کد خبر 890126
تاریخ انتشار: ۱۲ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۷
زندانیان در روسیه

روسیه در راستای دگرگونی در قوانین کیفری و ایجاد اصلاحات، طی ۷ سال ۹۳ زندان و ندامتگاه را تعطیل کرده است.

به گزارش مشرق، با کاهش قابل توجه میزان زندانیان در روسیه، این کشور در هفت سال گذشته ۹۳ زندان خود را تعطیل کرده است.

 به نوشته وبگاه شبکه خبری «راشا تودی» «والری ماکسیمنکو» معاون وزارت دادگستری روسیه روز دوشنبه با اعلام این خبر گفت که تغییر در قوانین جنایی منجر به این دگرگونی شده است.

 وی گفت: «به دلیل تغییرات رخ داده در سیاست‌های مربوط به جرم و جنایت ، تعداد زندانیان در نهادهای کیفری مختلف در کشور از سال ۲۰۰۰ بیش از ۲۰۰ هزار نفر کاهش یافته و امروزه این تعداد ۴۸۴ هزار نفر است.»

 معاون وزارت دادگستری روسیه افزود که این امر به بستن ۹۳ زندان در هفت سال گذشته و به طور عمده در مناطق دور افتاده منجر شده است.

این مقام روسی همچنین گفت که نهاد او با کاهش تعداد زندانیان برای بهینه سازی کل ساختار زندان‌های کشور استفاده می‌کند.

بر این اساس، زندان فدرال روسیه، ساز وکار ۴۸ زندان و ندامتگاه کیفری را تغییر داده به طوری‌که به محکومان اجازه می‌دهد در زندان‌های نزدیک به محل اقامتشان حبس باشند.

 پس از آنکه رسانه‌های جمعی در مورد رفتار بی‌رحمانه با زندانیان در یکی از مراکز فیلم‌هایی منتشر کردند،  ساختار زندان‌های روسیه با انتقاد فعالان مدنی و سیاستمداران مواجه شد. این  فیلم‌ها نشان داد که ماموران با ضرب و شتم زندانیان را مجازات می‌کنند. این حادثه واکنش‌هایی را در مجلس روسیه ایجاد کرد و برخی مقام‌های پارلمانی این کشور خواستار اصلاح قوانین شدند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس