقابل تیم‌های بزرگ فوتبال اروپا توپ زده، آن را باور کند.

در یکی، دو سال گذشته که بحث مطالبات جواد نکونام از استقلال و ماجرای شکایت او به ای‌اف‌سی مطرح شده، بالاخره مشخص شد که رقم قرارداد بسیار بالاتر از این حرف‌ها بوده است. وقتی نکونام استقلال را محکوم کرد که فقط ٣٣٥‌میلیون تومان بابت طلبش دریافت کند، همه فهمیدند که قراردادش در آن مقطع بسیار بالاتر از آن چیزی بوده که فتح‌الله‌زاده می‌گفت. او حالا چند روز قبل ٣٣٥‌میلیون تومانی که بابت طلبش از استقلال بود را دریافت کرده و در این شرایط گفته می‌شود این مبلغ‌ درصدی ناچیز از قرارداد کاپیتان سابق تیم‌ ملی بوده است.

وقتی به این مسأله پی می‌بریم که نکونام حدود یک‌میلیارد تومان بدهی مالیاتی دارد، می‌شود متوجه شد که رقم قرارداد او بسیار بالا بوده است. شاید تصور کنید که او حدود ٢٠‌میلیارد تومان با استقلال قرارداد داشته که مالیاتش به یک‌میلیارد رسیده اما این قدرها هم مبلغ بالا نیست. مالیات یک‌میلیاردی نکونام علاوه بر استقلال، به دوران یک‌ ساله حضورش در سایپا نیز مربوط می‌شود. همچنین او به دلیل برخی امور غیر فوتبالی خود نیز بدهی‌های مالیاتی دارد که مجموع این ارقام حدود یک‌میلیارد تومان شده است. یکی از نزدیکان سرمربی کنونی نساجی در این‌باره به خبرنگار ما گفت: «فقط نزدیک به ٢٠٠‌میلیون تومان از بدهی مالیاتی جواد مربوط به دوره‌اش در استقلال است و بقیه‌اش به دوران حضور در تیم‌های دیگر و امور غیر فوتبالی است. به دلیل تأخیر پیش‌آمده مبلغ هنگفتی هم جریمه به آن اضافه شده که اعتراض زده شده تا کاهش پیدا کند.»

حتی اگر فرض را بر این بگذاریم که مبلغ مالیات نکونام از قراردادش در استقلال که بر عهده باشگاه استقلال هم بوده و پرداخت نشده، ٢٠٠‌میلیون تومان است، به این نتیجه می‌رسیم که او نزدیک به ٤‌میلیارد تومان با آبی‌ها قرارداد بسته بوده است. رقمی که برای ٧‌سال پیش در شرایطی که هنوز رقم‌های میلیاردی در فوتبال باب نشده بود،‌ بسیار زیاد به نظر می‌رسد. این که چرا نکونام این مبلغ را گرفته، مهم نیست. مهم ادعاهای نادرستی است که فتح‌الله‌زاده در آن مقطع گفت‌ و رویش اصرار کرد و البته هیچ‌کس آن را باور هم نکرد.»

منبع: روزنامه شهروند

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۶:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۳
    6 1
    آقا من به بی سوادی شما دیگه مطمئن شدم. من یه شرکت دارم که الان 25 میلیون بدهی مالیاتی داره از سال 1391 و مشکلات ارزی که داشتیم. اما در واقع بدهی مالیاتی من 8 میلیونه!!! اون جرایم بدهی مالیاتی هست که با ضریب 24% می آد روش. یعنی اگر این فرد از 7 سال پیش بدهی داشته و شده 1 میلیارد، در واقع شاید حدود 350 میلیون یا 300 بوده!! 200 تومن استقلال هم شاید بیش از 70 -80 تومن نباشه. چرا اینقدر بدون مطالعه مینویسی؟
  • AE ۱۹:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۳
    0 1
    استقلال اگه مدیر با کفایت داشت اون بلای حذف از آسیا بدون بازی با ارسال دیر اسامی به فیفا سرش نمی اومد که تا ابد تحقیر بشه از سرورشون پرسپولیس

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس