کد خبر 890260
تاریخ انتشار: ۱۳ شهریور ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۰
کی روش

کارلوس کی روش سرمربی پرتغالی تیم ملی فوتبال کشورمان گفت به کلام، قول و تعهدم نسبت به تیم ملی ایران پایبند بوده و هستم و به همین دلیل است که اکنون در ایران هستم.

به گزارش مشرق، کارلوس کی روش سرمربی پرتغالی تیم ملی کشورمان که مهمان برنامه نود بود، به تشریح برنامه ها، اهداف و راهکارهای موفقیت در جام ملتها پرداخت و در خصوص مسائل مختلف تیم ملی از جمله اتفاقات جام جهانی، فهرست دعوت شدگان به تیم ملی و .... توضیحاتی ارائه کرد. در ادامه صحبت های کارلوس کی روش در گفتگو با عادل فردوسی پور در برنامه نود را می خوانید.

حضور در ایران برایم افتخار و سربلندی است

در حال حاضر، در حال انجام مذاکراتی هستیم؛ از بعد کلی، هیچ مسئله ای برای عدم توافق و اختلاف با آقای تاج و فدراسیون فوتبال نداریم اما هنوز قراردادی را امضا نکردیم زیرا یکی دو مسئله وجود دارد که قبل از تمدید قرارداد و ادامه همکاری باید حل شوند. این مسائل به بنده مربوط نمی شود، بلکه درباره این مسائل باید از افرادی سئوال پرسیده شود که توان حل کردن آنها را دارند و حضور من را در تیم ملی ایران قطعی کنند. همیشه دعوت از من برای حضور در تیم ملی ایران و حضورم در این تیم برای من باعث افتخار و سربلندی بوده. ما برای تحقق رؤیاهایمان می خواهیم تلاش کنیم و از جام ملت های آسیا در امارات با یک مدال برگردیم. البته این امر برای من به عنوان یک مربی یک افتخار است.

ما برای موفقیت در جام ملتها نیازمند آماده سازی خوبی هستیم. شرایطی که تیم ملی ایران از نظر اقتصادی و مالی با آن روبروست، کار را برای ما سخت می کند. هرگز نمی توانم اتفاقاتی که قبل از جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل رخ داد و همان اشتباهات را قبل از جام ملت های آسیا در استرالیا تکرار کردیم. اکثر افراد سعی کردند که وانمود کنند قبل از جام جهانی روسیه هیچ اتفاقی نیفتاد، اما بنده نمی توانم فراموش کنم که در مسیر آماده سازی برای جام جهانی دو بازی تدارکاتی را از دست دادیم، و همچنین یک اردوی آماده سازی بیست روزه را تنها با حضور سه بازیکن برگزار کردیم. فقط خدا می داند اما شاید این اتفاقات همان جزئیات بسیار کوچکی بودند که می توانستند صعود تیم ملی از مرحله گروهی را رقم بزنند.

راه حل موفقیت در جام ملتها

پس از هفت، هشت سال حضور در ایران وظیفه خودم می دانم که راه حل های مناسبی را برای مسیر آماده سازی تیم خودمان برای جام ملت های آسیا پیاده کنیم. از جانب خودم می گویم که تمام آنچه را که می توانستم انجام دادم و به کلام خودم و قولی که به فدراسیون فوتبال دادم، متعهد بودم و حالا نوبت فدراسیون فوتبال است که چند قدمی را برای تحقق این رؤیا برای فوتبال ایران بردارد. اگر می خواهیم با هم جلو برویم، باید با حس مسئولیت و تعهد کامل این کار را انجام دهیم زیرا وفاداری و تعهد به تیم و هواداران مهم ترین مسئله است. دیگر زمان قول و وعده دادن نیست زیرا قول دادن دیگر برای ایران کاری نمی کند و افتخاری به همراه نخواهد آورد.

برنامه آماده سازی تیم ملی بیش از یک سال پیش تهیه شد و در اختیار فدراسیون فوتبال قرار گرفت. برنامه ما یک برنامه کامل آماده سازی با جزئیات دقیق بود که نه تنها مسائل مربوط به اردوها در آن لحاظ شده بود، بلکه به مسائلی چون تعداد بازی های دوستانه، نیازهای تیم از نظر اقامتی، حمل و نقل و تدارکات و .... اما واقعیت این است که الان داریم زمان را از دست می دهیم. اگر برنامه آماده سازی تیم هایی مثل ژاپن و استرالیا را نگاه کنید، اکثر روزهای فیفا در برنامه آنها تکمیل شده اند. زمانی که به طور رسمی هم سرمربی تیم ملی نبودم، شخصاً رایزنی هایی برای بازی های دوستانه انجام دادم و همین بازی با ازبکستان را ترتیب دادم که یک فرصت خوب در اختیار تیم ملی قرار گیرد. بیش از ۱۳ دعوتنامه را برای کشورهای مختلف ارسال کردیم که اکثر آنها پیشنهاد ایران را رد کردند. البته برخی به ما پیشنهاد دادند که ما به آن کشورها برویم و در واقع ما جزئی از برنامه آماده سازی آنها باشیم که این مسئله را به این دلیل نپذیرفتیم که هیچ کمکی به ما نمی کرد.

آقای تاج در حال حاضر با مشکلات بزرگی مواجه هستند و همه جامعه فوتبال ایران باید از این مشکلات آگاه باشند. اکنون زمانی است که همه جامعه فوتبال باید دست در دست هم داده و این مشکلات را حل کنند. از ایرانیان سراسر دنیا درخواست دارم که همه دست به دست هم در پی حل این مشکلات باشند زیرا تیم ملی، بازیکنان و هواداران مستحق و شایسته این حمایت هستند. به نظرم اگر این فرصت را از دست بدهیم، امارات برای ما تنها یک حسرت خواهد بود زیرا پس از هشت سال کار و تلاش زیاد، این تیم پتانسیل لازم برای انجام رقابت جهت کسب افتخار را دارد.

هنوز برای روزهای فیفا در اکتبر هیچ برنامه ریزی انجام نشده و تا زمانی که نمی دانیم کی و کجا قرار است با چه تیمی بازی کنیم، نمی توانیم اردویی داشته باشیم. تا این لحظه هم هیچ راه حل و برنامه ای در نظر گرفته نشده اما به شما قول می دهم صرفنظر از اینکه مربی تیم ملی باشم یا نباشم، هر روز سخت کار می کنیم و به دنبال یافتن راه حل های مناسب برای آماده سازی تیم ملی هستیم.

افسوس از عدم صعود به دور دوم جام جهانی

هنوز تلخی صعود نکردن تیم ملی به دور دوم جام جهانی را در خودم حس می کنم. در جام جهانی عملکرد فوق العاده ای داشتیم، و با توجه به مشکلاتی که بر سر آماده سازی تیم ملی وجود داشت، با اینحال نمایشی داشتیم که دنیا را شگفت زده کردیم. باید از بازیکنان و تمام کسانی که به ما کمک کردند، تقدیر کنیم؛ این نتیجه عملکرد کل فوتبال ایران، یعنی باشگاهها، بازیکنان، کارکنان اداری و مسئولین باشگاهها بود. فوتبال هنر پیروز شدن و موفقیت است؛ حقیقت اینست که شما نمی توانید مقابل اسپانیا با همان شیوه ای که برابر ترکمنستان یا گوام بازی می کنید، حاضر شوید. اگر به دنبال موفقیت در جام جهانی هستید، سبک خاص خود را دارد. باز هم تأکید می کنم که تیم ملی ایران افتخار و غرور زیادی را خلق کرد؛ البته باید به یکسری جزئیات مهم هم اشاره کنم. ما به بازی های تدارکاتی بیشتری نیاز داشتیم؛ اردوی ۲۰ روزه ای که قبل از جام جهانی برگزار کردیم، با حضور ۱۸ نفر کادر فنی و تنها ۳ بازیکن بود که این مسئله بسیار شرم آور بود. این اتفاق نمایانگر تصمیمات فدراسیونی که می خواهد تیم ملی را برای جام جهانی آماده کند، نبود اما از این اشتباهات باید درس بگیریم.

اشتباهات داوری در جام جهانی به ضرر ایران بود

تنها یک قدم تا صعود به دور دوم فاصله داشتیم؛ در بازی با اسپانیا گلی زدیم که با دوربین هایی از پنج زاویه آن را دقیق بررسی کردیم که گل ما کاملاً صحیح بود. تصمیمات داور در این بازی به زیان تیم ما بود. یا در ده دقیقه انتهای بازی پرتغال، تجسم کنید که اگر پرتغال با ده بازیکن و بدون کریس رونالدو بازی می کرد، چه اتفاقی می افتاد؟ به خاطر اینکه داور جسارت اخراج رونالدو را نداشت. این اتفاقاتی بود که درون زمین رخ داد. اما الان می خواهم بگویم که برای جام ملتها باید بهتر آماده باشیم زیرا ممکن است همین اتفاقات در آنجا هم برای ما تکرار شود. بنابراین باید در درون زمین بسیار مستحکم، و در بیرون زمین با سازماندهی بسیار بالا، آماده شویم تا بتوانیم جلوی اتفاقی که در جام ملت های استرالیا افتاد و داور با یک تصمیم ناعادلانه ایران را حذف کرد، بگیریم.

پنالتی که در بازی پرتغال برای تیم ما اعلام شد، بدون شک و صد درصد درست بود. دست مدافع حریف توپ را قطع کرد که این توپ به سردار می رسید. اگر کسی نظری غیر از این داشته باشد، حتماً یا شوخی کرده و جوک گفته و یا از قوانین فیفا در مورد پنالتی آگاهی ندارد. اما مهمتر از این پنالتی، یک ضربه پنالتی دومی بود که نادیده گرفته شد و تمام رسانه های بین المللی اعلام کردند که این پنالتی حق ایران بود. البته مهم ترین مسئله، وجهه و اعتباری بود که تیم ملی توانست برای خود در سطح جهان کسب کند.

علت مصاحبه تند بعد از بازی برابر پرتغال

در خصوص صحبت هایی که بعد از بازی پرتغال مطرح کردم باید بگویم که در فوتبال نظرات مختلفی بین افراد وجود دارد. در فوتبال فقط در یک لحظه خاص می توانید در مورد یک مسئله صحبت کنید زیرا بعد از آن دیگر زدن چنین حرف هایی توجیه و بهانه جویی است. بعد از ۸ سال کار در ایران، و ظهور این نسل از بازیکنان تیم ملی، باید تأکید کنم که من عاشق عملکرد و نتایج و نگرشی که بازیکنان دارند، هستم. آنها شایسته هرگونه احترامی هستند.

پیشنهادهایم را مدیون ایران هستم

پیشنهادهای زیادی داشتم اما واقعیت این است که گرفتن این پیشنهادها را مدیون ایران هستم. البته نمی خواهم از نظر مالی در مورد آنها حرفی بزنم اما جذابیت اصلی برای من این بود که به تعهد، قول و کلامم نسبت به ایران پایبند باشم. در جلساتی که با آقایان تاج و اسلامیان داشتیم، همواره تأکید بر پیروزی و قهرمانی در جام ملتها بود و این یکی از جذاب ترین چالش های زندگی من خواهد بود، یعنی قهرمانی در جام ملتها. اما تأسف برانگیز است که هنوز بعد از دو ماه به علت عدم حمایت های مالی نتوانسته ایم برنامه های خود را عملی کنیم. اگر حمایت های لازم برای اجرای راه حل های مناسب وجود داشته باشد، شانس خیلی خوبی برای موفقیت در جام ملتها داریم.

همه تلاش ما برای کسب قهرمانی در جام ملتهاست و من برای همین مسئله اینجا هستم. هرگز در زندگی برای کمتر از قهرمانی کار نکرده ام. اما قهرمانی در جام ملتها یک روی سکه است و روی دیگر آن آماده سازی مناسب برای این بازیهاست. همه می خواهند در جام ملتها قهرمان شوند، اما سئوال اصلی این است که آیا شما آمادگی لازم برای رسیدن به قهرمانی در این بازیها را دارید یا خیر.

شیوه اعلام اسامی بازیکنان به تیم ملی

اعلام اسامی دعوت شدگان به تیم ملی طبق یک پروتکل مشخص صورت می گیرد. طبق چارچوب فیفا، ما یک لیست استندبای داریم که ۴۵ روز قبل به باشگاهها اعلام می کنیم و ۴۸ ساعت قبل از اردو هم لیست نهایی را اعلام می کنیم و این روند همیشه یکسان است. لیست اسامی هم در سایت فدراسیون و فضای رسانه ای اعلام می شود.

در مورد اعضاء کادر فنی باید تأکید کنم که تمامی افراد، چه ایرانی و چه خارجی، موظفند تا مدارک و رزومه خود را به فدراسیون ارائه کنند که همه اینها بایگانی می شود. حال اگر فدراسیون این مدارک را منتشر نکرده، من نمی توانم کاری بکنم. اما زیر سئوال بردن قابلیت های یک فرد، توهین و بی احترامی به اوست که پشت پرده این اتفاقات، یک جبهه بود که بنده نمی توانم آن را تحمل کنم.

داستان سردار کاملاً متفاوت از مسئله رحمتی و عقیلی است

مسئله دعوت از سردار آزمون هیچ تناقضی با اصول قبلی من ندارد. مسئله سردار آزمون تفاوت بسیار زیادی با قضیه مهدی رحمتی و هادی عقیلی دارد؛ البته باید با احترام زیادی در مورد این بازیکنان صحبت کنیم زیرا آنها بازیکنان بزرگی هستند. در آن زمان، رحمتی و عقیلی به صورت یک طرفه تصمیم به ترک تیم ملی گرفتند، و من آن را عمل مناسبی برداشت نکردم. اما اگر بخواهیم آن مسئله را با مسئله سردار آزمون مقایسه کنیم، غیرقابل قبول است. اولاً سردار هیچ گاه تیم را ترک نکرد. ثانیاً من اولین کسی بودم که از این تصمیم سردار مطلع شدم و او این مسئله را به صورت خصوصی با من در میان گذاشت. و سوم اینکه، بنده دلایل پشت این تصمیم سردار را به خوبی می دانم که باید آنها را محرمانه نگه دارم. البته این مسائل را به رئیس فدراسیون فوتبال گزارش کردم. طبق قوانین فیفا بازیکنان می توانند از تیم ملی ترخیص شوند که سردار این درخواست را کرد و تمام مکاتبات حرفه ای را انجام داد اما رحمتی و عقیلی این کار را نکردند.

من به عنوان سرمربی تیم ملی وظیفه دارم که با چنین اتفاقاتی مبارزه کرده و جو مناسبی در تیم ایجاد کنم. تا زمانی که من سرمربی تیم ملی ایران هستم، این تیم برای یک بخش خاص یا فقط پایتخت نخواهد بود؛ تیم ملی برای سفید یا سیاه پوستها، ارامنه، مسلمانان و .... نیست، بلکه متعلق به تمام ایرانیان است. اینها نشانه خوبی نیست که متأسفانه برخی افراد بدون حس مسئولیت پذیری از تیم ملی سو استفاده کرده تا شکاف اجتماعی در ایران درست کنند. سردار ازمون سرمایه تیم ملی است و اجازه خداحافظی را به او نمی دهم و تلاشم را برای حفظ اتحاد و انسجام در تیم خواهم کرد. افرادی که به روح فوتبال لطمه می زنند باید از فوتبال حذف شوند. این یک مسئله بسیار حساسی است که باید از سوی فدراسیون فوتبال جدی گرفته شود زیرا یک مسئله خطرناک برای کشور است.

مهم ترین اولویت کاری من، نظم و انضباط است

همانطور که عاشق گوجی هستم، عاشق سید جلال هستم. در هفت سال و نیم اخیر سید جلال همیشه در اردوهای تیم ملی بود و فوق العاده برای تیم لمی بازی کرد و بود. هفت سال و نیم حضورم در ایران همیش در اردوها  بود پس بازیکن فوق العاده ای است. تمام بازیکنان مثل مهدی رحمتی، قوچان نژاد و ... این بازیکنان دستاورد فوق العاده ای برای کشور داشتند. باید به این افراد احترام بگذاریم؛ یک سری افراد درون تیم می افتد و من به عنوان مربی تیم باید یک سری تصمیمات از بعد فنی و انضباطی بگیرم. این تصمیمات من را خوشحال نمی کند ولی من به عنوان سرمربی باید یک سری تصمیماتی بگیرم تا اصولم را احیا کنم؛ البته قدردانی من برای رحمتی، عقیلی، گوچی و مخصوصا به تیم من و تیم ملی، اولین نفری هستم که به آنها دست مریزاد می گویم. عاشق گوچی بودم و هستم ولی به عنوان مربی مجبور شدم تصمیمی بگیرم که به نفع اصول کارم باشد و من چیزی را با نظم و انضباط کاری دخیل نمی کنم.

صادق محرمی در لیست ۳۰ نفره قبل از جام جهانی حضور داشت؛ البته می خواستیم علاوه بر ۲۳ نفر بازیکن حاضر در جام جهانی، هفت بازیکن دیگر را هم دعوت کنیم. و این نفرات را به صورت نزدیک دنبال کردیم. بازی پرسپولیس را از نزدیک دنبال کردیم. این موضوع که می گویند با پرسپولیس مشکل دارم، به هیچ عنوان درست نیست.

این بازیکنان در اردوهای مختلف بودند و تصویر کاملی از آنها دارم. کمال و انصاری در تیم ملی بازی کردند. الان در شهریور هستیم و الان یک فرصت برای بازیکنانی مثل محرمی، ترابی و قلی زاده است تا خودی نشان دهند.

سیدجلال حسینی باز هم دعوت می شود؟

شخصا یک صحبت خصوصی با جلال داشتم. او بازیکن فوق العاده و حرفه ای خاص و رهبر بی نظیری است. نمی دانم چطور باید زحمات او را تقدیر و تحسین کنم. در طول هفت سال و نیم تنها او به طور مداوم دعوت شد ولی سرمربی تیم ملی باید به فکر آینده و نه به فکر حال حاضر باشد. وقتی اسامی تیم ملی برای جام جهانی را گفتم، نگاهم به این مسابقات و جام ملت های آسیا بود. همانطور که از پورعلی گنجی قبلا استفاده کردم، در جام جهانی روزبه و مجید حسینی
من کاملا این مطالب را به جلال حسینی توضیح دادم و گفتم همیشه در تیم و قلب من هستی ولی الان زمان این است تا فرصت را به جوانان بدهیم ولی اگر بازیکنان در شرایط ایده آل نباشند، او را دعوت می کنیم.

شب سخت و طولانی کی روش

یکی از طولانی ترین شب های خودم را داشتم. یک مدافع با تجربه به نام پژمان منتظری با ۹۰ بازی ملی داشتم. روزبه هیچ بازی بین المللی ای نداشت و ۶ ماه مصدومیت او را درمان کردیم و با ریسک کردن، او را بازی دادم. با ریسک کردن طارمی، پورعلی گنجی و عزت اللهی را بازی دادم و اگر اینطور نبودم، فقط بازیکنان با تجربه را دعوت می کردم. می خواهم وقتی از ایران رفتم، نسلی برای ۱۰ سال آینده فوتبال ایران بگذارم. من نسل جدیدی برای  خط دفاعی جام ملت های اسیا خلق کردم. روزبه، مجید و مرتضی پورعلی گنجی اماده هستند. ما سه دفاع راست، سه دفاع چپ و ۶ مدافع وسط و ۶ مهاجم داریم. تصمیم بازی دادن بین سردار، گوچی، کریم و طارمی خیلی سخت است و این شرایط فوق العاده ای برای ایران است.

 خانزاده و آرمین سهرابیان
من باید تصمیم بگیرم و تا الان تصمیم گرفتم دیگران بازی را شروع کنند. بازیکنانی داریم که عملکرد خوبی دارند. بازیکنانی مثل خانزاده در طول تمرین و متعهدانه تمرین می کنند تا برای تیم بجنگند ولی در عین حال رقبای خود را سر حال می بینند؛ همه بازیکنان تلاش می کنند تا در ترکیب قرار بگیرند و این ارتباطی به کیفیت و نگرش بازیکن ندارند. یک بازیکن حرفه ای و متعهد مثل خانزاده عملکرد خوبی در تمرینات دارد و در تیم ملی حضور دارد. وقتی شما به جام جهانی می روید، باید دنبال بازیکنی باشد که آپشن های مختلفی داشته باشد. خانزاده بازیکنی هست که می تواند به عنوان مدافع وسط یا مدافع راست یا هافبک بازی کند.

واقعیت این است که آرمین سهرابیان در چند بازی آخر لیگ، به معیارهای ما اضافه شد و سورپرایز خوبی برای ما بود چون عملکردش ما را سورپرایز کرد. مدافع چپ، مدافع میانی و تحت تاثیر توانایی او قرار گرفتم. از نزدیک توانایی او را ارزیابی کردیم. او باید پست خود را تثبیت کند ولی می تواند آپشن چند پسته بودن را داشته باشد. تلاش کردم مدافع وسط چپ پا برای تیم ملی پیدا کنم که در چند بازی آخر فصل قبل سهرابیان را بازیکن خوبی دیدم. برای مواجهه با مهاجمان و شوت های از راه دور، این مدافعان می توانند کمک زیادی داشته باشند و در مصاف های تک به تک خوب ظاهر شوند و از نزدیک مشاهداتی برای آنها داشتیم و باید ببینیم آینده آنها به چه شکل خواهد بود.

خودم وریا را به تیم ملی آوردم

او بازیکن خوبی است و در حال حاضر در آینده مطمئنا می تواند عملکرد خوبی داشته باشد. من خودم او را به تیم ملی آوردم اگر یک مربی هوادار وریا باشد، بنده هستم ولی وقتی شما با همگروه هایی بازی دارید که قهرمان آفریقا، جهان و اروپا هستند باید با استراتژی خاصی وارد شوید و بنده به دنبال راهکار خاص دفاعی بودم. اسپانیا ۷۵ درصد مالکیت توپ دارد، وقتی شما مقابل چنین تیم هایی بازی دارید، توقع داشتن مالکیت توپ دارید؟ نمی توانید بازیکنان مثل گوام یا ترکمنستان را برابر اسپانیا انتخاب کنید.

برای جام ملت ها بازیکنان متفاوتی احتیاج خواهیم داشت. به وریا گفتم به عنوان وینگر آپشن های بهتر و راهکارهای بهتری مثل جهانبخش، انصاری فرد، امیری، طارمی و ... از تو دارم و تو را به عنوان مدافع راست می خواهم. بازیکنانی داشتم که خصوصیت دفاعی بیشتری از وریا داشتند.

وقتی شخصی وجاهت سرمربی تیم ملی که فنی بوده را زیر سوال می برد، درست نیست. قبل از اینکه مربی فعلی وریا به ایران بیاید، غفوری را به تیم ملی آوردم؛ وقتی شما بازیکنانی به تیم ملی دعوت می کنید که ۱۵-۱۰ بازی ملی دارند. هیچ وقت پسر یا برادرم را به تیم نمی آورم و فقط افرادی را می آورم که به تیم ملی کمک کنند. وریا یکی از بهترین مدافعان ایران است ولی من هم محدودیت هایی در انتخاب لیست نهایی داشتم.

افسوس تصمیماتم را نمی خورم

هیچ وقت افسوس تصمیماتم را نمی خورم. بازیکنانم از خودگذشتگی کردند. طوری که آنها از خودگذشتی داشتند، قابل تقدیر است. بازیکنان سربه زیر و متعهدی هستند. از کریم خواستم وسط زمین بازی کند که آسان نبود. برخی تصمیمات دشوار بود ولی گرفتیم چراکه می خواستیم برنده باشیم. هر لحظه صاحب توپ می شدیم، شانس رسیدن به گل داشتیم.

تعجب کی روش از داستان بازی کردن مجید حسینی

من مربی ای با ۳۷ سال تجربه هستم. نمی دانستم که بحث سرویس بهداشتی وجود دارد، تمام تصمیمات ما این بود که هارمونی مناسب را در زمین ایجاد کنیم. وقتی بازیکنی با اعتماد به نفس بالا در تمرینات دارید و این فرصت را پیدا کردید که او را در زمین بگذارید. وقتی یک تصمیم بگیرم، آن را انجام می دهم. واقعیت این است نمی دانستم منتظری به سرویس بهداشتی رفته است.

قدوس، مهاجم فوق العاده و مهم برای تیم ملی

اگر کنار سامان می توانستیم بازیکنانی داشته باشیم که به تیم کمک کنند، مطمئنا این کار را می کردیم چون او مهاجم فوق العاده ای است. همه بازیکنان شانس بازی در جام ملت ها را دارند و همه برای ما مهم هستند. پروفایل بازی در جام ملت ها متفاوت خواهد بود. اگر بتوانیم یک تیم را ۹۰ دقیقه فشار بیاوریم این کار را می کنیم. مهم ترین مطلب برای ما این است که اگر ۹۰ دقیقه باید بجنگیم، این کار را خواهیم کرد.

منبع: وب سایت برنامه نود

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۹:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۳
    5 16
    من خیلی از حرف های کیروش قانع نشدم. به خصوص در مورد دعوت سردار آزمون و اینی که معتقد بود گل ایران به اسپانیا سالم بود یا داور باید دو تا پنالتی در بازی پرتقال به سود ایران می گرفت!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس